بدون شک یکی از مواردی که باعث خواهد شد تا یک کسب و کار بتواند به خوبی مسیر رشد خود را داشته باشد، داشتن بیمه مناسب است. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان از بین گزینه های متنوع موجود، بهترین شرکت را برای بیمه انتخاب کرد. در این زمینه براساس آمارها، بیش از 60 درصد استارت آپ ها به علت عجله ای که در کار خود دارند و تجربه ای که هنوز شکل نگرفته است، بهترین بیمه را انتخاب نمی کنند و این امر باعث می شود تا متحمل هزینه بیشتر و عدم تامین نیازهای خود شوند. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیمه، تنوع بالایی داشته و در این زمینه باید عرف بازار و نیاز شرکت خود را مورد توجه داشته باشید.
1-انواع بیمه های تجاری را بشناسید
بدون شک بیمه ها تنها به یک مورد محدود نبوده و تنوع بالایی دارند. در این راستا طبیعی است که شما به تمامی آنها نیاز نداشته باشید. به همین خاطر نخستین اقدامی که باید انجام گیرد، شناسایی کامل تمامی موارد است. در این راستا فراموش نکنید که بیمه ها حتی براساس نوع کسب و کار نیز تفاوت هایی را دارند. در این راستا چند مورد رایج بیمه های تجاری شامل موارد زیر است:
مطلب مرتبط: بازاریابی و فروش بیمه در شبکه های اجتماعی
بیمه مسئولیت: این بیمه شرکت را در برابر انواع ادعاها بر علیه شرکت مصون نگه می دارد که شامل خسارت های مالی، هزینه های پزشکی و صدمات بدنی است. درواقع ممکن است کارمندان، مشتری و حتی افرادی خارج از این دو گروه، ادعایی را نسبت به شرکت شما داشته باشند که پرداخت هزینه های آن، بدون شک بسیار زیاد خواهد بود. در این راستا فراموش نکنید که ممکن است شما به عنوان یک شرکت نوپا، بودجه خود را به صورت کامل صرف پروژه های توسعه ای کرده باشید و فضایی برای چنین هزینه ها، وجود نداشته باشد. تحت این شرایط بیمه، امنیت لازم را برای شما به همراه می آورد و در برابر سه مشکل مطرح شده، خیالی آسوده را داشته باشید. نکته ای که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که مشکلات شما در این بخش ممکن است به خاطر فعالیت های تجاری، محصولات و یا حتی خدمات ارائه شده باشد. به همین خاطر باید اطمینان داشته باشید که بیمه انتخاب شده، تمامی جنبه ها را پوشش می دهد.
بیمه اموال تجاری: بدون شک برای تهیه وسایل شرکت، هزینه های زیادی در نظر گرفته شده است. تحت این شرایط از دست دادن آنها به معنای آن خواهد بود که احتمالا امکان خرید مجدد آنها حداقل در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. این امر در حالی است که همواره این احتمال وجود دارد که با یک حادثه هرچند ساده، وسایل را از دست بدهید. تحت این شرایط اقدام هوشمندانه این است که آنها را در برابر انواع حوادث بیمه کرده باشید. در این زمینه شما باید بدانید که چه ابزارهایی شامل بیمه می شوند و چه حوادثی، تحت پوشش است. در این زمینه ممکن است شما کسب و کاری داشته باشید که احتمال بروز یکسری حوادث، به مراتب بیشتر است و این موضوع بدون شک یک معیار مهم برای تصمیم گیری شما خواهد بود.
بیمه از دست دادن درآمد: در شرایطی ممکن است شرکت با مشکل در زمینه تامین درآمدهای خود مواجه شود که نمونه بارز آن، بروز بحران کرونا بوده که باعث شد تا درآمد بسیاری از شرکت ها متوقف شود. با این حال شما نمی توانید در این زمان، شرکت را تعطیل کنید. درواقع چنین شرایطی موقت بوده و نیاز است که بتوانید درآمدها را تا چند ماه تامین کنید. در این زمینه یک بیمه می تواند، امنیت لازم را برای شما به همراه داشته باشد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین بیمه هایی معمولا هزینه حقوق کارمندان، انواع مالیات ها را تحت پوشش قرار می دهند و حتی امکان دریافت وام نیز وجود دارد.
بیمه وسایل نقلیه تجاری: این نوع بیمه تمامی وسایل نقلیه متعلق به شرکت را بیمه می کند. درواقع با نگاهی به آمار تصادفات، به ضرورت این موضوع پی خواهید برد. در این بخش شما تنها وسیله را بیمه نخواهید کرد و راننده ها نیز شامل طرح می شوند.
2-موارد در دسترس را جدا نمایید
پس از آگاهی از انواع بیمه های تجاری لازم است تا شرکت های بیمه را که موارد مورد نیاز شما را ارائه می دهند، شناسایی کرده و آنها را در جایی یادداشت کنید. در این زمینه در دسترس بودن، یک معیار بسیار مهم است. درواقع شما باید بتوانید حتی به صورت حضوری، در هر یک از شرکت ها حضور داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل، بتوانید سریعا اقدامات را پیگیری کنید. این امر در حالی است که دسترسی نه چندان آسان، باعث می شود که حتی ساده ترین اقدامات به یک چالش جدی تبدیل شود.
3-نرخ ها را مقایسه کنید
درواقع هر شرکت برای انواع بیمه های خود، هزینه هایی را مشخص می کند که بدون شک یکسان نخواهد بود. در این راستا شما باید اقدام به مقایسه نمایید. درواقع انتخاب اول شما نباید کم هزینه ترین باشد. در این زمینه شما باید به خوبی بدانید که هر شرکت به چه دلیل، هزینه مطرح شده را ارائه کرده است. در این راستا شما باید خدمات را به خوبی مقایسه کرده و نظرات دیگران را جویا شوید. درواقع تجربه همکاری، عاملی بسیار مهم است که در جهان مدرن امروز، می توانید به سادگی با شرکت هایی که سابقه همکاری را دارند، ارتباط برقرار کنید. درواقع در این بخش نیاز است که جست و جوی کاملی را داشته باشید.
مطلب مرتبط: بیمه در دنیای جدید یک ضرورت است
4-نگاهی واقع بینانه داشته باشید
یکی از ترفندهای شرکت های بیمه این است که تنوع خدمات و موارد تحت پوشش خود را بیشتر می کنند تا با این اقدام، هزینه بیشتری را دریافت کنند. با این حال درصد احتمال بروز برخی از این موارد، بسیار کم بوده و با رعایت چند نکته ساده به صورت کامل قابل پیشگیری است. به همین خاطر شما باید نیازهای خود را به خوبی مشخص کرده باشید تا بدانید که به چه میزان حمایت، نیاز دارید. این امر حتی قدرت مذاکره شما را بیشتر خواهد کرد. برای مثال می توانید برخی از امتیازهای یک طرح را حذف کنید تا در نهایت با یک بسته اقتصادی تر مواجه شوید. در این زمینه توصیه طلایی این است که وسوسه انتخاب ارزان ترین بیمه ها را کنار بگذارید و واقع بینانه تصمیم گیری نمایید.