شبکه اجتماعی اینستاگرام در طول زمان به یک پلتفرم دیداری عالی برای آژانس های مختلف بدل شده است. اکنون این پلتفرم پر از محتوای مختلف آژانس ها در مورد مراسم های شرکتی، همایش ها و ایده های خلاقانه در محیط کاری شده است.
اگرچه اینستاگرام محیطی کاملا مطلوب برای بازنمایی تصویری ایده آل از برندها و آژانس های مختلف است، با این حال کسب وکارهای موفق از آن برای نمایش پشت پرده کسب وکارشان نیز استفاده می کنند. به این ترتیب امکان مشاهده نحوه فعالیت واقعی برندها و آگاهی از نکات هیجان انگیز پیرامون شان نیز وجود دارد.
بدون تردید اینستاگرام از نظر بازاریابی و تبلیغاتی دارای اهمیت بسیار بالایی است. با این حال کمتر مسئول بازاریابی در پی یافتن همکار تجاری از طریق جست وجو در میان پست های برندها و افراد مختلف است. معنای چنین امری دشواری بسیار بالای یافتن همکار تجاری در دنیای شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام نیست. همه چیز به استراتژی و جهت گیری ما بستگی دارد. بسیاری از آژانس های بازاریابی و تبلیغات از طریق اینستاگرام اقدام به استخدام و همکاری با نیروی کار ماهر و دارای تجربه می کنند. شاید بهترین تعریف از محیط فعلی اینستاگرام برای کسب وکارها از طریق اشاره به فرصت های موجود و رقابت نفسگیر امکان پذیر باشد.
اگر شما به دنبال الهام گیری از برخی آژانس های تبلیغاتی برتر در اینستاگرام یا مشاهده نحوه فعالیت آنها هستید، مقاله فعلی به کارتان خواهد آمد. هدف اصلی من از نگارش مقاله حاضر بررسی 21 آژانس تبلیغاتی برتر در اینستاگرام است.
21 آژانس خلاق برای فالو در اینستاگرام
1. Huge
اکانت رسمی آژانس تبلیغاتی Huge پر از تصاویر جذاب و مرتبط با اهداف تبلیغاتی شان است. آنها تعهد بسیار بالایی در زمینه تولید آگهی ها و کمپین های باکیفیت دارند. به این ترتیب تقریبا هیچ پست بی کیفیت و نامناسبی در صفحه رسمی آنها پیدا نمی شود. نکته جالب در مورد صفحه آنها (به نام Hugeinc) انتشار روزانه عکس یا فیلمی کوتاه از دفتر کاری شان است. به این ترتیب کاربران علاقه مند فرصت مشاهده نحوه فعالیت واقعی کارمندان و مدیران این آژانس را خواهند داشت. بدون تردید چنین محتوایی فقط بخش کوچکی از کار روزانه آژانس موردنظر را به نمایش می گذارد. با این حال همین فرصت اندک نیز برای بسیاری از کاربران اینستاگرام هیجان انگیز است.
مطلب مرتبط: کافه تبلیغات
2. Mother London
آژانس Mother London بدون تردید بزرگترین برند در زمینه ایده پردازی یا به عبارت بهتر تولید ایده های نوآورانه است. روش آنها در زمینه فعالیت اینستاگرامی نیز بسیار جذاب و متفاوت است. هر هفته آنها بر روی یک ایده خلاقانه دست می گذارند. به این ترتیب همه افراد (کارمندان و حتی کاربران ساده اینستاگرامی) فرصت بیان نظرات و ایده های ترکیبی شان را دارند. به این ترتیب طرح برگزیده هفته پس از اعلام، از سوی موسسه مورد استفاده قرار می گیرد.
]مزیت اصلی استفاده از روش آژانس Mother London امکان دسترسی به ایده های جذاب، نو و خلاقانه بدون نیاز به همکاری بلندمدت با صاحب ایده است. اگرچه سود حاصل از همکاری به طور منصفانه بین شرکت و ایده پرداز تقسیم می شود. نتیجه استراتژی جالب این آژانس تبلیغاتی با نگاهی کوتاه به صفحه رسمی اینستاگرام شان به نام Mother london قابل مشاهده است. کیفیت بالای اجرای ایده ها از سوی آنها را هر کاربر معمولی نیز تایید می کند.
3. Ustwo
اگرچه استودیو دیجیتالی Ustwo با غول های بزرگ دنیای کسب وکار مانند گوگل، آدیداس و فرود همکاری داشته است، نمای اصلی صفحه رسمی شان در اینستاگرام به شدت شخصی است. با گشت و گذاری ساده در اکانت رسمی آنها به محتوای کاملا نو، خلاقانه و جالبی بر خواهیم خورد. نکته جالب اینکه آنها کمتر بر روی محتوای تولیدی برای برندهای بسیار بزرگ مانور می دهند. دلیل این امر تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف بدون استفاده بیش از حد نام برندهای بزرگ است. یکی از کارهای جذاب آنها در اینستاگرام یادآوری سالروز تولید محتواهای برگزیده شان است.
4. وُلف اُلینز
اینستاگرام آژانس ولف الینز حول محور نمایش تلاش سخت کارمندان آن به منظور ایده پردازی و اجرای درست آنها سامان یافته است. به این ترتیب با مشاهده صفحه آنها به خوبی با سختی ها و دشواری های تولید محتوا در عرصه تبلیغات آشنا خواهیم شد. به مانند همه آژانس های این فهرست، ولف الینز نیز لحظات جالبی از پشت صحنه فعالیت کارمندانش به اشتراک می گذارد. آگاهی از نحوه فعالیت آنها چشم انداز واقع گرایانه ای پیرامون وضعیت حوزه تبلیغات به ما می دهد.
5. Revenue River
این آژانس بازاریابی فعالیت خود را در ایالت کلورادو آغاز کرد. نکته جالب همکاری میان Revenue River و موسسه HubSpot است. شاید برای هر کاربری مشاهده مطالب تکراری آژانس های تبلیغاتی کسل کننده باشد، با این حال خلاقیت منحصر به فرد هر کدام از آنها طیف مشخصی از کاربران را به سوی خود جلب می کند. درست به همین خاطر همیشه اکانت برندهای فعال در زمینه بازاریابی و تبلیغات مملو از کاربران علاقه مند است.
در مورد آژانس تبلیغاتی Revenue River نکته هیجان انگیز صندلی های داغ اش است. در این مجموعه ویدئوهای جذاب به نوبت کارمندان پشت صندلی ضبط فیلم نشسته و در مورد کارهای شان در شرکت و ایده های منحصر به فردشان گفت وگو می کنند. تفاوت این گفت وگوها با نمونه های رایج تمرکز بر روی مخاطب هدف است. به لطف سرویس لایو اینستاگرام، کاربران امکان گفت وگوی زنده با کارمندان آژانس را دارند. پاسخگویی به برخی از پرسش های جنجالی در مورد زندگی شخصی و از همه مهم تر منبع الهام گیری کارمندان در زمینه ایده پردازی از جمله محبوب ترین بخش های لایو آژانس Revenue River است.
6. رِد اَنتلِر
آژانس تبلیغات رد انتلر با دفتر مرکزی در بروکلین به خوبی با فرهنگ عامه مردم نیویورک سازگاری یافته است. آنها از نکات بسیار ریز و کمتر مورد توجه شهر نیویورک برای ایده پردازی تبلیغاتی استفاده می کنند. به همین دلیل همیشه کاربران با مشاهده آثار تبلیغاتی شان دچار حیرت می شوند. محتوای اکانت رسمی رد انتلر به طور کامل به بارگذاری محتوا پیرامون پشت صحنه فعالیت کارمندان و مدیران، فرآیند اجرای ایده ها و عرضه پیش نمایش آثار اختصاص دارد. همچنین آنها از اینستاگرام برای یافتن نیروی کار بااستعداد نیز استفاده می کنند. در چالش های ایده پردازی رد انتلر هر کاربری با ایده های جذاب امکان ورود به دنیای تبلیغات و همکاری با یکی از برترین برندهای تبلیغاتی دنیا را خواهد داشت.
7. اسکیرت پی آر
دست اندر کاران آژانس تبلیغاتی اسکیرت پی آر به خوبی راه ورود خود را به اعماق وجود و قلب کاربران بلد هستند. محتوای اینستاگرامی این برند همیشه مورد پسند طیف وسیعی از کاربران قرار می گیرد. در این میان فرقی بین مراسم افتتاح یک فروشگاه لوازم عتیقه و سالروز تاسیس یک شرکت میان رده وجود ندارد. در هر صورت ایده های جذاب آژانس اسکیرت مخاطب را سر ذوق می آورد.
مطلب مرتبط: روش های تبلیغات: رایج ترین راه ها برای تبلیغات
نکته جالب در مورد اکانت اینستاگرام اسکیرت پی آر تناسب آن با نیاز طراح های تبلیغاتی جوان است. این برند، برخلاف بسیاری ار رقبای خود، اینستاگرام را به چشم منبعی برای تاثیرگذاری بر دیگران و ارائه الگوهای الهام بخش نگاه می کند. به این ترتیب همیشه کاربران علاقه مند به بازاریابی و تبلیغات از مشاهده محتوای اینستاگرامی اسکیرت پی آر لذت می برند.
8. آژانس V CPH
اگر شما نیز علاقه مند به استفاده بیشتر از آثار مینیمال (ساده) حوزه اسکاندیناوی هستید، صفحه رسمی آژانس V CPH مخصوص شما خواهد بود. بدون تردید فالو چنین صفحه ای تاثیر مطلوبی بر روی نوع نگرش ما به فرهنگ و سنت های حوزه اسکاندیناوی و تاثیر آن بر روی فعالیت تبلیغاتی شان دارد. این آژانش مشهور کار خود را با تاسیس دفتری در شهر کپنهاگ شروع کرد. محتوای اینستاگرام آنها شامل پست هایی در مورد ایده های کارمندان و همچنین برخی مطالب جالب پیرامون مشتریان شان است. نکته هیجان انگیز صفحه آژانس V CPH پرداختن به ایده های تبلیغاتی جالب سایر آژانس هاست. به این ترتیب آنها خود را بدل به نوعی کارشناس و منتقد حرفه ای حوزه تبلیغات کرده اند. بی شک مزیت اصلی چنین نگرشی به حوزه بازاریابی و تبلیغات کسب اعتماد مشتریان است.
9. فرِلون بلو
آژانس تبلیغات دیجیتال فرلون بلو محور اصلی فعالیت خود را بر روی کشور فرانسه گذاشته است. همچنین آنها یکی از آژانس های دارای همکاری با موسسه HubSpot نیز به حساب می آیند. شعار اصلی آنها «تمجید از هر آنچه متفاوت، زیبا و تاثیرگذار است» به حساب می آید. نحوه فعالیت آنها در اینستاگرام به خوبی پایبندی شان به شعار فوق را نمایش می دهد. بارگذاری مطالب عمده در زمینه نحوه بازاریابی و تبلیغات محیطی (به ویژه خیابان های فرانسه) به خوبی دغدغه فرلون بلو در زمینه رابطه میان فرهنگ های مختلف و تبلیغات را نشان می دهد.
شاید در نگاه نخست تلاش برای نمایش رابطه میان فرهنگ و تبلیغات عجیب به نظر برسد، با این حال همین نکته عجیب اما کاربردی موجب شهرت فراوان فرلون بلو در عرصه جهانی شده است.
10. اسپارک
تیم بازاریابی و تبلیغاتی اسپارک هدف اصلی خود از فعالیت در اینستاگرام را جذب مشتری بیشتر عنوان کرده است. بی تردید چنین امری هرگز خاص و منحصر به فرد نیست. تفاوت اصلی بیان رسمی آن از سوی تیم اسپارک است. همکاری با برندهای بزرگی نظیر هیلتون، ویزیت فلوریدا و موزه سالوادور دالی به طور خودکار محتوای جذابی برای صفحه اینستاگرام تیم اسپارک فراهم می کند. بدون تردید بسیاری از افراد پیش از فالو یک صفحه به ارزش محتوای آن فکر می کنند. در مورد تیم اسپارک به دو دلیل عمده باید آنها را فالو کنیم: نخست تولید محتوای بصری جذاب در کنار توجه به متن فوق العاده تاثیرگذار و دوم علاقه بالای اسپارک به همکاری با سایر آژانس ها و یادگیری نکات تازه.
در میان آژانس های این فهرست تیم اسپارک یکی از کمترین میزان فالوورها را دارد. با این حال چنین امری هرگز معیار مناسبی برای قضاوت در مورد کیفیت مطالب شان نیست.
11. سانفرانسیسکو BDDO
همانطور که بخش بیوگرافی اینستاگرام آنها با افتخار اعلام کرده است، آژانس تبلیغاتی سانفرانسیسکو BDDO «به طور کامل مربوط به کار، کار و کار» است. اکانت آنها در اینستاگرام به طور تخصصی در زمینه رونمایی از آخرین کمپین های آژانس و بررسی محتوای آنها فعالیت دارد. به این ترتیب کاربران فرصت دستیابی به اطلاعات کاربردی و تخصصی در زمینه کمپین های سانفرانسیسکو BDDO را دارند.
نکته جذاب در مورد اکانت اینستاگرام سانفرانسیسکو BDDO تمرکز آنها بر روی نمایش اوقات فراغت کارمندان شان است. بدون تردید کارمندان این آژانس یکی از بهترین برنامه های کاری را دارند. در این برنامه به اندازه کافی فرصت تفریح و فراغت در حین کار نیز طراحی شده است. نمایش بازی بولینگ کارمندان در ساعت اداری یکی از پست های جذاب این آژانس را تشکیل می دهد. به این ترتیب علاوه بر نمایش فرهنگ آژانس به نوعی نیروی کار ماهر نیز ترغیب به همکاری با آنها می شود.
12. آنومالی
موسسه AdAge شرکت لس آنجلسی آنومالی را در سال 2017 به عنوان آژانس برتر سال معرفی کرد. به نظر من اکانت اینستاگرام آنها نیز شایسته دریافت جایزه برترین اکانت سال است. شاید در همه صفحات تجاری اینستاگرام فرصت مشاهده تبلیغات جذاب وجود داشته باشد، با این حال رابطه میان اختراعات و دستاوردهای تازه دنیای تکنولوژی و آینده عرصه تبلیغات کمتر مورد توجه برندها قرار دارد. به همین دلیل مدیران آژانس آنومالی به سراغ چنین ایده ای رفته اند. تولید محتوا در راستای نمایش آینده دنیای تبلیغات و تلاش برای استفاده زودتر از آنها بخش عمده ای از فعالیت آنومالی در شبکه های اجتماعی را تشکیل می دهد. در این میان اینستاگرام به دلیل ویژگی بصری منحصر به فردش در کانون توجه تیم آنومالی قرار دارد. بی شک صفحه اینستاگرام آنها ارزش فالو کردن خواهد داشت.
13. آژانس مارتین
آژانس مارتین یکی از نام آشناترین برندها در عرصه تبلیغات است. اگرچه نام آنها کمتر به گوش ما خورده است، با این حال سابقه درخشانی در زمینه همکاری با برندهای بزرگ دارند. همکاری با برندهایی نظیر شورولت، اورُس و گایکو کارنامه هر آژانسی را معتبر خواهد کرد. نکته کمتر مورد توجه پیرامون این برند فعالیتش در زمینه هنرهای خیابانی و طراحی تیشرت است. صفحه رسمی این برند در اینستاگرام علاوه بر نمایش نحوه کار روزانه کارمندان یکی از بزرگترین آژانس های تبلیغاتی دنیا به بررسی طرح های هنری خیابانی نیز اختصاص دارد. به این ترتیب درهای آژانس مارتین همیشه به روی هنرمندان خیابانی خلاق برای همکاری باز است.
14. سالتِد استون
شاید در نگاه نخست میزان شهرت و فالوورهای آژانس تبلیغاتی سالتد استون در مقایسه با سایر نمونه های فهرستی کنونی بسیار اندک (4100 فالوور) به نظر برسد، با این حال کیفیت محتوای آنها به خوبی گویای وضعیت رو به رشدشان است. این آژانس فعالیتش را در کالیفرنیا شروع کرد. همچنین همکاری بسیار نزدیکی هم با موسسه HubSpot دارد. آنها از اینستاگرام برای دستیابی به اهدافی خاص استفاده می کنند. به مانند تمام آژانس های این فهرست نمایش پشت صحنه کسب وکار بخش مهمی از فرآیند تولید محتوای آنها را شکل می دهد. همچنین سالتد استون به پوشش مراسم های مهم در زمینه بازاریابی و تبلیغات در کنار اجرای آنلاین مراسم های خلاقانه و نوآورانه علاقه دارد. این امر از آنها برندی نسبتا معتبر در سطح کسب وکارهای کوچک و امیدوار به آینده ساخته است.
مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات
15. رسانه تاک شاپ
شک نکنید، چشم های شما در حال فریب تان نیست. یکی مراسم های مطرح رسانه تاک شاپ با حضور پرنس ویلیام و دوشس کمبریج اجرا شده است. بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در اینستاگرام مشغول نمایش پشت صحنه کسب وکارشان هستند. بدون تردید این ایده جذابیت های خاص خود رادارد، با این حال اجرای آن از سوی اغلب برندها از جذابیت و هیجانش نزد مخاطب کاسته است. به همین دلیل رسانه تاک شاپ کمتر بر روی این موضوع تمرکز دارد. به جای آن پرداختن تخصصی به تبلیغات، مراسم های مهم و تکنیک های تولید محتوای باکیفیت در دستور کار آنها قرار دارد. فالو صفحه اصلی آنها در اینستاگرام درست به مانند دسترسی به آرشیو وسیعی از همایش های مهم بازاریابی و تبلیغاتی است. به همین دلیل هر فرد علاقه مند به بازاریابی و تبلیغات باید صفحه آنها را فالو داشته باشد.
16. گودبای سیلورستین و شرکا
مارگارت جانسون، رئیس بخش ایده های خلاقانه آژانس گودبای سیلورستین و شرکا، به تازگی افتخار حضور در فهرست 30 فرد خلاق حوزه تبلیغات از سوی موسسه بیزینس اینسایدر را داشته است. صفحه اصلی اینستاگرام برند جانسون و همکارانش فرصت مشاهده نحوه فعالیت روزانه یکی از خلاق ترین آژانس های دنیا را به کاربران می دهد. همچنین در زمینه ایده پردازی نیز کاربران فرصت مشارکت با موسسه را خواهند داشت. نکته جالب اجرای ایده های برتر از سوی گودبای سیلورستین و شرکاست. به این ترتیب انگیزه کاربران برای مشارکت در صفحه اینستاگرام آنها افزایش خواهد یافت.
17. آژانس تبلیغاتی RPA
آژانس تبلیغاتی RPA به مانند همه آژانس های دیگر از اینستاگرام برای نمایش پشت صحنه کسب وکارش استفاده می کند. همچنین آنها علاقه زیادی به جلب مشارکت و همکاری کاربران معمولی (نه بازاریاب های حرفه ای) برای ایده پردازی دارند. به این ترتیب صفحه اینستاگرامی آنها شامل پست های بسیاری در زمینه نظرخواهی از کاربران است. آنها اخیرا ایده جالبی در زمینه انتشار تصاویری از محیط دفتر کارشان را اجرایی کرده اند. به این ترتیب دسترسی مخاطب ها به پشت صحنه کسب وکار آژانس RPA بیش از هر زمان دیگری شده است. این امر به آژانس فرصت استفاده از ایده های کاربران در زمینه طراحی دکور داخلی و همچنین تاثیرگذاری بر روی آنها را می دهد.
18. کول+مک وُی
وقتی صحبت از طراحی تبلیغات به میان می آید، چشم پوشی از برند کول+مک وُی بسیار دشوار خواهد بود. آنها کار خود را به تازگی در سطح بین المللی شروع کرده اند. با این حال تجربه طولانی فعالیت محلی به خوبی آنها را با شرایط بازارهای جهانی هماهنگ کرده است. به این ترتیب کول+مک وُی روز به روز فرهنگ خاص خود در زمینه بازاریابی و تبلیغات را بیشتر در بعد جهانی توسعه می دهد. نگاهی به محبوبیت صفحه اینستاگرامی آنها به خوبی گواه موفقیت شان در زمینه جلب نظر کاربران جهانی است.
19. hzdg
آژانس تبلیغاتی hzdg به طور عمده در زمینه طراحی های دیجیتال فعالیت دارد. به همین دلیل اغلب در قالب همکاری با سایر آژانس های تبلیغاتی اقدام به تولید آگهی های مختلف می کند. این امر به آنها فرصت همکاری و مشارکت با برندهای بسیار بزرگی را داده است. به این ترتیب نام آنها با برخی از آژانس های بزرگ دنیای بازاریابی در پیوند است. مزیت چنین امری یادآوری نام آنها هنگام صحبت از همکاران شان است. تورهای آنلاین این برند به طور معمول کاربران را به اعماق ایده های خلاقانه کارمندان hzdg پیرامون طراحی آگهی می برد. با توجه به اینکه زمینه اصلی فعالیت آنها تبلیغات دیجیتال است، تمام محتوای صفحه اینستاگرام شان نیز به صورت دیجیتال طراحی شده است. وقتی صفحه نخست اینستاگرام این برند را مورد بررسی قرار می دهیم، نوع نگاه مان به حوزه بازاریابی و تبلیغات تغییر خواهد کرد. دلیل آن تمرکز کامل hzdg بر روی طرح های گرافیکی و کامپیوتری به جای نمونه های تبلیغاتی واقع گرایانه است.
20. Social Distillery
آژانس Social Distillery با دفتر مرکزی اش در ایالت تگزاس بسیاری از نگاه ها را به خود در زمینه شخصی سازی تبلیغات جلب کرده است. شاید محتوای تولیدی این آژانس برترین نمونه تبلیغاتی دنیا از حیث کیفیت نباشد، با این حال سطح بالایی از شخصی سازی را فراهم می آورد. بدون تردید سایت تبلیغات جذاب و شخصی سازی شده در عصر کنونی اهمیت بالایی دارد. دلیل اصلی آن هم توجه بیش از اندازه مخاطب به هماهنگی سلیقه اش با تبلیغات است. به این ترتیب تولید تبلیغات یکسان و تکراری هیچ کمکی به برندها در زمینه بهبود وضعیت بازاریابی و فروش شان نخواهد کرد.
صفحه اصلی اینستاگرام Social Distillery به مانند بسیاری از برندهای دیگر به عرضه پیش نمایش محتوای بصری اش اختصاص دارد. مزیت اصلی آنها در شبکه های اجتماعی نوع خاص و منحصر به فرد محتوای شان است.
مطلب مرتبط: تبلیغات و برندینگ
21. St8mnt
آخرین آژانس مورد بررسی در این مقاله st8mnt نام دارد. شاید در نگاه نخست درج نام آنها به عنوان آخرین آژانس تبلیغاتی به معنای کیفیت پایین تر کارشان در مقایسه با دیگران باشد، با این حال هیچ آژانس بی کیفیتی در مقاله کنونی جای نگرفته است. این آژانس تخصص بالایی در زمینه خلق طرح های زیبا و چشم نواز دارد. صفحه اینستاگرام آنها علاوه بر معرفی طراحی های تازه به پوشش اخبار دنیای تبلیغات نیز اختصاص دارد. به این ترتیب آنها جایگاه برجسته ای در دنیای تبلیغات برای خود دست و پا کرده اند.