پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین ماشین آلات برای خردایش سنگ های معدن

بهترین ماشین آلات برای خردایش سنگ های معدن

معادن یکی از منابع مهم اقتصادی هر کشوری هستند که مواد اولیه بسیاری را برای صنایع مختلف فراهم می کنند. این مواد اولیه پس از استخراج، باید طی مراحلی آماده استفاده شوند که یکی از این مراحل، خردایش سنگ ها است.

خردایش سنگ ها به دو دلیل انجام می شود:

  • کاهش اندازه سنگ ها برای سهولت در حمل و نقل و فرآوری
  • جداسازی ناخالصی ها از سنگ

برای خردایش سنگ ها از ماشین آلات مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آنها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در این مقاله به معرفی بهترین ماشین آلات برای خردایش سنگ های معدن خواهیم پرداخت.

انواع ماشین آلات خردایش سنگ

ماشین آلات خردایش سنگ را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • ماشین آلات خردایش مکانیکی
  • ماشین آلات خردایش شیمیایی

ماشین آلات خردایش مکانیکی

ماشین آلات خردایش مکانیکی با استفاده از نیروی مکانیکی، سنگ ها را خرد می کنند. این ماشین آلات را می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  • سنگ شکن فکی
  • سنگ شکن مخروطی
  • سنگ شکن ضربه ای
  • ماسه ساز
  • سرند
  • ماسه شور
  • نوا ر نقاله

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی یکی از رایج ترین انواع ماشین آلات خردایش سنگ است. این سنگ شکن از دو فک تشکیل شده است که یکی ثابت و دیگری متحرک است. سنگ خام بین این دو فک قرار می گیرد و با حرکت فک متحرک، خرد می شود.

سنگ شکن فکی برای خردایش سنگ های با سختی متوسط و بالا مناسب است. این سنگ شکن می تواند سنگ ها را تا اندازه های مختلفی خرد کند.این ماشین برای خرد کردن سنگ های بزرگ و سخت در مرحله اولیه استفاده می شود. این ماشین ظرفیت تا 6000 تن در روز دارد.

سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن مخروطی نوع دیگری از سنگ شکن های محبوب برای خردایش سنگ های معدن است. این نوع سنگ شکن از یک مخروطی متحرک تشکیل شده است که سنگ های ورودی را خرد می کند. سنگ شکن های مخروطی برای خردایش سنگ های با اندازه متوسط و کوچک مناسب هستند.

سنگ شکن ضربه ای

سنگ شکن ضربه ای

سنگ شکن ضربه ای یا کوبیت که مدل هایی دیگری مانند کوبیت hs10 و HS7 HS11 , HS14 , HS16 دارد با استفاده از نیروی ضربه، سنگ ها را خرد می کند. این سنگ شکن از یک روتور چرخان تشکیل شده است که بر روی آن پره هایی تعبیه شده است. سنگ خام به داخل روتور پرتاب می شود و با برخورد به پره ها، خرد می شود.

سنگ شکن ضربه ای برای خردایش سنگ های با سختی کم و متوسط مناسب است. این سنگ شکن می تواند سنگ ها را تا اندازه های مختلفی خرد کند.

ماسه ساز

ماسه ساز

این ماشین برای تولید ماسه از سنگ های خرد شده در مرحله نهایی استفاده می شود. ماسه ساز از اصطکاک و فشار برای تبدیل سنگ ها به ذرات ریز و یکنواخت استفاده می کند. این ماشین می تواند ماسه با کیفیت بالا و با مشخصات مورد نیاز تولید کند. از جمله پر استفاده ترین انواع ماسه سازها به طور کلی در سه نوع کن کراشر ها ، ایمپکت کراشر ها و سانتریفیوژها دسته بندی می شوند.

سرند

این ماشین برای جداسازی و دسته بندی سنگ ها و ماسه ها بر اساس اندازه و خلوص استفاده می شود. این ماشین از یک صفحه شبکه ای تشکیل شده است که با ارتعاش مواد را از روی آن عبور می دهد و آنها را به طبقات مختلف تقسیم می کند. این ماشین می تواند ناخالصی ها و ذرات نامطلوب را از محصول خارج کند1.

 

ماسه شور

این ماشین برای شستشو و پاکسازی ماسه از گرد و غبار و مواد آلی استفاده می شود. این ماشین از آب فشار قوی برای شستن ماسه استفاده می کند و باعث افزایش کیفیت و خلوص ماسه می شود. این ماشین می تواند ماسه را به صورت حلزونی یا پاکتی بشوید.

نوار نقاله

این ماشین برای حمل و نقل سنگ ها و ماسه ها از یک مرحله به مرحله دیگر در خط تولید استفاده می شود. این ماشین از یک نوار پلاستیکی یا فلزی تشکیل شده است که با یک موتور در حرکت است و مواد را روی آن قرار می دهد و به مقصد می رساند. این ماشین می تواند سرعت و جهت حرکت را تنظیم کند .

 

ماشین آلات خردایش شیمیایی

ماشین آلات خردایش شیمیایی با استفاده از واکنش های شیمیایی، سنگ ها را خرد می کنند. این ماشین آلات هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و کاربرد زیادی ندارند.

انتخاب بهترین ماشین آلات خردایش سنگ

بهترین ماشین آلات برای خردایش برای انواع سنگ ها بر اساس

  • سختی سنگ
  • اندازه سنگ
  • میزان خردایش مورد نیاز
  • هزینه
  • موارد استفاده

سنگ شکن های فکی برای خرد کردن سنگ های سخت و بزرگ مانند سنگ آهن، سنگ آهک، و کوارتز استفاده می شوند. این سنگ شکن ها با قرار دادن سنگ بین دو فک ثابت و متحرک کار می کنند. فک متحرک به آرامی باز می شود و سنگ را به داخل می کشد. سپس فک ها بسته می شوند و سنگ را خرد می کنند.

سنگ شکن های مخروطی برای خرد کردن سنگ های با سختی متوسط تا سخت مانند سنگ آهک، گرانیت، و بتن استفاده می شوند. این سنگ شکن ها با قرار دادن سنگ بین یک مخروطی ثابت و یک مخروطی متحرک کار می کنند. مخروطی متحرک به آرامی می چرخد و سنگ را خرد می کند.

سنگ شکن های ضربه ای برای خرد کردن سنگ های با سختی کم تا متوسط مانند سنگ آهک، گچ، و سنگ مرمر استفاده می شوند. این سنگ شکن ها با استفاده از ضربه سنگ را خرد می کنند. سنگ از طریق یک دهانه وارد سنگ شکن می شود و با یک میله ضربه ای برخورد می کند. این برخورد باعث خرد شدن سنگ می شود.

سنگ شکن های غلتکی برای خرد کردن سنگ های با سختی کم تا متوسط مانند سنگ آهک، گچ، و سنگ مرمر استفاده می شوند. این سنگ شکن ها با استفاده از فشار سنگ را خرد می کنند. سنگ بین دو غلتک قرار می گیرد و غلتک ها سنگ را خرد می کنند.

بطور کلی اگر شما به دنبال خرد کردن سنگ آهک با سختی متوسط و اندازه متوسط هستید، سنگ شکن غلتکی یا سنگ شکن ضربه ای گزینه های مناسبی هستند. این سنگ شکن ها مقرون به صرفه هستند و می توانند سنگ را به اندازه دلخواه شما خرد کنند.

اگر شما به دنبال خرد کردن سنگ آهن با سختی بالا و اندازه بزرگ هستید، سنگ شکن فکی گزینه مناسبی است. این سنگ شکن می تواند سنگ را به اندازه دلخواه شما خرد کند، اما هزینه بیشتری نسبت به سنگ شکن های غلتکی یا سنگ شکن های ضربه ای دارد.

نتیجه

ماشین آلات خردایش سنگ، نقش مهمی در صنایع مختلف دارند. این ماشین آلات با خرد کردن سنگ ها، آنها را برای استفاده های مختلف آماده می کنند. برای انتخاب بهترین ماشین آلات خردایش سنگ، باید عوامل ذکر شده در این پست را در نظر گرفت و بهترین انتخاب را انجام داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PXGMEvtV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رضا :
7 ماه پیش
ماسه شور که نمک نداره ..ماسه شویی درسته
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه