یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از پرکاربردترین دستگاه های امروزی در صنایع مختلف پمپ وکیوم خلاء است. این پمپ ها با ایجاد خلاء یا وکیوم باعث ایجاد فشار قوی در دستگاه های صنعتی می شوند و همچنین در انواع مختلفی تولید می شوند. در ادامه به چگونگی کارکرد این دستگاه می پردازیم و شما را با انواع آنها آشنا می کنیم، با ما همراه باشید.

پمپ وکیوم خلاء چیست؟

پمپ وکیوم خلاء چیست؟

پمپ خلاء یا پمپ وکیوم یک نوع ابزار حرفه ای است که در صنایع بزرگ و کوچک کاربرد دارد. این ابزار کاربردی می تواند هوا را با تبدیل به فشار اتمسفر آزاد کند. این دستگاه با دارا بودن مخزن بزرگ می تواند هوا با فشار کم درون مخزن خود جمع کرده و با تبدیل کردن آن به فشار قوی، در نهایت با فشار اتمسفر آزاد کنند. پمپ خلاء که کاربرد مهندسی ـ صنعتی دارد از آن برای انتقال گاز و مایعات از مکانی به مکان دیگر استفاده می شود.

انواع پمپ وکیوم

پمپ وکیوم خلاء انواع مختلفی دارد . با توجه به اندازه و قدرت آن تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها کاربرد خاص خودشان را در صنایع مختلف دارا می باشند. معیارهایی همچون فشار، ساختار و مراحل وکیوم وجه تمایز هر دستگاهی است که در پمپ خلاء وجود دارند. این دستگاه به 3 نوع پمپ وکیوم خشک ، روغنی و پمپ وکیوم آبی یا پمپ وکیوم رینگ آب تقسیم بندی می شوند که در ادامه توضیحاتی در مورد هرکدام از این دستگاه های قدرتمند داده می شود.

پمپ وکیوم خشک

پمپ وکیوم خشک

پمپ وکیوم خشک در دسته بندی دستگاه های سبک قرار می گیرد که خنک کنندگی خلاء آن توسط هوا صورت می گیرد. اجزا و عوامل مکانیکی این دستگاه به صورت کلاو، پیستونی، روتاری، اسکرو، دیافراگمی و اسکرال است که با توجه به ظرفیت و کاربرد فشار خلاء هر کدام میتوان نوع آن را مشخص کرد. این دستگاه کاربردی مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

مزایای پمپ وکیوم خشک

  • کم حجم
  • قیمت مناسب
  • بیصدا بودن و فاقد آلایندگی
  • بدون استفاده از روغن و آب برای ایجاد فشار مورد نظر
  • قدرت اصطحلاک نسبتا پایین
  • طول عمر بالا و طولانی

پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی قدرتمندتر از نوع خشک آن بوده و از آن برای صنایع بزرگ و وسیع استفاده می شود. صنایعی که نیازمند فشار خلاء قوی تر و با دقت بالاتر هستند. عوامل و اجزا مکانیکی این نوع پمپ به صورت روتاری پیستونی یا روتاری وین است که در دو نوع تک مرحله و دو مرحله تولید می شوند.

طرز کار این دستگاه به این گونه است که هوا با حجم زیاد و فشار کم وارد مخزن می کند؛ سپس با فشار قوی و حجم کمتر همراه با روغن مخصوص خارج می کند. پمپ وکیوم روغنی همیشه باید دارای روغن باشد و در صورت کمبود روغن مورد نیاز برای تولید خلاء موجب افت فشار خلاء خروجی شده و اصطحلاک زودتر دستگاه را در پی دارد.

این مدل پمپ علاوه بر خروج فشار روغنی موجب روغن کاری، خنک کردن و عایق بندی پمپ می شود. خلاء تولیدشده در این مدل از پمپ دارای ظرفیت ۲ تا ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت است و بالابودن کیفیت روغن در آن برای آب بندی در فشارهای پایین بسیار کارآمد و اثرگذار است. هنگام استفاده از این پمپ دقت کنید که در فضایی با گردش هوای کافی و تهویه مناسب مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا خروجی آن بخار روغنی و دود از اگزوز را در پی دارد.

مزایای پمپ وکیوم روغنی

  • مورد استفاده در صنایع بزرگ با قابلیت ایجاد خلاء با دقت بالاتر
  • سبک وزن و حمل آسان
  • خنککننده توسط روغن
  • ابعاد کوچکتر نسبت به پمپهای مشابه
  • قسمت مناسب
  • منطبق با استانداردهای جهانی
  • راندمان بالاتر
  • ارتعاشات لرزشی و صوتی کمتر

پمپ وکیوم آبی یا پمپ وکیوم رینگ آب

پمپ وکیوم رینگ آب در فهرست پمپ های وکیوم روتاری قرار دارد و برای خنک کردن و روانکاری پمپ از اب استفاده خواهد کرد. با توجه به استفاده از شیر کاویتاسیون، ارتعاشات کمی در زمان کارکرد متوجه این پمپ خواهد شد.

مزایای پمپ وکیوم رینگ آب

  • افزایش بهرهوری پمپ خلاء آبی
  • به وجود آوردن خلاء در محیط مرطوب
  • کم کردن توان مصرفی

قیمت پمپ وکیوم خلاء

با توجه به متنوع بودن این دستگاه در بازار و قیمت های متفاوت و بروز آن، برای اطلاع از قیمت هرکدام از این نوع دستگاه ها (پمپ وکیوم روغنی و پمپ وکیوم خشک) با توجه به جنس، کیفیت، تولیدکننده و سایر معیار های تعیین کننده با کارشناسان هامر صنعت تماس حاصل فرمایید.

درباره هامر صنعت

شرکت هامر نماینده فروش و پخش انواع پمپ وکیوم، سعی دارد پمپ مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه تر در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا بتوانید دستگاه مورد نظر خود را با تضمین بالایی در محل دریافت کنید. این شرکت با ارائه خدمات و راهکارها، محصولات مورد نیاز شما تامین کرده و جوابگوی نیاز شما باشد. برای اطلاع بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۱۰۴ تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BOph2hKj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه