امروزه ایجاد محتوا در زمینه بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. علت اصلی این امر نیز به این خاطر است که اقدام شما تاثیر بسیار زیادی را بر روی مخاطبان خواهد داشت. در این رابطه روش هایی وجود دارد که با تولید محتوا در قالب آنها، شانس موفقیت اقدامات به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال قبل از پرداختن به موضوع، لازم است تا به نکات فرعی در این رابطه بپردازیم. برای مثال استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ اقدامات خود و بازنشر مطالب برتر، از جمله اقدامات مهم در این رابطه محسوب می شود. به همین خاطر بهتر است تا همواره نگاهی به مقالات منتشر شده در این رابطه داشته باشید.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 روش برتر در بازاریابی محتوا که بیش ترین تاثیر خواهد داشت، می پردازیم.
1-وبلاگ ها
وبلاگ ها درواقع مکانی برای ثبت مطالب در اینترنت محسوب می شود. اگرچه امروزه با رشد شبکه های اجتماعی، جایگاه مطلق وبلاگ ها از دست رفته است، با این حال فراموش نکنید که هنوز هم بیش ترین تاثیر را در راستای افزایش ترافیک سایت دارا هستند. در این رابطه فراموش نکنید که تاثیر مطالب بلند از موارد کوتاه، بیش تر است.
همچنین لازم است تا توجه داشته باشید که یکی از ارکان موفقیت شما در این رابطه، استفاده درست و زیاد از کاملات کلیدی و هشتگ ها است. در نهایت فراموش نکنید که اگرچه وبلاگ ها یک امکان عالی برای افزایش ترافیک سایت و جذب نگاه مشتری محسوب می شوند، با این حال همه این موارد باید در راستای یک سیاست درست شکل گرفته باشد تا انسجام لازم شکل گیرد. در غیر این صورت شما با پراکندگی ها و بی نظمی های متعددی مواجه خواهید شد که بدون شک برای مخاطب خسته کننده است.
2-فیلم ها
به هر میزان که بتوانید اطمینان بیش تری را در دل مخاطب ایجاد کرده و آن ها را بهتر با خود درگیر کنید، بدون شک شانس موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. در این رابطه با توجه به رشد تکنولوژی، امروزه فیلم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده اند. علت این امر نیز به این خاطر است که مخاطب می تواند از این طریق بیش ترین ارتباط را با مطالب مورد نظر شما، برقرار کند.
در این رابطه آمارها حاکی از آن است که حدود یک سوم از فعالیت های اینترنتی افراد با مشاهده ویدئوهای آنلاین اختصاص داده می شود. در این رابطه توجه داشته باشید که در کنار سادگی و ارزشمند بودن مطلب مورد نظر شما، لازم است تا به جنبه های زیبایی کار نیز توجه جدی داشته و در تلاش برای ارائه خروجی ای باشید که رضایت حداکثری مخاطب را به همراه دارد. برای مثال نوع فعالیت و حتی تیتر زدن شما در کشور و حتی منطقه های مختلف، باید با توجه به ویژگی های جامعه صورت گیرد. به عنوان نکته آخر در این بخش فراموش نکنید که امروزه یوتیوب، بهترین مکان برای بارگذاری ویدئو ها محسوب می شود، به همین خاطر نباید تنها به قرار دادن ویدئو خود در سایت اصلی، اکتفا کنید.
3-اینفوگرافی ها
همه ما با این جمله آشنا که ارزش تصاویر از هزاران کلمه بیش تر است، آشنا هستیم. در این رابطه اینفوگرافی ها به ارائه تصویری اطلاعات می پردازد. درواقع باید این امر را به عنوان مرزی بین گرافیک و اطلاعات تلقی کرد. بدون شک انتقال یک مفهوم از این طریق با سهولت بیش تری همراه خواهد بود. با این حال طراحی این امر نیازمند مهارت و خلاقیت کافی است. به همین خاطر توصیه می شود تا در این رابطه حتما به دنبال افرادی حرفه ای باشید.
4-مطالعه های موردی
به وسیله مطالعه موردی شما قادر به ارائه اطلاعات تخصصی خواهید بود. با این حال تنها ارزش علمی این امر مورد توجه نبوده و شما از اطلاعات به دست آمده، می توانید برای بهبود کسب وکار خود استفاده کنید. نکته دیگری که در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد این است که مطالعات شما الزاما نباید در رابطه با یک موضوع خاص باشد، بلکه جامعه هدف نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد. در نهایت فراموش نکنید که بهتر است تا نتایج خود را به صورت آمار در معرض نمایش قرار دهید تا مخاطب ارتباط بهتری را با آن برقرار سازد. برای مثال این امر که میزان رضایت مشتری از یک محصول و یا تغییرات قیمت آن را مشخص کنید، خود از جمله اقدامات رایج در این زمینه محسوب می شود.
خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید
5-کتاب های الکترونیکی
جهان در هر بخشی به سمتی در حرکت است که رفاه بیش تری را برای مردم به همراه داشته باشد. بدون شک حمل کتاب های چاپی امری دشوار بوده و مشقت زیادی را به همراه خواهد داشت. این امر در حالی است که شما به وسیله کتاب های الکترونیکی قادر خواهید بود تا هزاران کتاب را در تلفن همراه خود داشته و در هر زمان بتوانید آن را به سادگی مورد مطالعه قرار دهید. بدون شک هزینه های ایجاد این دسته از کتاب ها نیز به مراتب کم تر است. با این حال فراموش نکنید که کتاب الکترونیکی، تابلو تبلیغاتی شما نبوده و نباید در آن به تبلیغ مستقیم پرداخت. در این رابطه توجه به نیاز اطلاعاتی جامعه هدف، خود راهنمای عمل شما خواهد بود.
6-مقالات سفید
اگرچه در نگاه اول ممکن است مقالات سفید را با کتاب های الکترونیکی یکسان تصور کنید، با این حال واقعیت این است که هدف هر یک کاملا متفاوت است. درواقع مقالات سفید راهنمای درک یک موضوع و یا مسئله به حسب می آیند. در این رابطه فراموش نکنید که تعداد صفحات در مقالات سفید کاملا مختصر بوده و در تلاش است تا ضرورت یک امر را به اثبات برساند. برای مثال یک شرکت فعال در حوزه لوازم بهداشتی، با ایجاد یک مقاله سفید مرتبط با موضوع اهمیت حفظ بهداشت، به خوبی افراد را به خرید ترغیب خواهد کرد. در آخر نیز لازم است تا همواره راهکار مورد نظر و یا راهکارهای موجود برای رفع معضل مورد بحث را معرفی نمایید.
7-چک لیست
چک لیست ها درواقع بیانگر مراحل و اقداماتی است که برای رسیدن به یک نتیجه، باید طی شود. برای مثال این امر که مراحل انجام کار محصول خود را شرح دهید، خود یک چک لیست خواهد بود. علت اهمیت این موضوع به این خاطر است که مخاطب به وسیله آن می تواند به درک جامعی از محصول شما دست پیدا کرده و اطمینان بیش تری را به دست آورد. در این رابطه نکته مهم این است که مراحل معرفی شده شما باید به ترتیب باشد تا بهتر درک شود. در آخر به خاطر داشته باشید که این اقدام تنها در رابطه با محصولات نبوده و برای هر هدفی و فرآیندی در شرکت شما، قابل اجرا خواهد بود.
8-مصاحبه ها
مصاحبه با کارشناسان صنعت خود و یا حتی مشتریان، خود از جمله محتواهایی محسوب می شود که همواره برای جامعه هدف دارای جذابیت بسیار بالایی خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که به هر میزانی که اقدامات شما برای ایجاد محتوا متنوع تر باشد، نه تنها بیانگر سطح توانایی شما خواهد بود بلکه رضایت افراد بیش تری را می توانید به دست آورید. خوشبختانه امروزه با توجه به رشد تکنولوژی، شما قادر به انجام مصاحبه خود از طریق های مختلفی خواهید بود. به همین خاطر لازم است تا در ابتدا نسبت به روش های موجود اطلاعات کافی را کسب کرده و برای هر یک، بهترین روش را انتخاب کنید.
9-شبکه های اجتماعی
در حال حاضر شبکه های اجتماعی، بیش ترین زمان هر فرد را در طول روز اشغال می کند. در این رابطه آمارهای منتشرشده بیانگر روند رو به رشد آن است. به همین خاطر ضروری است تا در این رابطه نیز فعالیت های مناسبی را داشته باشید. دو نکته مهم در این رابطه وجود دارد که نخست باید شبکه های اجتماعی محبوب در منطقه مورد نظر خود را مورد ارزیابی قرار داده و سپس اقدام به یک برنامه ریزی درست، کنید.
فراموش نکنید که بدون یک برنامه جامع، اقدامات شما انسجام کافی را نخواهد داشت که این خود از میزان تاثیر اقدامات را با کاهشی شدید مواجه می سازد. اگرچه شما می توانید از مطالب موجود در سایر روش های برای پست های خود در شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید، با این حال توصیه می شود تا به دنبال اعمال تغییراتی هرچند سطحی باشید تا مخاطب احساس نکند عملا با موردی تکراری مواجه شده است.
10-استیکرها و گیف ها
این دو امروزه مورد استفاده بسیاری قرار می گیرد. علت این امر نیز به این خاطر است که به وسیله آن ها شما قادر خواهید بود تا بسیاری از حالات خود را بیان کنید که نوشتن آن بدون شک امری دشوار و زمان بر خواهد بود. به همین خاطر شما می توانید با ساخت این موارد، عملا یک محتوای جذاب را ایجاد کنید. فراموش نکنید که یکی از اهداف بازاریابی محتوا، حک کردن نام برند و نمایش توانایی های شما است. بدون شک این امر که به صورت روزانه و در حالت های مختلف، افراد از این ابزار تولیدی شما استفاده کنند، در این رابطه تاثیر بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. برای مثال ممکن است یک شرکت خودروسازی، اقدام به تهیه استیکر و گیف های برند و یا محصولات خود کند که بدون شک جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت.