آیا میدانستید محصول لوکس از دو بعد کارکردی و سمبولیک (رویا برای مصرفکننده و پرستیژ برای دیگران) تشکیل شده است؟ سختترین کار، تفکیک جنبه کارکردی از رویایی است که با خود حمل میکند. اگر کارکرد چیزی عینی و قابل اندازهگیری و بهسادگی قابل تعریف است، بعد سمبولیک، فردی و بهشدت انتزاعی و به سختی قابل مدیریت است.
وقتی پای بعد سمبولیک به میان میآید، یک محصول با جنبه کاربردی مشخص ممکن است به تعداد زیادی از اشیای لوکس با جنبه کاربردی یکسان و جنبه سمبولیک متفاوت تبدیل شود، چرا که مشتریان بالقوه با رویاهای متفاوت جنبه سمبولیک متفاوتی به محصولات میبخشند.
بنابراین میتوان محصولات جدیدی را در بازار فعلی عرضه کرد، بدون اینکه وارد رقابت شاخ به شاخ با محصولات فعلی شد و سهم بازار را از آنان گرفت. یکی از خصوصیات دنیای لوکسگرایی این است که عرضه و ایجاد جایگاه برای محصولات جدید همواره ممکن است، برخلاف دنیای کالاهای مصرفی، دنیای کالاهای لوکس به سبب جنبه سمبولیک آن هرگز اشباع نمیشود.