ارائه توصیف دقیق و بهینه محصول و استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، در فضای کسبوکار امروز، صرفا پیش نیاز باقی ماندن در رقابت است و مزیت رقابتی به شمار نمیآید. اکنون بسیاری از شرکتها برای ایجاد اعتماد در میان مشتریان بالقوه آیندهشان، سراغ مهمترین ابزار دستیابی به این هدف یعنی ویدئوها رفتهاند. یکی از راههای بازاریابی اینترنتی استفاده از نمایش دادن اطلاعات است که شما میتوانید با کمک گرفتن از تصاویر منظور خود را به بقیه افراد منتقل کنید و آنها را در جریان بگذارید. به همین علت مسئله بازاریابی ویدئویی این روزها خیلی بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان تجارتهای مختلف قرار گرفته است.
ویدئوهای آموزنده و سرگرمکننده که داستانی جذاب و گیرا را روایت میکنند، تنها یک نقطه شروع هستند. با بازاریابی ویدئویی کاربران سایت شما بهصورت دقیق با نوع خدمات و محصولات شما آشنایی پیدا میکنند. ویدئوهای ساخته شده اگر حرفهای کار شده باشند برای شما کلاس کاری به همراه داشته و باعث میشود تا مشتریان میان شما و هم صنفهای شما تفاوتی را قائل شوند. کاربران از طریق موتورهای جستوجو و انواع شبکههای اجتماعی که ویدئو را در آنها منتشر کردید... به وب سایت شما هدایت میشوند و از سایت شما دیدن میکنند.
امروزه ویدئوهای پشت صحنه تولید، چرخش 360 درجه محصول و ویدئوهای زنده بهعنوان استراتژیهای حیاتی مطرح شدهاند. ویدئوها میتوانند سایت شما را ارتقا دهند، نرخ تبدیل را افزایش دهند، قابلیت به اشتراکگذاری محتوای شما را تقویت کنند و در زمان کمتر، اطلاعات بیشتری به خریداران بدهند. اکنون امکانات و گزینههای بیشتری نسبت به گذشته برای حضور در میان مخاطبان وجود دارد. بسیاری از شرکتهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک حضوری قدرتمند در یوتیوب دارند، درحالی که سایرین به تازگی از برنامههایی نظیر اینستاگرام برای جلب نظر مشتریان بالقوهشان در آینده استفاده میکنند.
در عناوین طراحی وب سایت خود سعی کنید از کلمات کلیدی مورد نظرتان بهینه استفاده کنید. بازاریابی ویدئویی را با یک عنوان مناسب انتخاب کنید. عنوان خوب تأثیر مستقیمی روی مخاطبان میگذارد و آنان را ترغیب میکند تا از سایت شما دیدن کنند. ویدئو را در شبکههای اجتماعی موردپسند افراد منتشر کنید.سعی کنید محتوای ویدئو تهیه شده را مفید و در عین حال مختصر و کوتاه انتخاب کنید، این امر باعث میشود تا بازدیدکننده احساس خستگی نکند.لوگوی مؤسسه و شرکتتان را در ویدئو بگذارید تا بهخوبی دیده شود.
در بین ویدئویی که تهیه کردید بخشی را هم برای معرفی کردن آدرسها و تلفنهای مورد نظرتان قرار دهید تا تأثیر خود را داشته باشد و در آخر به مخاطبان و کاربران خود برای دیدن ویدئو اطلاعرسانی کنید تا در جریان کار شما قرار بگیرند.اهمیت بازاریابی ویدئویی در این است که وقتی وب سایت شما مورد بازدید افراد مختلف قرار میگیرد رنکینگ وبسایت شما افزایش خواهد یافت و تأثیر این ویدئوها چندین برابر بیشتر از اطلاعات بهصورت متنی یا نوشتاری است، به شرطی که در ساخت ویدئو دقت کنید چون یک بار ساخته میشود پس این کار را درست و با دقت انجام دهید که به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.