تیک تاک در دو سال اخیر رشدی 125درصدی را داشته که موجب حیرت همگان شده است. این موضوع یک حقیقت را نشان می دهد که تمایل کاربران به سمت ویدئو های کوتاه و خلاقانه است و یک ترند جدید شکل گرفته است. به همین خاطر نیز اینستاگرام تغییراتی را اعمال کرده است تا بتواند در این رابطه نظر کاربران را به سمت خود جلب کند.
در این راستا یوتیوب به عنوان بزرگ ترین بستر اشتراک گذاری ویدئو قصد معرفی سرویسی به نام Youtube Shorts را دارد که در آن تنها ویدئو هایی با محدودیت زمانی شدید(درست به مانند تیک تاک) وجود خواهد داشت، با این حال به نظر تحلیلگران یوتیوب تنها زمانی می تواند در این رابطه رقیب قدرتمندی محسوب شود که حداقل یک خلاقیت جدید را ارائه کرده باشد. در غیر این صورت دلیلی برای جلب نظر مخاطبان تیک تاک وجود نخواهد داشت. درواقع با توجه به این امر که یوتیوب کاربران را در سود خود شریک می کند، ممکن است این طرح برای سرویس جدید نیز مورد استفاده قرار گیرد که بدون شک می تواند جذابیت بالایی را داشته باشد.
مطلب مرتبط: 3 فیلتر جدید اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک
همچنین قرار است در این سرویس امکان دسترسی سریع به تمامی موزیک های کشورهای مختلف وجود داشته باشد تا تمامی افراد جهان بتوانند با آن ارتباط لازم را برقرار کنند، با این حال هنوز زمان مشخصی برای ارائه این سرویس اعلام نشده است و احتمال دارد که تغییرات دیگری را شاهد باشیم. یکی از سوالات مهم این است که سرویس جدید به برنامه اصلی اضافه خواهد شد و یا یک اپلیکیشن جداگانه طراحی می شود، با این حال یکی از انتقادهای جدی به یوتیوب این است که به مقلد طرح های موفق سایر شبکه ها تبدیل شده است که نمونه آن را می توان اضافه کردن قابلیت استوری دانست که از مدت ها قبل توسط اسنپ چت و اینستاگرام مورد استفاده قرار گرفته بود. درواقع انتظارات این است که یوتیوب با سابقه کاری بالا و کسب عنوان محبوب ترین و بزرگترین شبکه حوزه ویدئو، طرح های منحصر به فردی را ارائه کند که سایرین از آن تقلید کنند. حال باید دید که این طرح جدید، تا چه حد می تواند موفقیتآمیز باشد.