یوتیوب به عنوان بزرگترین بستر اشتراک گذاری ویدئو، تصمیم گرفته است تا امکان جدیدی را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد. برطبق این طرح افراد قادر خواهند بود تا از ویدئوهای پخش زنده خود، کلیپی 60 ثانیه ای را تهیه نمایند. دلیل این امر نیز به خاطر آمارهای چند سال اخیر است. درواقع مخاطب امروز، چندان تمایلی به مشاهده ویدئوهای طولانی نداشته و همواره تردید نسبت به ارزش مشاهده وجود دارد. به همین خاطر نمونه های به مراتب کوچک تر می تواند احتمال دیده شدن را به مراتب افزایش دهد. همچنین این امر می تواند افراد را به اطمینان لازم برای مشاهده نسخه کامل برساند.
در این راستا بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تجربه موفق تیک تاک، دلیل اصلی این تصمیم مهم بوده است، با این حال این طرح اکنون مراحل آزمایشی خود را سپری می کند و پیش بینی می شود که حداقل به دو ماه زمان نیاز خواهد داشت. نکته دیگری که اهمیت این اقدام را افزایش می دهد، امکان اشتراک گذاری ساده در سایر شبکه های اجتماعی است. درواقع هیچ محدودیتی برای ویدئوهای یک دقیقه ای وجود ندارد. حال باید دید که این طرح جذاب، تا چه حد می تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد.