یکی از چالش های جدی کسب و کارها در شرایط حال حاضر که ویروس کرونا مشکلات متعددی را به وجود آورده است، ارتقای سطح فروش محصولات است. در این رابطه تجربه ثابت کرده است که راهکارهای کلی، ابدا نتیجه بخش نخواهد بود. درواقع برای هر منطقه، باید به دنبال استراتژی هایی با توجه به ویژگی ها بود. در این راستا برند شیائومی با راه اندازی سرویس فروشگاه های سیار (Mi Store On Wheel) تلاش کرده است تا امکان خرید جدیدترین محصولات این شرکت را حتی برای افرادی که خود را قرنطینه خانگی کرده اند، مهیا سازد. در این راستا اگرچه ممکن است تصور کنید که می توان به صورت اینترنتی، چنین اقدامی را انجام داد، با این حال آمارها در کشور هند حاکی از آن است که مردم در خرید لوازم الکترونیکی، چندان تمایلی به خرید اینترنتی نداشته و ترجیح میدهند که قبل از خرید، تجربه در دست گرفتن و امتحان کردن محصول را داشته باشند.
به همین خاطر نیز باید این اقدام برند چینی شیائومی را کاملا هوشمندانه دانست. یکی دیگر از دلایل تمایل این برند به افزایش نرخ فروش خود در این کشور، محدودیت هایی است که برای رقیب اصلی آنها برند هوآوی در این کشور نیز رخ داده است. درواقع هند درست به مانند آمریکا، این برند را در فهرست تحریم های خود قرار داده است. به همین خاطر اکنون زمانی طلایی جهت بهبود شرایط در بازار، شکل گرفته است. در این راستا ذکر این نکته نیز ضروری است که هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، یک بازار بسیار مهم محسوب می شود. با توجه به چنین سیاست هایی، پیش بینی می شود که شیائومی بتواند تا پایان سال، به برند نخست تولید کننده گوشی های هوشمند در کشور چین، تبدیل شود. این امر به معنای آن خواهد بود که اپل و سامسونگ، با یک رقیب قدرتمند چینی دیگر به جای هوآوی، مواجه خواهند بود.