در حالی که تصور می شود هوآوی بازار چین را در دست دارد، جدیدترین آمارها حاکی از آن است که در ماه گذشته، شیائومی عملکرد بهتری در زمینه فروش به ثبت رسانده است. در این راستا ذکر این نکته ضروری است که چندین ماه از تحریم های آمریکا بر علیه هوآوی می گذرد که نتیجه آن عدم دسترسی به برنامه های گوگل و مشکلات تامین قطعات است. همین امر به مانند سکوی پرتابی برای رقیب همشهری بوده است. برطبق آمار منتشرشده، سهم جهانی شیائومی افزایش یافته است. درواقع این برند سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود.
در این راستا سهم سامسونگ و اپل به ترتیب 20 و 13 درصد است. کاهش 4 درصدی هوآوی از دیگر نکات جالب محسوب می شود. در این رابطه بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تا دو سال آینده، شیائومی فاصله خود را به حداقل خواهد رساند. به همین خاطر باید دید که اپل و سامسونگ چه برنامه ای برای کاهش سرعت رشد رقیب نوظهور خود خواهند داشت. در این راستا به نظر نمی رسد که دیگر هوآوی بتواند خود را در رقابت بین سه برند اصلی قرار دهد.