اسنپ چت یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی میان نسل جوان است. امروزه تقریبا تمام جوان ها دست کم از فیلترهای این برنامه استفاده می کنند. به طور طبیعی وقتی کاربران به یک پلتفرم علاقه نشان می دهند، نگاه برندها نیز به آن متفاوت خواهد شد. امروزه بخش قابل توجهی از بودجه تبلیغاتی برندها در اسنپ چت خرج می شود. این امر توجیه کاملا منطقی نیز دارد. اگر تجربه کار در زمینه تبلیغات، به ویژه تبلیغات برای نسل جوان، را داشته باشید، از دشواری های این عرصه آگاه هستید. نسل جوان به سادگی جلب تبلیغات نمی شود. به همین خاطر باید استراتژی های نوینی برای جلب نظر آنها به کار بست.
در طول سال های اخیر اسنپ چت به منظور سهولت فعالیت بازاریاب ها ابزارهای بسیار زیادی در اختیار آنها قرار داده است. به همین خاطر همیشه یکی از گزینه های محبوب برندها برای بارگذاری تبلیغات محسوب می شود. فعالیت انحصاری اسنپ چت بر روی گوشی های همراه یکی از مزیت های اصلی این پلتفرم محسوب می شود. به این ترتیب برندها از امکان دسترسی ساده مخاطب به تبلیغات شان مطمئن می شوند. این امر تاثیر انکارناپذیری بر روی افزایش تمایل برندها به سوی همکاری تبلیغاتی هرچه بیشتر با اسنپ چت دارد.
تازه ترین نوآوری اسنپ چت در زمینه تبلیغات افزودن بخش تبلیغات پویا و حرکتی است. تا پیش از این بخش تبلیغات در تمام پلتفرم ها ثابت بود، بنابراین برندها باید در همان بخش تعیین شده محتوای تبلیغاتی شان را بارگذاری می کردند، با این حال اکنون شرایط به طور کلی فرق کرده است. دست برندها برای تولید تبلیغات بیش از هر زمان دیگری باز است. این امر تاثیر انکارناپذیری بر روی بهبود تاثیربخشی تبلیغات بر روی مخاطب دارد.
بی تردید با معرفی یک امکان تبلیغات تازه باید به خوبی از ماهیت آن اطلاع کسب کنیم. همچنین نحوه استفاده درست از آن نیز اهمیت دارد. در این زمینه من به بیان چند نکته و مزیت مهم بخش تبلیغاتی تازه اسنپ چت خواهم پرداخت. به نکات ذیل توجه کنید:
مطلب مرتبط: چگونه از اسنپ چت برای توسعه کسب وکارمان استفاده کنیم / جادوی تصویر در بازاریابی
• خلاقیت با کیفیت بالا: اسنپ چت در معرفی بخش تبلیغاتی تازه خود از ابزارهای تازه ای نیز استفاده کرده است. به این ترتیب حتی برندهای تازه کار نیز با استفاده از ابزار موردنظر امکان طراحی تبلیغ دلخواه شان را خواهند داشت. این امر موجب افزایش توان کسب تقاضا برای بارگذاری تبلیغ از سوی اسنپ چت می شود. بی تردید چنین الگویی تاثیر مثبت و بسیار مطلوبی بر روی فعالیت برندها خواهد داشت. نکته جالب اینکه محدودیت کیفیت بارگذاری محتوای تبلیغاتی نیز تا 4k افزایش یافته است.
• افزایش زمان بارگذاری تبلیغ: این امر موجب بازدهی بیشتر تبلیغات می شود. به این ترتیب دیگر برندها نگرانی در مورد زمان بارگذاری تبلیغات در اسنپ چت نخواهند داشت. نتیجه فوری این نوآوری سرمایه گذاری بیشتر برندها بر روی تولید محتوای تبلیغاتی دقیق تر است.
• افزایش ارتباط معنایی با سلیقه مخاطب: نوع تازه تبلیغات اسنپ با استفاده از هوش مصنوعی محتوای تبلیغاتی را به کاربران علاقه مند به حوزه فعالیت برندها نشان می دهد. این امر به معنای پایان نارضایتی کاربران از مشاهده محتوای تبلیغاتی بی ربط به حوزه تخصصی شان است.
بی تردید تبلیغات پویا مزیت بسیار مهمی برای برندها به ارمغان می آورد. براساس اظهار نظر رسمی اسنپ چت استفاده از این بخش طی هفته های آینده در نسخه بتا فراهم خواهد شد. سپس با ارزیابی نتیجه این اقدام و رفع کاستی های احتمالی نسخه عمومی آن در سطح جهان منتشر خواهد شد. توصیه من در این بخش استفاده از نسخه بتا اسنپ چت برای آشنایی با نحوه کار با تبلیغات پویاست. به این ترتیب پس از معرفی آن از سوی اسنپ چت مهارت ما برای کار با این ابزار بسیار بالا خواهد بود.