در کمتر از یک ماه گذشته، نوآم باردین از سمت خود به عنوان مدیر ویز استعفا داد. این خبر را می توان مهمترین تغییر دو سال گذشته این شرکت عنوان کرد. با این حال وی روز گذشته در انتقادی عجیب، گوگل را مورد حمله خود قرار داد. وی در مصاحبه خود اعلام کرد در صورتی که ویز به این شرکت فروخته نمی شد، سرعت رشد به مراتب بالاتری را پیدا می کرد. این امر در حالی است که در زمان این فروش به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار، این برند تنها 10 میلیون مخاطب داشت که در حال حاضر به نزدیکی 200 میلیون رسیده است.
در این راستا ذکر این نکته ضروری است که این اتفاق مربوط به سال 2013 است. اگرچه این آمار قابل توجه است و بیانگر رشدی بسیار خوب، با این حال مدیر سابق ویز نظری متفاوت داشته و این فروش را در راستای جلوگیری از سرعت رشد ویز و تبدیل نشدن آن به رقیبی برای گوگل مپ عنوان کرد. درواقع به عقیده او سیاست های مدیران گوگل به نحوی بوده است که مانع از رشد حداکثری این برنامه شده است. در این راستا با توجه به این امر که ویز در چندین کشور با رشد چندان مناسبی همراه نبوده، به نظر درست می رسد. حال باید دید که واکنش مدیران گوگل به این اتهام بزرگ چه خواهد بود. درواقع حتی ممکن است دلیل استعفای آقای باردین، اختلاف نظرهای شدید با مدیران گوگل باشد.