شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن در تازه ترین فعالیت برندسازی اش نسبت به تغییر نام نمایندگی خود در بازار ایالات متحده اقدام کرده است. این برند نام نمایندگی اش در ایالات متحده را به ولتس واگن تغییر داده است. این تغییر نام با هدف نشان دادن تاثیر فناوری الکتریکی بر روی تولید انواع خودروها از سوی این برند صورت گرفته است. نام ولتس واگن (Voltswagen) از این به بعد به عنوان نام رسمی فولکس واگن در بازار ایالات متحده به کار برده خواهد شد. تا اینجای کار چنین تغییر نامی یک اقدام جذاب و هیجان انگیز محسوب می شود. اکنون اگر با ادعای رسمی برند فولکس واگن مبنی بر نادرست بودن این ادعا مواجه شوید، چه واکنشی خواهید داشت؟
براساس ادعای اولیه فولکس واگن، تغییر نام رسمی نمایندگی فولکس واگن در بازار ایالات متحده نیازمند برخی از اقدامات اداری است. همین امر موجب رونمایی از نام جدید این برند در ماه مه شده است بنابراین طرفداران این برند باید مدتی دیگر برای مشاهده نام تازه این برند صبر نمایند. این امر با توجه به رونمایی از برخی محصولات تازه فولکس واگن در ماه مه مهم خواهد بود. نکته مهم در این ارتباط عادت کسب و کارها به بیان برخی از نکات دروغین در ماه آپریل است. این امر نوعی شوخی با مشتریان و تلاش برای تغییر فضای جدی کسب و کار محسوب می شود.
فولکس واگن در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای به سوی تولید خودروهای الکتریکی جهت گیری کرده است، با این حال جهت گیری این برند برای استفاده از یک دروغ آپریل عجیب و غریب هرگز مورد پسند کاربران نبوده است. همین امر موجی از واکنش های منفی نسبت به عملکرد این برند را به همراه داشته است. مدیران ارشد فولکس واگن به طور رسمی از مشتریان به دلیل اجرای چنین پروژه ای عذرخواهی کرده اند. با این حال فضای منفی پیرامون این برند دست کم برای چند ماه ادامه خواهد داشت. این نخستین چالش مهم فولکس واگن پس از رسوایی مربوط به درج مقدار تولید آلاینده های اشتباه در سال های گذشته محسوب می شود. بی شک فولکس واگن در طول سال های اخیر مشکلات بسیار زیادی را تجربه کرده است، با این حال شاید مشکل پیش روی مهمترین آنها باشد.