تویوتا مشابه چند سال اخیر بازهم موفق شد تا عنوان پرفروش ترین برند خودروسازی سال را به دست آورد. در این راستا حتی شیوع جهانی ویروس کرونا و کاهش تولید محصولات، باعث نشد تا این برند ژاپنی امسال را با موفقیت به پایان نرساند. آنها در این زمان سخت، بیش از 9 میلیون دستگاه را به فروش رساندند که در نوع خوب آمار قابل توجهی محسوب می شود. در این آمار فروش زیرمجموعه های این شرکت نیز مدنظر قرار گرفته که مهمترین آن لکسوس است. در جایگاه دوم نیز فولکس واگن با زیرمجموعه های بسیار مشهور خود به نام های لامبورگینی، پورشه، بنتلی، بوگاتی و آئودی قرار دارد که عدم توانایی در کسب رتبه نخست با این نام ها بسیار عجیب است.
در این راستا ذکر این نکته ضروری است که تویوتا تنها مالک دو برند دیگر است. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که فروش تویوتا در مقایسه با سال قبل 11.3 درصد کاهش پیدا کرده که این میزان برای رقیب آلمانی، 15.2 درصد است. پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که هر یک از برندها که بتواند در زمینه فروش مدل های برقی و هیبریدی به عنوان ترند جدید این حوزه، موفقتر ظاهر شود، بدون شک سال 2021 را در جایگاه بالاتری به اتمام خواهد رساند. همچنین احتمالا برای سال آینده، تسلا شگفتی ساز فهرست 10 برند پرفروش سال خواهد بود.