شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

استراتژی بی سابقه آیفون

4 سال پیش ( 1399/7/27 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : سم شئاد  

بالاخره پس از گمانه زنی های بسیار، چند شب گذشته آیفون 12 رونمایی شد، با این حال بزرگ‏ترین تغییر آن ابدا ارتباطی به ویژگی های گوشی نداشته و به لوازم جانبی آن باز می گردد. درواقع برای نخستین بار شاهد محصولی بدون شارژر و ایرپاد بوده ایم. اگرچه این موضوع جزو پیش ‎بینی ‎ها محسوب می ‎شد، با این حال به اجرا درآمدن چنین طرحی با توجه به این امر که قیمت محصول در مقایسه با مدل قبلی، افزایش قابل توجهی نیز داشته است، بسیار عجیب بوده و برخی آن را اشتباه تجاری اپل عنوان کرده ‎اند. با این حال دلیل اصلی این موضوع چیست ؟ درواقع مسئله زیست محیطی به عنوان ترند حال حاضر تمامی برندها مطرح بوده و در این رابطه ویدئویی از سوی یکی از مدیران اپل منتشر شده است که وی در کنار پنل های خورشیدی ساختمان اپل، به دلیل این استراتژی پرداخته است.

استراتژی بی سابقه آیفون

در این راستا اعلام شده است که در حال حاضر 700 میلیون هدفون اپل و 2 میلیارد شارژر در جهان وجود دارد که به علت وجود آنها در محصولات جدید، معمولا دور انداخته می ‎شوند. این امر باعث خواهد شد تا هر ساله شاهد افزایش تعداد زباله‎ ها باشیم. در این راستا اپل تلاش کرده است تا با جداسازی این دو محصول، آنها را تنها به افرادی بفروشد که به آن نیاز دارند. این امر می‎ تواند باعث تولید 2 میلیون تن کربن شود. درواقع این امر از جمله اقدامات اپل در راستای چشم‎ انداز تبدیل شدن به برندی با تولید کربن صفر است. اگرچه این طرح در ظاهر بدون ایراد تلقی می‎ شود، با این حال منتقدهای جدی ‎ای را نیز دارد. درواقع به عقیده برخی از افراد اپل می‎ تواند اقدامات به مراتب بزرگ‎ تری در راستای کاهش تولید کربن خود انجام دهد. درواقع حذف دو وسیله مهم برای یک دستگاه، به معنای کاهش هزینه‎ ها خواهد بود. با این حال شاهد افزایش چشمگیر قیمت آیفون جدید حتی بدون این دو وسیله هستیم. به همین خاطر به نظر می ‎رسد که سناریو دوم، منطقی ‎تر باشد. درواقع اپل در تلاش است تا هزینه ‎هایی که بحران کرونا به وجود آورده است را در کنار بودجه‎ ای که برای فناوری 5G قرار داده است با این استراتژی جدید تامین نماید. این امر در حالی است که بحران اقتصادی ناشی از کرونا، بیش از همه افراد عادی را تحت فشار قرار داده است.

مطلب مرتبط: آیفون تاشو اقدام جدید اپل

به همین خاطر حتی اگر حذف دو وسیله را بتوان اقدامی سودمند برای محیط زیست تلقی کرد، با این حال کاهش قیمت، بدون شک اشتباهی بزرگ و ظلمی به مشتری خواهد بود. تحت این شرایط باید دید که این استراتژی جدید آیا منجر به کاهش فروش آیفون 12 خواهد شد و یا این اقدام تاثیر خاصی را بر روی رفتار مشتری به همراه ندارد. درواقع آیفون جدید خصوصا در طراحی و دوربین خود، ویژگی‎ های بسیار جذابی را اضافه کرده است که خود برای طرفداران این برند، بهانه ‎ای کافی برای خرید خواهد بود. در کنار تمامی این موضوعات، اگر بخواهیم نگاهی منصفانه داشته باشیم، هیچ یک از دو سناریو مطرح شده، به صورت کامل درست نیست. درواقع اگرچه استراتژی جدید اپل به نفع محیط زیست است، با این حال نباید دلیل اصلی آن را صرفا این مسئله تلقی نمود. این موضوع می ‎تواند به یک ترند جدید و یا فاجعه‎ ای برای این شرکت تبدیل شود.

منبع : cnbc
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NsktgfTj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه