شرکت یونیلیور در تازه ترین اقدامش دست به توقف سرمایه گذاری در تبلیغات شبکه های اجتماعی زده است. استراتژی تازه یونیلیور شامل توقف همکاری تبلیغاتی با توییتر، فیس بوک و همچنین اینستاگرام است. بدون تردید چنین تصمیمی در دنیای دیجیتال همراه با سطح بالای اتکای برندها به تبلیغات عجیب به نظر می رسد. نکته اساسی مدنظر مدیران ارشد یونیلیور ضرورت توجه به شفافیت شبکه های اجتماعی، امنیت حریم خصوصی کاربران و دریافت گزارش های دقیق تر نسبت به نحوه گردآوری اطلاعات کاربران از سوی پلتفرم های اجتماعی است.
فیس بوک در طول سال های اخیر اتهامات بسیار زیادی در زمینه سوء استفاده از داده های کاربران را تجربه کرده است. همین امر یونیلیور را نسبت به صحت ادعاهای این شبکه اجتماعی در خصوص فعالیت شفاف مردد ساخته است. براساس گزارش تیم مدیریت ارشد یونیلیور، این برند از آغاز ژانویه 2021 برای چند ماه فعالیت تبلیغاتی در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام نخواهد داشت. بی شک اگر این اقدام از سوی دیگر برندهای بزرگ دنیا نیز دنبال شود، شبکه های اجتماعی با بحران مالی گسترده ای مواجه خواهند شد.
یونیلیور در طول دوران فعالیتش به عنوان یک شرکت همسو با مشتریان شناخته شده است. مدیران ارشد این برند هیچ ترسی نسبت به حمایت از حقوق و منافع مشتریان شان ندارند. اقدام تازه یونیلیور نیز درست در همین راستا قابل ارزیابی است. با این حساب شاید شبکه های اجتماعی نیاز به رعایت استانداردهای امنیتی بالاتر و توجه بیشتر به عملکرد شفاف داشته باشند.