شرکت یونیلیور نامی آشنا و معتبر در عرصه کسب و کار محسوب می شود. این برند در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سابقه طولانی دارد. استفاده از الگوهای رایج تبلیغات در این عرصه همراه با همکاری با مدل های مشهور همیشه مورد انتقاد برخی از کارشناس ها و مشتریان قرار داشته است. دلیل این امر بازنمایی تصویری غیرواقعی از افراد است. این امر در طول سال های اخیر به طور جدی تری از سوی کارشناس ها مدنظر قرار گرفته است. شرکت یونیلیور نیز در تازه ترین استراتژی اش نسبت به کاهش شدید همکاری با مدل ها در زمینه بازاریابی و تبلیغات برای محصولات آرایشی و بهداشتی اش اقدام کرده است.
یکی از انتقادات همیشگی از کسب و کارها مربوط به عدم توجه نسبت به گروه های اقلیت نژادی و دارای رنگ پوست متفاوت در زمینه تبلیغات است. یونیلیور در اقدام تازه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تصمیم جدی برای نمایش تصویری گسترده از مردم سراسر دنیا در تبلیغاتش دارد. این امر کمک شایانی به جلب رضایت عمومی مشتریان در سراسر دنیا خواهد کرد.
اعمال تغییرات در زمینه نحوه بازاریابی و تعامل برند یونیلیور با مدل ها و الگوی تبلیغاتی اش واکنش های مثبتی از سوی کاربران دریافت کرده است. بسیاری از مشتریان این برند نسبت به مشاهده شمولیت بیشتر در نمایندگی مردم مختلف دنیا ابراز امیدواری کرده اند. اعمال تغییرات تازه همزمان با دستیابی یونیلیور به رکورد یک میلیارد مشتری در سراسر دنیا اجرا شده است بنابراین یونیلیور با این تعداد از مشتریان خود را فراتر از یک برند بین المللی و مسئول در زمینه اصلاح عادت های اشتباه در زمینه تبلیغات و بازاریابی می داند.
بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی با استفاده از آزمایش های گسترده بر روی حیوانات و همچنین بهره برداری از پوست شان تولید می شود. این امر یکی دیگر از اعتراض های گسترده نسبت به کسب و کارها را به همراه داشته است. یونیلیور در این زمینه هیچ وعده کوتاه مدتی نداده است، با این حال براساس اطلاعیه رسمی این برند تا سال 2030 استفاده از آزمایش های گسترده بر روی حیوانات به منظور تولید لوازم آرایشی متوقف خواهد شد. این امر کمک شایانی به جلب نظر طرفداران حقوق حیوانات خواهد کرد.
امروزه یونیلیور با دسترسی به دامنه گسترده ای از مشتریان بیش از هر زمان دیگری به دنبال بازنمایی تصویری مناسب از خودش است. این امر شامل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شیوه های گوناگون نظیر توقف همکاری با مدل ها و همچنین کاهش آزمایش های مختلف بر روی حیوانات است، با این حساب باید منتظر افزایش محبوبیت یونیلیور در طول سال های پیش رو باشیم.