توییتر در طول یک دهه اخیر به طور مداوم امکاناتش برای بازاریابی و تبلیغات برندها را توسعه داده است. اکنون در تازه ترین به روز رسانی توییتر امکان تعیین دسترسی کاربران به منظور پاسخ گویی به توییت های تبلیغاتی از سوی بازاریاب ها طراحی شده است. این امر به معنای کنترل بیشتر بازاریاب ها و برندها بر روی کمپین های بازاریابی شان در توییتر خواهد بود. بسیاری از برندها نسبت به درج کامنت و همچنین پاسخ گویی به توییت ها از سوی تمام کاربران اعتراض داشته اند. این امر به دلیل پاسخ های غیرمرتبط و همچنین گاهی اوقات توهین به برندها بود. اکنون توییتر با به روز رسانی تازه اش امکانات جدیدی در اختیار برندها قرار داده است.
بازاریاب ها با کنترل بیشتر بر روی وضعیت نمایش توییت های شان برای مخاطب هدف و همچنین تعیین دسترسی برای پاسخ گویی کاربران تمایل بیشتری برای بازاریابی در توییتر نشان خواهند داد. این استراتژی با توجه به ریزش برخی از مشتریان توییتر در زمینه تبلیغات دنبال می شود.
دلیل تمایل برخی از برندها برای محدودساختن دسترسی کاربران به پاسخ گویی و همچنین درج کامنت ذیل توییت ها مربوط به تمایل برای تعامل با مشتریان واقعی است. برخی از کامنت های مشتریان اصلی برندها در میان نظرات و پاسخ های همراه با شوخی کاربران پرشمار توییتر گم می شود. این امر برای کمتر برندی همراه با جذابیت است بنابراین رسیدگی به این وضعیت از سوی توییتر امری طبیعی به نظر می رسد.
بدون تردید توییتر مسیری طولانی برای جلب نظر برندها در زمینه کنترل بر روی وضعیت بازاریابی دارد، با این حال گام های نخست در دهه جدید به خوبی برداشته شده است. همکاری هرچه نزدیک تر میان توییتر و دیگر برندها در این مسیر امری طبیعی به نظر می رسد. این نکته با توجه به تمایل برندها برای انتشار محتوای بازاریابی متنی در توییتر اجتناب ناپذیر خواهد بود.