تیک تاک به عنوان موفق ترین شبکه اجتماعی سه سال اخیر، اعلام کرده است که 250 میلیون دلار برای کمک به کاهش شیوع کرونا اختصاص می دهد. مدیر این برند چینی در جدیدترین مصاحبه خود به شرح این اقدام پرداخته است. از این مبلغ 150 میلیون دلار به سازمان های محلی برای کمک به درمان بیمارها و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی واریز خواهد شد. 50 میلیون دلار نیز صرف ایجاد محتوای آموزشی و کمک به معلمان، 10 میلیون به سازمان بهداشت جهانی و 14 میلیون نیز به افرادی اختصاص پیدا می کند که شرایط بحرانی حال حاضر باعث شده است تا روند زندگی عادی آنها با مخاطره ای جدی مواجه شود. با این حال تا زمان به اجرا درآمدن این طرح، ممکن است شاهد تغییراتی باشیم. درواقع بنا بر شایعات منتشرشده، این شرکت به دنبال راهکارهایی برای کمک غیرمادی نیز است.
همچنین ممکن است این رقم، تنها اقدام اولیه باشد.به هر ترتیب، با توجه به هزینه ای که اختصاص داده شده است، تیک تاک را باید در صدر تمامی شبکه های اجتماعی قرار داد که بدون شک وجهه بسیار خوبی را برای آن به وجود می آورد. درواقع کمکهای سایر شبکه های مطرح دیگر، تا به این اندازه سخاوتمندانه نبوده است. این مسئله نوعی قدرتنمایی اقتصادی نیز محسوب شده و نشان می دهد که در شرایط حال حاضر که اکثر کسب و کارها با بحران مواجه شده اند، قدرت مالی تیک تاک تا چه اندازه زیاد است.