در یک تعریف جامع، شعار را باید مجموعه ای از کلمات دانست که معرف برند شما و یا هدف اصلی آن است، با این حال تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چه عاملی باعث شده است تا برخی از شعارهای تبلیغاتی، به محبوبیت جهانی دست پیدا کنند. در این رابطه بررسی برخی از موفق ترین شعارهای برندهای جهانی، می تواند اقدامی کاملا سودمند باشد. در همین راستا و در ادامه به بررسی هفت مورد منتخب، خواهیم پرداخت.
1- فقط انجام بده
به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این شعار را باید برترین مورد در قرن بیستم تلقی کرد. این شعار تمامی محدودیت های سنی، جنسیتی و... را کنار گذاشته و بیان می کند که با در اختیار داشتن محصولات این برند، شما قادر به انجام هر ورزشی خواهید بود. درواقع ایجاد یک ذهنیت مثبت در تمامی افراد، درست اقدامی است که نایک با اتکا به آن موفق شد تا در رقابت با آدیداس که در زمان شروع کار خود، ابرقدرت بدون رقیب عرصه تولید لوازم ورزشی محسوب می شد، در نهایت به موفقیتی بی نظیر و رسیدن به بالاترین سطح ممکن، دست پیدا کند. درواقع در حال حاضر نایک برترین برند در این حوزه محسوب می شود.
مطلب مرتبط: 30 شعار تبلیغاتی برتر در دنیای تبلیغات
2-اورنوت: همه چیز را به خاطر خواهم سپرد
این برنامه برای یاداشت برداری و طبقه بندی داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر این شرکت را باید برترین برند در زمینه کاری خود دانست. انتخاب شعار همه چیز را به خاطر خواهم سپرد، به خوبی اطمینان لازم را در رابطه با کیفیت کار ایجاد می کند. درواقع این امر که شعار برند شما، موردی باشد که اطمینان لازم را در مخاطب ایجاد کند، خود بسیار مهم خواهد بود. بدون شک در زمینه یادداشت برداری که حتی بر روی دفترچه نیز همواره استرس از دست دادن آنها وجود دارد، ایجاد اطمینان بسیار مهم است. جالب است بدانید که در زمان ظهور این دسته از نرم افزارها، مشکلات متعددی در زمینه ذخیزه سازی مطالب وجود داشت. همین امر نیز باعث شد تا این برند با شناسایی درست نیاز اصلی افراد که حفظ مطالب تحت هر شرایطی بوده است، بتواند به محبوبیت سریعی در سطح جهانی دست پیدا کند.
3-جیکو: به سادگی کارها را انجام می دهیم
این شرکت در زمینه بیمه فعالیت دارد. آنها به خوبی دریافته بودند که انجام انواع بیمه ها، اقدامی زمان بر و حاوی اقداماتی پیچیده است. به همین خاطر آنها شعار به سادگی کارها را انجام می دهیم را انتخاب کردند تا تصور ذهنی موجود را تغییر دهند. این امر بار روانی مثبتی را برای مخاطب به همراه داشته و آنها را به نسبت سایرین متفاوت ساخت. درواقع این امر که بتوانید روش انجام کارها را به نسبت سایرین متفاوت سازید، خود از جمله موارد مهم برای جلب توجه مشتری خواهد بود. درواقع معرفی خود به عنوان برندی که راحت ترین شیوه را برای انواع بیمه نامه ها در اختیار دارد، رمز موفقیت اصلی این برند جهانی محسوب می شود. در این رابطه فراموش نکنید که عملکرد شما باید کاملا در راستای شعار شرکت باشد. در غیر این صورت نتیجه عکس را به دست خواهید آورد.
4-تارگت: بیشتر انتظار داشته باشید کمتر پرداخت کنید
پس از والمارت، برند تارگت را باید بزرگترین خرده فروشی جهان دانست. شعار این برند کاملا لذت بخش است. درواقع این همان چیزی است که هر فردی قبل از خرید تمایل دارد تا آن را بشوند. درواقع این امر که شعار شما دقیقا چیز باشد که مشتری می خواهد، خود تاثیرگذاری بالایی را به همراه خواهد داشت. به همین خطار برای انتخاب شعار خود، با نگاهی به مشتری می توان به بهترین گزینه ها دست پیدا کرد. فراموش نکنید که شعار برند شما باید تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. به همین خاطر خود را تنها به یک جمله محدود تصور نکنید.
5-رنگلر: راحت ترین پوشاک دنیا
تاکنون به این امر فکر کرده اید که چه چیزی مهم ترین فاکتور در زمینه انتخاب لباس و شلوار محسوب می شود، بدون شک راحتی در مرتبه ای حتی بالاتر از زیبایی قرار دارد. به همین خاطر رنگلر که از جمله برترین برندهای تولیدکننده پوشاک در جهان محسوب می شود، محصولات خود را دارای بالاترین کیفیت در زمینه نیاز اول صنعت خود معرفی کرده است. همین امر نیز خود باعث می شود تا هر فردی تمایل داشته باشد تا محصولات این برند را حداقل یکبار امتحان کند. به همین خاطر با معرفی خود به عنوان بهترین برند برای رفع نیاز اولیه و اساسی در رابطه با محصول، می توان کنجکاوی لازم برای مراجعه مشتریان را به سمت خود، ایجاد کرد.
6-پلی استیشن: در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید
این امر که جهانی جدید را برای مخاطبان خود به تصویر بکشید، خود جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. درواقع این امر که افراد را به جهان خود دعوت کنید، خود منجر به این امر خواهد شد که دیگر شرایط زندگی و موقعیت مکانی آنها تفاوتی نداشته باشد. هر فردی با خرید محصول شما، قادر به وارد شدن به جهانی جدید خواهد بود. به همین خاطر این امر که در تلاش برای ایجاد یک جهان و جامعه ای برای خود باشید، خود باعث خواهد شد تا افراد تمایل زیادی را برای پیوستن به آن پیدا کنند. توجه کنید که هر شعاری باید با توجه به حوزه کسب وکار انجام شود. برای مثال این شعار ابدا نمی تواند برای شرکتی که در زمینه مواد غذایی فعالیت دارد، جذابیتی را به همراه داشته باشد. با این حال به عقیده منتقدین، این بهترین شعاری است که پلی استیشن می توانست برای خود داشته باشد.
مطلب مرتبط: برترین شعارهای تبلیغاتی جهان
7-والمارت: بیشتر ذخیره کنید و بهتر زندگی نمایید
والمارت بزرگترین شرکت خرده فروشی در جهان محسوب می شود. درست به مانند شعار برند تارگت که در موارد قبلی در رابطه با آن صحبت شد. این برند نیز به اهمیت توجه به پول مشتری، توجه ویژه ای را داشته است. درواقع این امر که افراد به این باور دست پیدا کنند که انتخاب شما بار مالی سنگینی را برای آنها به همراه نخواهد داشت، خود مسئله بسیار مهمی است. این امر درست جمله ای است که والمارت برای شعار تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار داده و افراد را به صرفه جویی در هزینه ها نوید می-دهد. با این حال استفاده از جمله زندگی بهتر، خود به افزایش بار معنایی مثبت آن افزوده است. این امر درست اقدامی است که دیگر برند رقیب(تارگت) از آن غافل مانده و شاید یکی از دلایل اصلی برتری والمارت در مقایسه با رقیب اصلی خود باشد. درواقع شعار تارگت تنها یک بار معنایی مثبت را دارد. این امر در حالی است که صرفه جویی و و زندگی بهتر، عملا دو مورد تاثیرگذار محسوب می شود.