یکی از مواردی که همواره به آن تاکید شده است، ریسک پذیر بودن یک کارآفرین است، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که ضروری ترین ریسک هایی که باید برای رشد برند خود انجام دهید، کدامند؟ درواقع عدم آگاهی از بهترین و بدترین ها در هر فعالیتی، زمینه نابودی شما را به وجود می آورد. در این راستا به بررسی سه ریسکی خواهیم پرداخت که موقعیت های طلایی را برای هر مدیر و کارآفرینی به وجود می آورد.
1-سرمایه گذاری بر روی موارد نوآورانه
در این رابطه تنها کافی است تا به برندهای موفق جهان نگاهی بیندازید. آنها همواره بودجه مناسبی را صرف تحقیقات جهت بهبود جایگاه خود در آینده، می کنند. تحت این شرایط ممکن است تصور کنید که بدون توجه به این بخش، صرفا زمینه رشد را از دست خواهید داد و این امر به معنای حفظ جایگاه حال حاضر است، با این حال تصور شما کاملا نادرست بوده و با توجه به این امر که عدم فعالیت شما با تلاش هایی از سوی سایر برندها همراه خواهد بود، این سیاست شما را در سیری نزولی قرار خواهد داد. در این راستا شما با تمرکز بر روی فرصت های موجود و یا در حال شکل صنعت خود، رشدی تضمین شده را خواهید داشت. در این راستا توجه داشته باشید که برخی از برندها، اقدام به جاسوسی از رقبای خود می کنند تا انتخاب های بهتری را داشته باشند. علت این امر که به این بخش عنوان ریسک اطلاق شده است، این است که به صورت میانگین بیش از 50 درصد پروژه هایی که انتخاب می کنید، به نتیجه ای نمی رسد. به همین خاطر نیز این اقدام یک ریسک بوده و تضمینی برای موفقیت آمیز بودن آن وجود ندارد، با این حال اهمیت آن به حدی حیاتی است که نباید توجهی به این آمار داشته باشید. در کنار این موضوع با مطالعه و کسب تجربه به مرور زمان می توانید عملکرد درخشان تری را داشته باشید و مواردی را انتخاب کنید که شانس به اجرا درآمدن بالاتری را دارند.
مطلب مرتبط: معضل ترس از ریسک و اقداماتی که در این رابطه باید انجام شود
2-اقدام بدون بودجه کافی
در هر صنعتی اگر بخواهید تا منتظر شرایط مطلوب باشید، بدون شک فرصت ها را از دست خواهید داد. به همین خاطر یکی از اقدامات بسیار مهم این است که حتی بدون بودجه کافی، بتوانید فعالیت خود را آغاز نمایید. درواقع در مسیر کار، شما می توانید امکانات بعدی را نیز مهیا نمایید، با این حال این امر نیز یک ریسک بوده و ممکن است باعث شود که نتیجه ای نامطلوب به دست آورید. با این حال بدون قبول این ریسک، شما همواره فرصت های موجود را به برندهای قدرتمند خواهید داد و این امر باعث می شود تا زمینه رشد شما کاملا محدود باشد. در این رابطه فراموش نکنید که تقریبا تمامی برندهای موفق حال حاضر جهان، در ابتدای کار خود امکانات و بودجه بسیار کمی داشته ولی ایده خود را از دست نداده اند. در این رابطه فراموش نکنید که ایده ها هیچ گاه منتظر شما نمی مانند. درواقع ایده امروز شما ممکن است فردا توسط فردی دیگر به اجرا گذاشته شود. به همین خاطر بسیار مهم است که زمان را از دست ندهید.
3-سرمایه گذاری بر روی جامعه هدف
در نهایت از دیگر اقدامات بسیار مهمی که شما باید انجام دهید این است که بر روی جامعه هدف خود سرمایه گذاری کرده و آمادگی ذهنی لازم برای قبول برند و محصولات خود را در آنها ایجاد نمایید. در این راستا طیف اقدامات بسیار گسترده بوده و نباید خود را به چند مورد محدود نمایید. با این حال ممکن است انتخاب های شما، نتیجه لازم را نداشته باشد. زمان و بودجه خود را از دست بدهید. این امر یک واقعیت در زمینه کارآفرینی بوده و شما باید ریسک آن را قبول نمایید. با این حال همواره تکنیک هایی وجود دارد که باعث خواهد شد تا تاثیرگذاری اقدامات شما افزایش پیدا کرده و شانس موفقیت بالاتری را داشته باشید. در این راستا برای نزدیک تر کردن تصورات خود به نظرات جامعه هدف، بهتر است که از روش هایی نظیر نمونه گیری و نظرسنجی استفاده نمایید.