در حال حاضر گوش دادن به پادکست به عنوان بهترین راهکار جهت افزایش دانش به شمار می رود. علت این امر به این خاطر است که به وسیله آن شما قادر خواهید بود که حتی از زمان های مرده خود نیز استفاده کنید. نتایج آمارها حاکی از آن است که افراد از این طریق حتی ساعت ها در طول روز به پادکست بدون احساس خستگی گوش می دهند. این امر در حالی است که احتمال دارد که در یک روز ابدا به سراغ چند صفحه کتاب نروند، با این حال با توجه به این امر که در حوزه های مختلف در معرض انواع گزینه ها هستیم، بدون شک آگاهی از بهترین ها الزامی بوده و یک انتخاب اشتباه به معنای از دست رفتن هزینه فرصت خواهد بود. در همین راستا به بررسی شش مورد از بهترین پادکست ها در حوزه بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت.
1-بازاریابی شبکه های اجتماعی همراه مایکل استلزنر
45 دقیقه در هفته زمان بسیار مناسبی خواهد بود تا شما به توصیه های یکی از بهترین کارآفرین های حال حاضر جهان که در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار موفق عمل کرده است، گوش دهید. هر هفته شما علی رغم گوش دادن به توصیه های آقای استلزنر، با جدیدترین اخبار و داستان موفقیت برندهای مختلف آشنا خواهید شد. به همین خاطر نیز در صدر توصیه های من قرار گرفته است.
مطلب مرتبط: پادکست، ابزار جدید تبلیغات و بازاریابی
2-به هدف ضربه بزن
در هر یک از قسمت های این کانال، شما با بخش های مختلفی در زمینه بازاریابی آشنا می شوید، با این حال الزامی ترین بخش آن ساختار برند و مبانی بازاریابی دیجیتال است. به همین خاطر توصیه می شود که در ابتدا این دو بخش را که قست 4 و 9 را تشکیل می دهند، گوش دهید. در این دو بخش جو سباستیانی میزبان شما خواهد بود که نامی شناخته شده در عرصه بازاریابی اینترنتی محسوب شده و سابقه چندین سال فعالیت موفقیت آمیز را در کارنامه خود دارد.
3-بازاریابی آنلاین به شیوه ای ساده با امی پورترفیلد
این پادکست که هر قسمت آن حدود دو ساعت از وقت شما را خواهد گرفت، به مصاحبه با افراد موفق در زمینه بازاریابی می پردازد. گفت وگوی صمیمی در کنار پرداختن به تمامی جزییات، از جمله ویژگی ها و جذابیت های آن محسوب می شود، با این حال به نظر من بهترین قسمت های آن تا به امروز، قسمت های 222 و 253 بوده است.
4-دانش شبکه های اجتماعی
15دقیقه به معنای آن خواهد بود که مطالب به خلاصه ترین شکل به شما منتقل می-شود. درواقع این شیوه کاری خاص کانال مذکور بوده است که با استقبال بی نظیری نیز مواجه شده است. در هر قسمت از آن شما با استراتژی های موفق و ناموفق جهان آشنا شده و در پنج دقیقه پایانی شما با دلایل موفقیت و یا شکست هر یک از طرح ها آشنا می شوید. قسمت های مورد علاقه من به ترتیب موارد چرا میکرواینفلوئنسرها بهترین انتخاب در زمینه بازاریابی اینترنتی محسوب می شوند و نحوه استفاده درست از محتواهای تصویری بوده است.
5-شبکه جهانی
در هر سری از این پادکست شما با داستان زندگی افرادی مواجه خواهید شد که در زمینه بازاریابی اینترنتی اقداماتی نوآورانه انجام داده اند. انتخاب بهترین قسمت های آن کاملا سخت بوده و توصیه می شود تا همه آنها را جزو اولویت های اولیه خود قرار دهید.
6-بازاریابی موثر
مجموعه پادکست های برند CoSchedule از بالاترین تنوع در بین تمامی گزینه های معرفی شده برخوردار بوده و مرجع بسیار خوبی برای کسب اطلاعات در تمامی زمینه-های بازاریابی محسوب می شود. مصاحبه، آموزش و اخبار تنها بخشی از فهرست های آن محسوب می شود. قسمت های مورد علاقه من پادکست شماره 82 با عنوان چگونه می توان 10 برابر ترافیک بیشتر را برای سایت خود ایجاد کرد و شماره 84 با عنوان هنر داستان سرایی است.
مطلب مرتبط: هرآنچه برای شروع ضبط پادکست باید بدانیم
در نهایت توجه داشته باشید که تنها کافی است با بهترین پادکست ها شروع کرده و علاقه به آن را در خود ایجاد کنید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که چگونه استفاده از این ابزار جذاب، به عادت روزانه شما تبدیل شده است. این امر در حالی است که اگر یک شروع بد را داشته باشید، ممکن است دیگر به سراغ آن نروید.