در رابطه با خودروهای بنزینی تولیدشده از سوی برندهای مختلف، سوخت رسانی هیچ گاه مشکلی نبوده است. علت این امر به این خاطر است که تمامی برندها می توانند از هر جایگاهی استفاده کنند، با این حال این مسئله برای خودروهای برقی کاملا متفاوت است. برای مثال جایگاه های شارژ تسلا، برای هیچ یک از برندهای دیگر کاربرد ندارد. این مسئله خود یکی از دلایل تردید نسبت به خرید این دسته از خودروها محسوب می شود، با این حال ایلان ماسک طی سخنرانی اخیر خود اعلام کرده است که همزمان با اجرای طرح شبکه سوپرشارژ که به افزایش چشمگیر شارژ شدن باتری ها منجر می شود، برندهای دیگر نیز می توانند از جایگاه های تسلا استفاده نمایند، با این حال برای این دسترسی لازم است تا در هزینه ها، مشارکت لازم انجام شود و یا رانندگان خودروهای دیگر، هزینه شارژ بالاتری را پرداخت نمایند.
اگرچه این اقدام می تواند طرحی فوق العاده باشد، با این حال برخی از برندها باید خروجی باتری های خود را با کابل های تسلا هماهنگ سازند. درواقع این موضوع می تواند باعث شکل گیری یک استاندارد جهانی شود. این امر درست مطابق آن چیزی است که در شارژرهای گوشی های هوشمند، شاهد آن هستیم. حال باید دید که این طرح با استقبال کدام برندها همراه خواهد بود.