بدون شک سئو یکی از ارکان موفقیت هر کسب و کاری محسوب می شود. درواقع امروزه اینترنت به بستر اصلی فعالیت های افراد تبدیل شده است. در این رابطه حتی ممکن است افراد بیش از آنکه در اجتماع حضور داشته باشند، زمان خود را در اینترنت سپری نمایند. این امر به معنای فرصتی طلایی برای کسب و کارها خواهد بود. با این حال بدون توجه به اصول سئو، شما قادر نخواهید بود تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید. در این زمینه آمارها حاکی از آن است که بیش از 70 درصد تازه کارهای حوزه سئو، با مشکلات و استرس بالایی مواجه هستند. تحت این شرایط استفاده از تجربیات افراد باسابقه، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای آنها باشد. به همین خاطر در این مقاله قصد دارم تا برخی از نکات طلایی که حاصل فعالیت 20 ساله من در این عرصه است را در اختیار شما قرار دهم.
1-همه چیز تغییر خواهد کرد
این امر یک واقعیت است که هیچ چیز حداقل در زمینه سئو، ثابت باقی نخواهد ماند. در این راستا حتی ممکن است روش های مطلوب حال حاضر، کاربرد لازم را برای سال بعد نداشته باشند. تحت این شرایط ضروری است تا آموزش و یادگیری خود را متوقف نکنید. درواقع شما باید کنجکاوانه به دنبال روش های جدیدتر باشید. در این راستا یک نمونه ساده، کلمات کلیدی هستند که سریعا تغییراتی را پیدا می کنند. به همین خاطر شما باید همواره ترندها را مورد توجه جدی خود قرار دهید.
مطلب مرتبط: رفتارهای مشترک غیر حرفه ای های حوزه سئو
2-همه چیز به خودتان بستگی دارد
متاسفانه هنوز هم فضای عادلانه کاری برای بسیاری از بانوان مهیا نیست. در این رابطه تنها کافی است تا به تعداد سئو کارهای مرد در مقایسه با خانم ها، نگاهی بیندازید. این فضا اگرچه ناعادلانه است، با این حال این امر به معنای عدم کارایی شما و یا قرار داشتن در مرتبه پایین تر نبوده و توجه داشته باشید که دانش سئو، ارتباطی به جنسیت ندارد. در این راستا حتی سن افراد نیز اهمیتی ندارد. به همین خاطر برای فعالیت در این زمینه، لازم است تا سدهای ذهنی خود را کنار بگذارید. بدون شک اگر کیفیت کار بالایی را داشته باشید، بهترین ها به سراغ شما می آیند. با این حال فراموش نکنید که شما باید برای خود یک رزومه را به دست آورید. به همین خاطر برای شروع کار خود چندان وسواس نداشته و تنها بر روی پیشرفت تمرکز نمایید. درواقع این امر که حتی با شرکت های بسیار ساده نیز همکاری داشته باشید، ابدا به معنای نابود کردن رزومه نخواهد بود. همچنین به زنان علاقه مند به این حوزه توصیه می شود که چندین سئو کار موفق خانم را به عنوان الگو خود قرار دهند. در این راستا برخی از نامها نظیر دانا لوکادو، لورا لیپای، لیزا میرس و جکی هل گزینه هایی کاملا مناسب محسوب می شوند.
3-تنها اطلاعات کافی نخواهد بود
ممکن است کتاب های متعددی را مطالعه کرده باشید و در دوره های آموزشی معتبری شرکت کرده باشید، با این حال این امر نباید باعث شود تا در شما غرور کاذب ایجاد شود. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک سئو کار موفق ترکیبی از دانش و تجربه است. تحت این شرایط شما به یک دوره کارآموزی بدون حقوق نیاز خواهید داشت. این امر اگرچه ممکن است باعث شود که شما برای مدتی با درآمد صفر مواجه باشید، با این حال ایده شما را تضمین خواهد کرد. در این راستا افراد حرفه ای در زمینه سئو را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال نمایید. این افراد معمولا نکات بسیار خوبی را به شما منتقل خواهند کرد.
4-از تکنولوژی غافل نشوید
یکی از دلایل سخت بودن سئو برای بسیاری از افراد این است که آنها به خوبی از ابزارهای موجود استفاده نمی کنند. برای مثال جهت پیدا کردن کلمات کلیدی، انواع نرم افزارها وجود دارد. تحت این شرایط شما می توانید در کمترین زمان، به دقیق ترین اطلاعات دسترسی داشته باشید. درواقع برای سئوکارها ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که باید نحوه کار برای هر یک از آنها را بیاموزید. در این راستا نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که هر ساله، ابزارهای جدیدتری معرفی می شود که بدون شک امکانات بالاتری را دارند. به همین خاطر پیدا کردن موارد جدید نیز به لیست اقدامات دائمی شما باید اضافه شود. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که حتما سئو تکنیکال را نیز مورد توجه جدی خود قرار دهید. این امر شانس موفقیت شما را چندین برابر خواهد کرد.
5-روابط تعیین کننده خواهد بود
اگرچه بسیاری از افراد در رویای استخدام رسمی توسط یک شرکت هستند، با این حال بهترین حالت ممکن برای یک سئوکار، آزادکاری خواهد بود. این امر فرصت همکاری با چند برند را مهیا می سازد. در این راستا به هر میزان که ارتباط بیشتری با افراد فعال در حوزه های کاری مختلف داشته باشید، احتمال افزایش پیشنهادهای کاری شما نیز بیشتر خواهد شد. در این راستا حتی می توانید به یک اینفلوئنسر حوزه تکنولوژی تبدیل شوید و با این اقدام، یک برند شخصی را برای خود ایجاد نمایید. این امر باعث خواهد شد تا افراد بیشتری با شما آشنا شوند. در این راستا روش من، همکاری با سایت ها و نشریات در زمینه تولید محتوا نظیر همین مقاله بوده است که می تواند برای شما نیز یک گزینه بسیار خوب باشد.
6-تفاوت ها را درک کنید
مخاطب هدف و شرکت ها با یکدیگر تفاوت هایی را دارند. این امر نکته ای است که یک سئوکار باید به آن توجه داشته باشد. در این راستا توصیه ما این است که قبل از قبول همکاری، تحقیق های لازم را داشته باشید تا به درک بهتری از نیازها دست پیدا کنید. برای مثال شیوه سئو برای یک برند پوشاک، با یک برند فعال در زمینه تولید مواد لبنی تفاوت هایی را خواهد داشت. این امر هنر شما است که از بین روش های سئو، برای هر شرکت کدام ها را انتخاب نمایید.
7-داستان سرایی را جدی بگیرید
مخاطب به دلیلی برای خرید نیاز خواهد داشت. در این راستا بهترین روش، داستان سرایی است. درواقع شما می توانید از این تکنیک به صورت غیرمستقیم افراد را به سمت خرید از خود ترغیب نمایید. به همین خاطر در مدیریت سایت، تلاش کنید که تا حد امکان، از این شیوه استفاده نمایید.
8-از مشورت گرفتن واهمه نداشته باشید
سعی کنید در گروه هایی که اعضای آن سئوکارهای مختلف هستند، حضور داشته باشید. در این راستا حتی خود را به شهر خود نیز محدود نکرده و در تلاش برای ارتباطات جهانی باشید. این امر باعث خواهد شد تا زمینه استفاده از تجربیات افراد و مشورت گرفتن، مهیا شود. همچنین شما باید در زمینه روش هایی که تردید دارید، از تکنیک آزمایش استفاده کنید. این امر باعث می شود تا احتمال شکست شما به مراتب کمتر شود.
9-همواره بیش از یک راه وجود دارد
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای رسیدن به هر خواسته ای، بیش از یک روش وجود دارد. برای مثال ممکن است شما بخواهید به یکی از اهداف شرکت نظیر رسیدن به تعداد بازدیدکنندگان بیشتر، دست پیدا کنید. تحت این شرایط شما صرفا با یک روش نمی توانید به این هدف دست پیدا کنید. درواقع تنوع اقدامات زیاد بوده و توصیه می شود که موارد را اولویت بندی نمایید. همچنین فراموش نکنید که هر فردی ممکن است روش کار خود را داسته باشد. به همین خاطر تفاوت عقاید و روش ها، نباید موجب وحشت شما شود.
مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی
10-صبور باشید
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید صبر بالایی را داشته باشید. درواقع هر اقدام شما به زمان خاص خود نیاز دارد تا نتایجی را از آن به دست آورید. تحت این شرایط عجله شما تنها باعث نابودی همه چیز خواهد شد. همچنین فراموش نکنید که شما باید قدرت متقاعد کردن را داشته باشید. درواقع ممکن است مدیر شرکت، به علت تاخیر در نتایج، نسبت به شما تردیدهایی را پیدا کند. با این حال شما باید خود را آرام نشان دهید و در تلاش برای قانع کردن آنها باشید. درواقع در زمینه سئو شما بادانش ترین فرد تیم محسوب شده و لازم است تا به خود اطمینان داشته باشید.