یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

موفقیت در بازاریابی اینترنتی با 12 اقدام ضروری

4 سال پیش ( 1398/11/14 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : بازاریابی اینترنتی   پدیدآورنده : موفقیت   پدیدآورنده : نیل وودمیشل  

تصور کاملا نادرست اکثر مدیران این است که برای قرار گرفتن در یک مسیر درست، حتما نیاز به اقدام و یا اقداماتی بسیار بزرگ و هزینه بر بوده و به غیر از آن شانسی برای موفقیت وجود ندارد، با این حال شما با پیمودن گام های کوچک، در نهایت مسیری طولانی را طی خواهید کرد. به همین خاطر همواره بهتر است تا در ابتدای کار خود به دنبال ساده ترین اقدامات باشید و پس از رسیدن به یک سطح مطلوب، موارد حرفه ای تر را مورد توجه قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا شایستگی لازم برای کسب بالاترین حد نتایج از هر اقدام نیز به وجود آید. در همین راستا به بررسی 12 اقدام کاملا ساده ای خواهیم پرداخت که به موفقیت بیشتر شما در زمینه بازاریابی اینترنتی منجر خواهد شد.

1-از پخش زنده استفاده کنید

موفقیت در بازاریابی اینترنتی

برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی هیچ اقدامی به اندازه تولید محتوا ارزشمند نخواهد بود، با این حال میزان اهمیت روش ها در این رابطه برابر نبوده و مخاطب تمایل بسیار بالایی را به مشاهده ویدئو ها دارد. در این بین پخش زنده بهترین گزینه محسوب شده و حس نزدیک بودن کامل مخاطب به شما را به همراه دارد، با این حال تا به امروز چندان مورد توجه جدی قرار گرفته نشده است. به همین خاطر ضروری است تا برای آن برنامه ریزی مداومی داشته باشید. با این حال رعایت اعتدال بسیار مهم بوده و باعث می شود تا اقدام شما بیش از حد تکراری نشود. درواقع مهم ترین بودن یک مورد به معنای کنار گذاشتن سایر روش ها نیست.

مطلب مرتبط: روش بازاریابی اینترنتی و اصول موفقیت در آن

2-محتوای خود را برای جست و جوی صوتی بهینه سازی کنید

در نخستین روزهای سال جدید اعلام شد که میزان جست وجوی صوتی کاربران چند برابر شه و امسال نیز روند افزایشی خود را با نرخی باورنکردنی ادامه خواهد داد. درواقع در حال حاضر بیش از 30درصد جست وجوها بدون نگاه کردن به صفحه گوشی و با استفاده از دستیارهای صوتی انجام می شود. به همین خاطر شما باید برای استفاده حداکثری از این تغییر مهم، آمادگی لازم را داشته باشید. در این رابطه بهینه سازی محتواها برای هماهنگی لازم با جست وجوی صوتی، مهم ترین اقدام بوده و لازم است تا سریعا اقدامات لازم را انجام دهید.

3-فیلم های بیشتری را تولید کنید

همانطور که در بخش نخست نیز عنوان شد، فیلم ها محبوب ترین نوع محتواها محسوب شده و لازم است تا نسبت به آنها توجه داشته باشید. فراموش نکنید که دیدن، درک بسیاری از موارد را ساده تر خواهد کرد. بر طبق پیش بینی ها تا سال 2022 بیش از 82درصد حجم ترافیک اینترنت متعلق به محتوای مذکور خواهد بود. درواقع اگر از همین امروز برنامه ای جدی را برای این بخش نداشته باشید، بدون شک محکوم به نابودی و فرصت سوزی خواهید بود. خوشبختانه امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که شما حتی با دوربین های موبایل های جدید نیز می توانید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید، با این حال در صورتی که از بودجه کافی برخوردار هستید، هیچ گاه از اهمیت تجهیزات بیشتر و بهتر برای ارتقای سطح کاری خود غافل نشوید. این اقدام بدون شک در زمینه سئو نیز نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

4-اهمیت زیرنویس را جدی بگیرید

این امر که تنها به یک زبان تولید محتوا نکنید، باعث خواهد شد تا شانس کسب مخاطب بیشتری را داشته باشید، با این حال این امر نباید شما را از اهمیت ترجمه بهترین مطالب غافل سازد. درواقع شما باید در این زمینه نیز کاملا فعال باشید. نکته دیگری که ذکر آن کاملا ضروری به نظر می رسد، این است که دوبله کردن ویدئو ها تا به امروز چندان مورد توجه قرار نگرفته است. با نگاهی به آمارهای منتشرشده پی به حقیقت این جمله خواهید برد. درواقع بیش از 85درصد کاربران فیس بوک، ویدئو ها را بدون صدا مشاهده می کنند. این امر دلایل مختلفی نظیر در دسترس نبودن هندزفری را دارد. به همین خاطر بهتر است تا حتی برای زبان اصلی نیز زیرنویس داشته باشید.

5-به تفاوت شبکه های اجتماعی توجه داشته باشید

بدون شک هر شبکه از امکانات خاص خود برخوردار بوده و مخاطبان آن رفتارهای متفاوتی را خواهند داشت. برای مثال یک کاربر توییتر ابدا به مانند فردی در اینستاگرام رفتار نکرده و این امر باعث می شود تا استفاده از مطالب یکسان تنها باعث کاهش شدید تاثیرگذاری اقدامات شما باشد. در این راستا ضروری است تا تمامی شبکه های را مورد تحلیل قرار داده و برای هر یک از آنها محتوای جداگانه تولید کنید.

6-پادکست تولید کنید

پادکست ها بهترین انتخاب های ممکن برای استفاده از زمان های مرده محسوب می شود که در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. به همین خاطر شما نیز باید در این رابطه اقداماتی را انجام دهید. خوشبختانه فعالیت در این زمینه بسیار کم هزینه بوده و به همین خاطر هر برندی می تواند فعالیت خوبی را داشته باشد.

مطلب مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی : بکارگیری تکنیک های هدفمند

7-از هر فرصتی برای شناخت بیشتر مخاطب استفاده کنید

این امر که به سرعت به شناخت لازم از مخاطبان خود دست پیدا کنید، در نحوه فعالیت شما تاثیرگذار خواهد بود. درواقع تمامی فعالیت های بازاریابی شما در راستای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان بوده و به همین خاطر ضروری است تا توجه ویژه ای را به آنها داشته باشید. در این رابطه ایجاد یک پایگاه داده برای مکتوب کردن اطلاعات کامل مخاطبان، ضروری خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که شما حتی با یک نظرسنجی ساده، می توانید به اطلاعات لازم برای انجام تحلیل های خود دست پیدا کنید.

8-شبکه اصلی خود را پیدا کنید

اگرچه همواره توصیه می شود که تا حد امکان در شبکه های اجتماعی مختلف حضور داشته باشید، با این حال این امر به معنای ارزش یکسان آنها نبوده و ضروری است تا یک مورد اصلی را انتخاب کرده و بیشترین تمرکز خود را بر روی آن قرار دهید. در این رابطه میزان محبوبیت در جامعه هدف، یکی از معیارهای اصلی محسوب می شود. در نهایت با تعیین اولویت ها، شما شاهد کسب نتایج به مراتب بهتر خواهید بود.

9-محتواهای متنی خود را به ویدئو تبدیل کنید

میزان اهمیت ویدئو به حدی است که اگر تمامی موارد را نیز به آن اختصاص دهیم، بدون شک اقدامی اشتباه صورت نگرفته است. در این رابطه توصیه می شود که برای تولید محتوا، اولویت اول شما ویدئو باشد. فراموش نکنید که شما در یک ویدئوی کوتاه، می توانید به صورت کامل یک مقاله چند صفحه ای را توضیح دهید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که این اقدام را صرفا برای مطالب جدید خود انجام نداده و از اهمیت ساخت ویدئو از محتواهای متنی قدیمی خود نیز غافل نشوید. این امر باعث خواهد شد تا محتواهایی که تا به امروز مورد توجه جدی قرار نگرفته است، محبوبیت بیشتری را پیدا کنند. درواقع قدیمی بودن یک متن، به معنای از بین رفتن ارزش آن نبوده و برای بسیاری از مطالب نمی توان محدوده زمانی ای را تعیین کرد. همچنین با تغییر برخی از اطلاعات و به روزرسانی مطالب، یک محتوای جدید شکل خواهد گرفت.

10-به مسئله کیفیت بیش از کمیت توجه داشته باشید

اشتباه بسیار بزرگ این است که افراد تصور می کنند که هرچه مطالب بیشتری را داشته باشند، شانس کسب مخاطب بیشتری را نیز خواهند داشت، با این حال توجه داشته باشید که شما حتی در بهترین حالت ممکن نیز از چندین رقیب برخوردار خواهید بود. به همین خاطر اگر مطالب شما کیفیت لازم را نداشته باشد، به صورت ناخواسته تبلیغ برندهای دیگر را کرده و مخاطبان را به سمت آنها سوق خواهید داد. در این رابطه کافی است تا نگاهی به بهترین کارگردان های جهان بیندازید که با یک فیلم شاهکار، به موفقیتی دست پیدا می کنند که سایرین با حتی 20 فیلم تولیدی خود در یک سال حتی به سطح آنها نزدیک نیز نشده اند. به همین خاطر ضروری است تا تنها چیزی را تولید کنید که ارزش مشاهده و مطالعه بسیار بالایی را داشته و یک شاهکار محسوب شود. این امر خود بیانگر حرفه ای بودن شما و تمامی افراد تیم شرکت خواهد بود.

11-از بازنشر واهمه نداشته باشید

این امر که محتواهای ارزشمند سایرین را بازنشر کنید، ابدا اقدامی نادرست محسوب نشده و حتی زمینه ارتباط بهتر را فراهم خواهد کرد. فراموش نکنید که شما تنها زمانی می توانید به عنوان یک مدیر به عملکرد خود افتخار کنید که در زمینه پیدا کردن دوست، بهتر از پیدا کردن دشمنان عمل کرده باشید. همچنین همکاری شما با سایر افراد و برندها، به معنای افزایش توان برای کسب موفقیت های بیشتر خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا در زمینه بازنشر مطالب منتخب نیز فعالیت داشته و با این اقدام به جامعیت هرچه بیشتر مطالب خود کمک کنید. در نهایت به خاطر داشته باشید که اگرچه تنوع داشتن مطالب بسیار مهم است، با این حال فراموش نکنید که تمامی اقدامات باید ارتباط لازم با حوزه کاری شما را داشته باشد.

مطلب مرتبط: بازاریابی اینترنتی و تغییر اصول بازی

12-تعامل بیشتر را جادوی موفقیت بدانید

به هر میزان که موفق شده باشید تا مخاطب را از فردی صرفا بیننده، خارج کنید. بدون شک شانس موفقیت بالاتری را خواهید داشت که رسیدن به این هدف در حال حاضر با ایجاد انواع مسابقات و چالش ها انجام می گیرد، با این حال شما با اقدامات تکراری نمی توانید جذابیت و تمایز لازم را ایجاد کنید. به همین خاطر ضروری است تا تنوع کافی در روش ها را داشته باشید. برای مثال امروزه استفاده از تکنولوژی هایی نظیر VR و AR ، عکس های 360 درجه، انواع آزمون ها و نظرسنجی ها برای افزایش تعامل خود با مخاطب استفاده می کنند. درواقع شما باید به هر نحوی که می توانید، مخاطب را با خود درگیر کرده و این حالت را حفظ کنید.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xa980TpA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه