مهم ترین درس بازاریابی این است که اگر رشد خود را متوقف سازید، محکوم به نابودی خواهید بود. درواقع هر برندی باید در تلاش برای ارائه خدمات بیشتر باشد. در غیر این صورت جایگاه فعلی خود را به رقبای خود خواهد داد.
مثال بارز این امر را می توان شبکه اجتماعی اسنپ چت دانست که در چند ماه اخیر با مشکلات فراوانی مواجه بوده است. درواقع تا قبل از سه ماه گذشته، این شبکه را به عنوان رقیب اصلی اینستاگرام تلقی می کردند، با این حال نوآوری های صورت گرفته از سوی مدیران اینستاگرام با سکوت و عدم اتفاق تازه از سوی مدیران اسنپ چت همراه بوده است، با این حال همکاری با برند اسپاتیفای که به عنوان محبوب ترین اپلیکیشن در زمینه موسیقی محسوب می شود، باعث شده است تا بار دیگر اسنپ چت در مسیر صعودی خود قرار گیرد. بر طبق آن کاربران قادر خواهند بود تا موسیقی موردنظر خود را به صورت مستقیم با دوستان خود در اسنپ چت نیز به اشتراک گذارند. با این حال این اقدام تنها یک مرهم موقتی محسوب می شود. علت این امر به این خاطر است که این قابلیت مدتی قبل برای فیس بوک و اینستاگرام نیز فعال شده بود و در حال حاضر فیس بوک در فکر طرحی برای رقابت مستقیم با اسپاتیفای نیز است.
به همین خاطر نیز اگر اسنپ چت خواهان بازگشت به روزهای اوج خود و کاهش اختلاف با رقیبای اصلی است، باید به دنبال تداوم اقدامات جدید خود باشد. درواقع اگرچه باید اسپاتیفای را به عنوان ناجی اسنپ چت معرفی کرد، با این حال اگر اقدامات جدی از سوی مدیران این شبکه صورت نگیرد، بدون شک شاهد بحرانی جدی و حتی خارج شدن این شبکه از دور رقابت خواهیم بود. تحت این شرایط باید دید با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال، واکنش مدیران این شبکه که تا مدتی قبل آمارهای شگفت آوری را به ثبت رسانده، چه است.