آیا می خواهید به کار مدیریت تبلیغات و بازاریابی مشغول شوید اما نمی دانید چه انتظاراتی داشته باشید؟ نگران نباشید – مواردی که برای موفقیت در این صنعت نیاز دارد اینها هستند.
قبل از هر چیزی، بگذارید نقش ها را تعریف کنیم:
مدیر تبلیغات یعنی چه؟
یک مدیر تبلیغات بر فرآیند آشنا کردن عموم با محصولات و خدمات موجود و افراد دخیل در آن نظارت می کند. یک مدیر تبلیغات به همراه تیم خود باید
• تمام اطلاعات مورد نیاز برای اجرای کمپین های تبلیغاتی متنوع یک سازمان را جمع آوری کند
• محتوای تبلیغاتی مناسب برای آن کمپین های تبلیغاتی را ایجاد و توزیع کند.
• پلتفرم های تبلیغاتی و فرصت های جدید را شناسایی کند
• از عملکرد کمپین تبلیغاتی خود گزارش بدهد
• از بودجه تبلیغاتی به طور مناسب استفاده کند
مطلب مرتبط: 9 کتاب ضروری برای موفقیت در امر مدیریت
در محیط مدرن تبلیغات و بازاریابی، عبارت «مدیر تبلیغات» می تواند درباره شخصی که مسئولیت مدیریت حساب های تبلیغاتی آنلاین را برعهده دارد نیز به کار گرفته شود (به عنوان مثال، از طریق تبلیغات در موتورهای جست وجو یا شبکه های اجتماعی).
مدیر بازاریابی یعنی چه؟
یک مدیر بازاریابی مسئولیت توسعه و پیاده سازی برنامه ها و استراتژی های مختلف برای سازمان را برعهده دارد. این کار موارد زیر را شامل می شود:
• مشتریان احتمالی مناسب را شناسایی کرده و آنها را از محصولات و خدمات موجود باخبر کند.
• رابطه خوبی با مشتریان فعلی را حفظ کند.
• وجهه برند را بهبود بخشیده و اعتبار آن را حفظ کند.
• افراد و ناظران مناسب را برای تیم بازاریابی خود جمع آوری کند.
• بر توسعه محتوای بازاریابی نظارت داشته باشد.
مدیریت بازاریابی نقش مهمی در موفقیت کلی یک کسب و کار ایفا می کند و می تواند شغل خوبی برای انتخاب باشد. در سال 2012، مجله فوربس بیان کرد که مدیریت بازاریابی یکی از پردرآمدترین مشاغل برای افرادی است که از کار کردن با دیگران لذت می برند.
همان طور که در توضیحات بالا دیدید، اشتراک های بسیاری میان کارهای مدیریت تبلیغات و مدیریت بازاریابی وجود دارد و چندان دور از ذهن نیست که این مشاغل در محیط کاری ادغام شوند.
حالا که درکی از مسائلی که این مسیر شغلی در بر دارد به دست آورده اید، بگذارید درباره مناطق کلیدی که برای موفقیت در مدیریت تبلیغات و بازاریابی باید روی آنها تمرکز کنید صحبت کنیم:
1-بازار و مشتریان خود را بشناسید:
در محیط تبلیغات و بازاریابی، ضروری است که تمایلات بازار، مشتریان و رقبای خود را بشناسید. بدون این دانش هرگز قادر نخواهید بود که یک استراتژی مناسب توسعه دهید، یک کمپین موفق اجرا کنید یا تاثیر مثبتی برای سازمان داشته باشید.
برای مثال:
اگر از این موضوع که اکثریت مخاطبین شما مردان هستند آگاه نباشید، ممکن است با قرار دادن تبلیغات در مجله های زیبایی بودجه خود را هدر بدهید.
یا اگر ندانید که اکثریت بازار هدف شما در یک موقعیت جغرافیای خاص زندگی می کنند، احتمال دارد که با عدم فعالیت تبلیغاتی در آن منطقه فرصت بزرگی را از دست بدهید.
2- با برنامه فکر کنید:
زمانی که بازار هدف خود را شناسایی کرده اید، نیاز به یک برنامه تبلیغاتی/بازاریابی خوب و راهبردی دارید که به شما کمک کند به چشم انداز کلی سازمان دست پیدا کنید. یک برنامه تبلیغاتی/بازاریابی مناسب، برنامه ای است که هم به خصوص و هم قابل دستیابی باشد.
مطلب مرتبط: برای موفقیت در مدیریت، با عمل خود رهبری کنید
3- تیم خود را با افتخار مدیریت کنید:
با توجه به Walker Blogs، یکی از رازهای مدیریت موفق این است که «رهبری نمونه باشیم. بسیار گفته شده که ساختن اعتبار سال ها طول می کشد اما برای خراب کردن آن تنها چند ثانیه نیاز است. مدیران باید نشان بدهند که از نظر شخصیتی و باورهای شان، افرادی درستکار و مطمئن هستند.»
این یعنی که اگر می خواهید مدیر موفقی باشید و اگر می خواهید کارکنان شما باانگیزه باشند و خوب کار کنند، شما باید دائما در نقش خود شور و اشتیاق نشان بدهید – مخصوصا در محیط هایی مانند تبلیغات یا بازاریابی.
تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز