اجازه دهید با هم روراست باشیم؛ سال 2020 برای هیچ کسب و کاری مطابق برنامه پیش نرفت. این امر در حوزه بازاریابی به فاجعه های بسیار زیادی منجر شد. بسیاری از برندها به دلیل مشکلات مالی سال گذشته حتی الان هم بودجه های بسیار پایینی برای بازاریابی مدنظر قرار می دهند.
اگر کسب و کار شما به اندازه کافی در دسترس به منابع مالی مناسب برای بازاریابی خوش شانس هست، پس باید به خوبی از آن استفاده نمایید. امروزه دیگر نمی شود با الگوهای قدیمی بازاریابی کار را پیش برد. به عبارت دیگر، دنیای بازاریابی به قبل و بعد از کرونا تقسیم شده است.
حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری امر مهمی محسوب می شود. به احتمال زیاد کسب و کار شما نیز در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارد. اگر شما قصد دارید بازاریابی تان در شبکه های اجتماعی را درست مانند دوره پیش از کرونا ادامه دهید، ریسک بسیار بزرگی را متحمل خواهید شد. این امر مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی راهکارهایی برای به روز رسانی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. این امر همانطور که اشاره کردیم، با توجه به تقسیم عرصه بازاریابی به قبل و بعد از کرونا اهمیت پیدا کرده است. اگر شما هم علاقه مند به ایجاد تغییرات مناسب در بازاریابی تان در شبکه های اجتماعی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به صورت فشرده
توجه بیشتر به محتوای ویدئویی
محتوای ویدئویی هنوز هم مهمترین فرمت برای موفقیت برندها محسوب می شود. اگر کسب و کار شما در این زمینه توجه لازم را نشان ندهد، به راحتی از سوی رقبا کنار زده خواهید شد. برخی از کسب و کارها با افزایش محبوبیت فرمت صوتی، به عنوان مثال در کلاب هاوس، به طور کامل فرمت ویدئو را فراموش کرده اند. این امر مشکلات زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد.
هنوز کاربران فرمت ویدئو را محبوب ترین نوع محتوا قلمداد می کنند بنابراین کسب و کار شما باید به خوبی انتظارات مشتریان را مدنظر قرار دهد. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید هنوز بر محور تولید ویدئوهای جذاب صورت گیرد. در غیر این صورت برای برندها دردسرساز می شود.
اهمیت روزافزون خرید آنلاین
مشتریان دیگر تمایلی برای حضور در فروشگاه ها برای خرید محصولات ندارند. آنها اکنون گزینه ای ساده تر به نام خرید آنلاین در دسترس دارند بنابراین کسب و کار شما باید ساده سازی فرآیند خرید برای مشتریان را مدنظر قرار دهد. خوشبختانه امروزه شبکه های اجتماعی بسیار زیادی از گزینه خرید آنلاین پشتیبانی می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد.
اینستاگرام به عنوان یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی از مدت ها قبل امکان خرید درون برنامه ای را برای کسب و کارها فراهم کرده است. شما به این ترتیب امکان راه اندازی فروشگاه برندتان بدون نیاز به دردسرهای سابق را خواهید داشت بنابراین باید تمام تلاشتان برای کسب رضایت مشتریان در زمینه فروش آنلاین را به کار گیرید. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای تعامل با مشتریان خواهید داشت.
همکاری گسترده با دیگر برندها
شاید پیش از دوران کرونا همکاری با دیگر برندها کار پردردسر و غیرضروری محسوب می شد، اما اکنون شرایط متفاوت است. نکته مهم در این میان ضرورت همکاری نزدیک میان برندها در این بین است. اگر کسب و کار شما ارتباط مناسبی با دیگر برندها ندارد، باید استراتژی تان را به طور کامل متحول سازید. این امر شامل توسعه ارتباطات تان با دیگر برندها و تلاش برای بازاریابی مشترک است.
مطلب مرتبط: 8 گام ایجاد استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی مشترک به معنای تلاش برای هماهنگی با دیگر برندها به منظور تاثیرگذاری بر روی زنجیره ای از مشتریان است. مهمترین مسئله در این میان ضرورت همکاری با برندهای دارای زنجیره مشتریان است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید خانه فعالیت دارید، همکاری با شرکت های تولید لوازم خانه ایده جذابی برای بازاریابی خواهد بود. این امر نوعی زنجیره مشتریان مشترک برای شما ایجاد خواهد کرد.