هواپیمایی قطر یکی از برندهای موفق در زمینه توسعه سریع کسب و کارش محسوب می شود. بدون تردید حضور در بازارهای اروپایی به عنوان یک برند متعلق به آسیا کار چندان ساده ای نیست. هواپیمایی قطر با استفاده از نوآوری در زمینه خدمات و طراحی کمپین های بازاریابی جذاب بخش قابل توجهی از دشواری پیش روی اش را کاسته است. به این ترتیب اکنون آنها یکی از محبوب ترین برندها در سراسر جهان محسوب می شود. نقش بازاریابی مناسب برای جلب نظر مسافرهای هوایی در موفقیت هواپیمایی قطر انکارناپذیر است. تیم بازاریابی این آژانس هواپیمایی در آخرین اقدامش دست به طراحی یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) زده است. این بازی به کاربران اجازه تجربه بازی واقعی در کنار هم تیمی های مشهور را می دهد. نکته مهم این بازی و کمپین حضور ژاوی، هافبک سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، است. به این ترتیب رونمایی از این بازی توجه بسیار زیادی در سطح جهانی جلب کرده است.
اگر از طرفدارهای ورزش فوتبال باشید، اطلاع دقیقی از برگزاری مسابقات جام جهانی در کشور قطر دارید. این رویداد نزدیک به 2دو سال دیگر برگزار خواهد شد. با توجه به حجم علاقه جهانی به فوتبال و جام جهانی هواپیمایی قطر اقدام به ترکیب کمپینش با حال و هوای مسابقات پیش رو کرده است. به این ترتیب کاربران امکان بازسازی صحنه های مختلف دوره های جام جهانی را خواهند داشت. نکته جذاب ماجرا امکان نقش آفرینی به جای شخصیت اصلی ماجراست. به این ترتیب ما بدل به نقش اول موفقیت تیم محبوب مان خواهیم شد. هواپیمایی قطر برای راه اندازی این کمپین و بازی اختصاصی اش اقدام به اخذ مجور رسمی از فیفا نیز کرده است. به این ترتیب هیچ مانع قانونی پیش روی فعالیت این برند نخواهد بود. اخذ مجوز از برندهای مرتبط اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها بدون توجه به این موضوع اقدام به راه اندازی کمپین می کنند. نتیجه این امر در خوش بینانه ترین حالت توقف ناگهانی کمپین ما خواهد بود. البته برندهای دیگر حتی امکان شکایت از طرف مقابل را خواهند داشت.
مطلب مرتبط: 4 توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین
سلام الشاوا، نایب رئیس بخش روابط بین الملل هواپیمایی قطر نسبت به کمپین تازه این شرکت اینگونه واکنش نشان داده است: «هواپیمایی قطر به طور مداوم در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف است. مسافران به عنوان بخش اصلی کسب و کار ما همیشه در اولویت قرار داشته اند. استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای ایجاد لحظات خوش افتخار برند ما محسوب می شود. در این زمینه همکاری و مساعدت فیس بوک نیز نقش مهمی ایفا کرده است.» بدون تردید برگزاری مسابقات جام جهانی هیجان بسیار زیادی در میان طرفدارهای فوتبال ایجاد می کند. بسیاری از طرفدارهای این ورزش از سراسر جهان به قطر خواهند آمد. بنابراین نیاز به انتخاب یک آژانس هواپیمایی مطمئن خواهند داشت. کمپین تازه هواپیمایی قطر از همین حالا جلب نظر مخاطب جهانی را مدنظر قرار داده است، با این حساب باید منتظر کمپین های هرچه بیشتری از سوی این برند به منظور جلب نظر مسافران جهانی باشیم.
استفاده از فناوری واقعیت مجازی در طول سال های اخیر افزایش بسیار زیادی یافته است. برندهای مختلف برای ایجاد اوقات خوش و تجربه های منحصر به فرد ایده های جالبی را با فناوری واقعیت مجازی ترکیب می کنند. بدون شک همه ما از عدم تمایل کاربران برای مشاهده محتوای تبلیغاتی آگاهی داریم. استفاده از فناوری واقعیت مجازی شاید راهکاری مناسب برای جلب نظر دوباره کاربران به فعالیت برندها باشد، با این حساب فعالیت هواپیمایی قطر عرصه تبلیغات را وارد دوران تازه ای کرده است. نسل جدید تبلیغات با استفاده از واقعیت مجازی امکان تعامل فعال کاربران را فراهم می سازد. این امر به معنای کاهش موج عدم علاقه کاربران به مشاهده و تعامل با محتوای تبلیغاتی است.