پینترست یکی از شبکه های اجتماعی موفق در طول چند سال اخیر از نظر جلب نظر کاربران محسوب می شود. شاید در نگاه نخست این پلتفرم شباهت زیادی به اینستاگرام داشته باشد، اما محوریت مرکزی عکس، به جای ویدئو یا متن، نقطه تمایز آن با دیگر پلتفرم های مشابه است. تیم پینترست در طول 2 هفته اخیر بر روی رونمایی از امکانات جدید برای بازاریاب ها کار کرده است. نتیجه این امر در کنار اطلاع رسانی های گسترده فراهم سازی امکان شخصی سازی پیشرفته تبلیغات از سوی برندهاست. اگر از کاربران پینترست باشید، به خوبی از اهمیت پین های تبلیغاتی آگاهی دارید. این پین ها برای جلب نظر مخاطب هدف در قالب کمپین های بازاریابی کاربرد دارد. اکنون پینترست با حفظ ساختار کلی پین ها اقدام به افزودن گزینه های شخصی سازی مانند تعیین موقعیت جغرافیایی، سلیقه خاص کاربران و حتی نمایش محتوا برای گروه سنی مشخص کرده است.
توسعه ظرفیت های تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از پلتفرم ها در این مسیر با مشکلات زیادی از جمله مهارت اندک تیم بازاریابی و فنی مواجه هستند بنابراین همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه ارتقای ظرفیت سایت ها و شبکه های آنلاین گزینه منطقی محسوب می شود. پینترست برای اعمال تغییرات تبلیغاتی در پلتفرمش به طور رسمی با موسسه های RevJet، StitcherAds و Smartly.io همکاری کرده است. این همکاری موجب بهبود امکانات تبلیغاتی در پینترست شده است.
یکی از نیازهای اصلی بازاریاب ها برای اجرای کمپین های موفق ارزیابی شرایط و سلیقه کاربران است. پینترست اکنون امکان اجرای کمپین های آزمایشی را فراهم کرده است. همچنین برندها اطلاعات بهتری در مورد وضعیت کمپین شان دریافت خواهند کرد. بدون تردید چنین نکته ای میزان استقبال کسب و کارها از بازاریابی در پینترست را تحت تاثیر قرار می دهد.
شبکه های اجتماعی بسیار زیادی در طول سال های اخیر به سوی رونمایی از گزینه های شخصی سازی تبلیغات و ارائه اطلاعات دقیق در مورد وضعیت کمپین برندها اقدام کرده اند. این امر سطح رقابت در میان پلتفرم های مختلف را به شدت افزایش داده است. پینترست هم در این میان برای توسعه سطح کیفیت خدماتش به کاربران و برندها دست به اعمال تغییرات اساسی زده است. این تغییرات نقش مهمی در رقابت هرچه بهتر این پلتفرم با دیگر رقبا، به ویژه اینستاگرام، خواهد داشت.