در حال حاضر تنها شبکه اجتماعی ای که کاملا تخصصی در زمینه کسب و کار فعالیت می کند، لینکدین است. همین امر نیز باعث شده است تا تمامی افراد فعال در حوزه-های مختلف، به آن توجه ویژه ای را داشته باشند. اگرچه در این رابطه همواره مقالات متعددی منتشر شده است، با این حال تاکنون هیچ توجهی به اهمیت تصاویر در آن نشده است. با این حال انتخاب حتی یک تصویر نامناسب نیز می تواند تاثیر اقدامات شما را با کاهشی فوق العاده مواجه سازد. فراموش نکنید که این امر تنها شامل انتخاب درست تصویر صفحه کاربری نبوده و تمامی موارد ارسال شده را شامل می شود. در این رابطه توجه داشته باشید که تصویر حساب کاربری، تنها باید شامل دو مورد باشد. در صورتی که صاحب یک برند هستید و قصد ایجاد صفحه ای برای آن دارید، تصویر باید تنها شامل لوگوی شرکت باشد. همچنین اگر صفحه ای برای خود ایجاد کرده اید، یک تصویر کاملا واضح و بدون ژست های عجیب را باید انتخاب کنید. در این رابطه توجه داشته باشید که تصاویر، همواره زودتر از متن ها مورد توجه قرار می گیرند. به همین خاطر توصیه می شود تا به آن توجه زیادی را داشته باشید. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی 10 مورد مناسب، خواهیم پرداخت.
1- نمایش دفتر و میز کار
در هر مکانی باید با توجه به محیط آن، رفتار کرد. با توجه به این امر که لینکدین شبکه اجتماعی اختصاصی برای کسب وکار محسوب می شود، ضروری است تا تصاویر شما نیز با آن ارتباط لازم را داشته باشد. در این رابطه تهیه تصاویری از دفتر کار می-تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این امر نه تنها به اعتماد بیشتر کاربران منجر خواهد شد، بلکه بسیاری از موارد در رابطه با شما را نیز به اثبات خواهد رساند. برای مثال نمایش یک دفتر مرتب، خود تاثیر عمیقی را بر روی افراد داشته و شما را کارمندی حرفه ای و منظم نشان خواهد داد، با این حال توجه داشته باشید که مرتب بودن، به معنای خالی کردن دفتر کار نبوده و ضروری است تا لپ تاپ، دفاتر، گوشی تلفن همراه و... بر روی آن وجود داشته باشد. در این رابطه فراموش نکنید که توصیه می شود تا از تصاویر آماده استفاده نکرده و خود در تلاش برای خلق مواردی منحصر به فرد باشید. برای این امر حتی در صورتی که از ایده و یا امکانات لازم برخوردار نیستید، می توانید از یک عکاس حرفه ای برای این امر استفاده کنید. در نهایت این امر که خودتان نیز در برخی از تصاویر حضور داشته باشید، به افزایش تاثیر آنها کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که شما باید تصاویر را با توجه به متن خود انتخاب کنید. درواقع اگر ارتباط لازم میان آن دو برقرار نباشد، بدون شک بیشترین نتیجه ممکن را به دست نخواهید آورد.
مطلب مرتبط: استفاده بهتر از لینکدین با رفع 19 اشتباه رایج
2-تحت تاثیر قرار دادن احساسات افراد
افراد بسیاری تصمیمات خود را تنها بر پایه احساسات انجام می دهند. به همین خاطر می توان با تحت تاثیر قرار دادن آنها، شانس تاثیرگذاری بیشتری را به دست آورد. برای مثال یک شرکت فعال در زمینه دارو، می تواند با نمایش تصویر افراد سالم و خوشحال، به نوعی هدف فعالیت خود را نشان داده و مخاطب را به این باور نزدیک تر کند که شرکت شما در تلاش برای ایجاد چنین تصویری از تمامی مردم است. به همین خاطر نشان دادن تاثیر اقدامات بر روی مشتریان نیز می تواند انتخابی کاملا سودمند باشد. برای این امر می توان از تصاویر از قبل تهیه شده توسط سایرین نیز استفاده کرد، با این حال توجه داشته باشید که تصاویر باید با خصوصیات جامعه هدف، شباهت لازم را داشته باشد. برای مثال در صورتی که در مکان جغرافیایی ای فعالیت دارید که اکثر افراد آن را سیاه پوست ها تشکیل می دهند، دیگر انتخاب تصویر یک فرد سفیدپوست ابدا هوشمندانه نخواهد بود.
3-نمایی از شهر
اگر کار شما به یک موقعیت جغرافیایی خاص محدود است، نمایش نمایی از شهر نیز می تواند کاملا مفید واقع شود. با این اقدام به خوبی تعلق خود به آن منطقه را نشان خواهید داد. برای این امر نیز می توان از تصاویر جذاب سایرین نیز استفاده کرد، با این حال در تمامی موارد اولویت اول باید تلاش برای تهیه تصاویر باشد. همچنین لازم است تا از عکاسان تصاویر نیز اجازه لازم را کسب کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.
4-نمایش ساختمان شرکت
نمایش دادن مکانی که در آن کار می کنید، یکی از عالی ترین اقداماتی است که باعث خواهد شد تا افراد به اعتماد لازم در رابطه با شما دست پیدا کنند. این امر درواقع صفحه شما را کاملا معتبر خواهد کرد، با این حال در صورتی که به طریقی نظیر دورکاری فعالیت می کنید و یا بنا به هر دلیلی تمایلی به نشان دادن ساختمان شرکت ندارید، نباید قید استفاده از این تصاویر را بزنید. درواقع نمایش یک ساختمان اداری زیبا از نماهای مختلف خود می تواند به افزایش جذابیت صفحه و مطالب شما کمک کند، با این حال توجه داشته باشید که ساختمان موردنظر باید ارتباط لازم را با نوع فعالیت شما داشته باشد. برای مثال اگر در زمینه آموزش فعالیت دارید، نمایش یک دانشگاه می تواند گزینه مناسبی محسوب شود.
5-نمایش مشتری و کارمندان
یکی دیگر از موارد تاثیرگذار، نشان دادن افرادی است که با برند شما در ارتباط هستند. در این رابطه جف استین، متخصص بازاریابی در شبکه های اجتماعی بر این باور است که صداقت بیشتر، تاثیرگذاری در سطوح بالاتر را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر باید به نحوی رفتار کنید که افراد خود را در کنار شما احساس کنند، با این حال فراموش نکنید که برخی از بخش های شرکت کاملا محرمانه بوده و باید در این رابطه برای خود چارچوب مشخصی را داشته باشید. در این رابطه توجه داشته باشید که تمامی شبکه های اجتماعی، برای راحت تر دیده شدن تصاویر، آنها را فشرده می سازند. به همین خاطر در صورتی که با گوشی تلفن همراه خود اقدام به تهیه تصاویر کنید، بدون شک نتیجه کار ابدا جذاب نخواهد بود. به همین خاطر نباید از اختصاص بودجه ای برای کمک گرفتن از یک عکاس و یا پیدا کردن تصاویر باکیفیت، غافل بمانید.
مطلب مرتبط: لینکدین فرصتی برای مدیریت کسب و کارهای کوچک
6-نمایش دلیل وجود خود
با نمایش واضح هدف خود، می توانید طرفداران بسیاری را پیدا کنید. برای مثال در صورتی که در زمینه انرژی های پاک و یا حفاظت از محیط زیست فعالیت دارید، استفاده از تصویر یک توربین بادی، می تواند کاملا سودمند باشد. درواقع این دسته از تصاویر ممکن است محصول و یا نوع فعالیت شرکت را نشان ندهد، با این حال مفهوم دلیل فعالیت های شما را به خوبی منتقل خواهد کرد. به همین خاطر از این دسته از تصاویر نیز می توان به خوبی استفاده کرد.
7-نمایش موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته شده
نمایش موارد ساده در کار شما نیز می تواند تنوع و جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد. برای مثال یک کافی شاپ، می تواند تصویری از دانه های انواع قهوه ها را در کنار هم منتشر کرده و یک عکاس، تصویر هایی از دوربین و تجهیزات خود را در معرض نمایش قرار دهد. از این تصاویر تحت عنوان موارد پشت صحنه یاد می شود که کاملا تاثیرگذار هستند. با این حال میزان استفاده از آنها باید مطابق یک برنامه زمانی باشد. در غیر این صورت بیش از حد تکراری خواهد شد.
8-نمایش محصولات و خدمات
مخاطب باید بداند که شما دقیقا چه چیزی را عرضه می کنید. به همین خاطر باید برنامه ای برای نمایش تمامی محصولات خود داشته باشید، با این حال برای هر محصول، تنها به یک تصویر بسنده کنید. در غیر این صورت اقدامات شما جنبه صرفا تجاری به خود خواهد گرفت که بدون شک زمینه نارضایتی را به همراه خواهد داشت.
مطلب مرتبط: چگونه به شیوه مؤثر از لینکدین بهره بگیریم؟
9-نمایش خودتان در حین انجام کار
نمایش فعالیت، از جمله مواردی است که به عقیده روانشناس ها در افراد تاثیر عمیقی را به همراه خواهد داشت. درواقع این امر که خود را در حین انجام کارها نشان دهید، در ذهن مخاطب مفهوم کار و تلاش را ایجاد خواهد کرد. برای مثال در صورتی که یک نویسنده هستید، می توانید تصویری از خود در حین نوشتن را از زاویه های مختلف تهیه کرده و بهترین آن را به اشتراک بگذارید. در این رابطه فراموش نکنید که نوع تصویر، سلیقه و میزان خلاقیت شما را نیز نشان خواهد داد. به همین خاطر وقت گذاشتن برای آن را بیهوده تلقی نکنید.
10-استفاده از عکس نوشته
عکس نوشته ها آخرین مورد از فهرست ما محسوب می شوند. برای مثال می توان از عکس نوشته یکی از بزرگان عرصه خود که کاملا با موضوع شما همخوانی دارد، برای افزایش تاثیر مطالب استفاده کنید. در آخر توجه داشته باشید که در لینکدین یکسری تصاویر بسیار ساده نیز وجود دارد که می توانید از آن برای جذاب تر کردن صفحه خود استفاده کنید.