کمتر کسی تصور می کرد که برند نیکون به عنوان رقیب اصلی کنون طی 20 سال گذشته، به مقطعی برسد که مجبور باشد تا حوزه فعالیت خود را کاهش دهد، با این حال پس از سپری کردن چند سال فاجعه بار، ضرر 720 میلیونی اخیر باعث شده است تا استراتژیِ این شرکت تغییر پیدا کند.
به نظر می رسد که از این پس این شرکت تنها بر روی دوربین های بدون آینه کار خواهد کرد. این مسئله با واکنش منفی مشتریان این برند همراه بوده و ممکن است منجر به مشکلات بیشتر شود. این امر در حالی است که کنون و سونی، عملکرد بسیار خوبی داشته و برخی از آمارها حاکی از آن است که سونی اکنون جایگاه کنون را در بازار تولید دوربین های عکاسی گرفته است، با این حال به نظر نمی رسد که این اقدام بتواند تمامی مشکلات این برند محبوب و باسابقه را برطرف نماید. در این راستا پیش بینی می شد که طی سال جدید، شاهد تغییرات به مراتب بیشتری باشیم.