فعالیت به عنوان صاحب کسب و کار یا بازاریاب همیشه همراه با نگرانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان است. اگر کسب و کار شما توانایی جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن را نداشته باشد، آنها به سرعت سراغ دیگر برندها خواهند رفت. بدون تردید این اتفاق برای هر کسب و کاری ناراحت کننده خواهد بود. اگر شما قصد پرهیز از بروز چنین اتفاقاتی را دارید، باید نسبت به استفاده از یک الگوی فراموش شده در حوزه بازاریابی اقدام نمایید: سفیر برند.
سفیر برند نماینده شما در میان مشتریان است. انتخاب سفیر برند از میان مشتریان یا چهره های محبوب برای آنها امری منطقی محسوب می شود. این امر تاثیرگذاری سفیر برند بر روی مشتریان را به بهترین شکل ممکن صورت می دهد. شاید شما هم نسبت به اجرای این الگو تردیدهای زیادی داشته باشید، اما باید پذیرفت که بهترین راهکار برای افزایش محبوبیت کسب و کارتان همین است. در ادامه برخی از مهمترین مزیت های الگوی سفیر برند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان کمک خواهد کرد.
ارزش بی پایان بازاریابی مستقیم از سوی مشتریان
امروزه اگر یک خریدار از برند شما رضایت بالایی داشته باشد، تمایل بالایی برای معرفی تان به همکاران و دوستانش نشان خواهد داد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. سرمایه گذاری بر روی مشتریان به عنوان سفیر برند امکان بهره برداری از مزیت بازاریابی مستقیم را دارد.
مطلب مرتبط: چالش های پروژه انتخاب سفیر برند
امروزه مشتریان به صحبت ها و توصیه های یکدیگر بسیار بیشتر از تبلیغات و ادعاهای برندها اعتماد می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. وقتی شما امکان استفاده از مشتریان تان برای ترغیب دامنه وسیع تری از خریداران به سوی کسب و کارتان را داشته باشید، فرآیند بازاریابی بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد.
اگر شما به فکر سرمایه گذاری بر روی حوزه بازاریابی هستید، انتخاب برخی از مشتریان وفادارتان به عنوان سفیر برند و تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از چنین راهی ایده بسیار بهتری خواهد بود.
توسعه ارگانیک کسب و کار در شبکه های اجتماعی
سالانه شمار بالایی از برندها هزینه های سنگینی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان انجام می دهند. این امر شامل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی نیز می شود. اگر شما الگوی انتخاب سفیر برند را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید، به راحتی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را خواهید داشت. این امر همراه با توسعه اعتبار کسب و کار در شبکه های اجتماعی بدون نیاز به صرف حتی یک دلار خواهد بود.
صرف هزینه های تبلیغاتی برای توسعه کسب و کار همیشه ایده مناسبی نیست. شاید استارتآپ شما در ابتدای مسیر فعالیتش دارای بودجه کافی نباشد در این صورت تلاش برای توسعه ارگانیک کسب و کار بهترین گزینه خواهد بود. این امر به طور ویژه ای در شرایط کرونایی و کاهش توان مالی برندها دارای اهمیت است بنابراین با استفاده از چنین استراتژی ای دیگر نیازی برای صرف هزینه های گزاف در حوزه بازاریابی نخواهید داشت.
ماندگاری در ذهن مشتریان
برندهای فعال در زمینه انتخاب سفیر و تعامل با مشتریان وفادار به خوبی در ذهن مشتریان باقی می مانند. بدون تردید ماندگاری در ذهن مشتریان علاوه افزایش اعتبار کسب و کار موجب کاهش نیاز به سرمایه گذاری بر روی حوزه بازاریابی و تبلیغات نیز می شود بنابراین استفاده از این شیوه مزایای متعددی برای شما خواهد داشت.
وقتی یک برند به خوبی در ذهن مشتریان ماندگار شود، دیگر به سختی آن را مورد بی توجهی قرار خواهند داد. این امر برای شما به عنوان یک کارآفرین به معنای امنیت برندتان در بلندمدت خواهد بود. بدون تردید هر کارآفرینی قصد دستیابی به این هدف را دارد بنابراین اگر ماندگاری در ذهن مشتریان و ایجاد حاشیه امنیت برای برندتان دارای اهمیت فراوانی است، باید از الگوی سفیر برند برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به خوبی استفاده نمایید.
مطلب مرتبط: سفیر برند چیست و چرا مهم است؟
انتخاب سفیر از میان مشتریان وفادار اهمیت بسیار زیادی دارد. مشتریان عادی کمتر تمایلی برای همکاری بلندمدت با شما نشان می دهند بنابراین نیاز اساسی شما پیدا کردن مشتریان علاقه مند به کسب و کارتان و مایل به فعالیت به عنوان سفیر برندتان است.