صنعت بازی گوشی های هوشمند در طول یک سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. افزایش اوقات فراغت مردم در طول قرنطینه خانگی موجب افزایش تمایل برای نصب بازی های مختلف بر روی گوشی های هوشمند شده است. براساس گزارش موسسه Apps Flyer، نرخ نصب بازی بر روی گوشی های همراه در طول سال 2020 نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است. این امر به معنای رونق قابل ملاحظه بازار گیم و به طور مشخص بازی های موبایلی است.
تبلیغات در بازی های رایانه ای و موبایلی در طول دهه های متمادی توسعه قابل توجهی پیدا کرده است. وقتی میزان نصب بازی های موبایلی بیشتر می شود، مشاهده تبلیغات نیز افزایش خواهد یافت. این امر موجب ارتقای نرخ نصب اپ ها از طریق تبلیغات بازی های موبایلی شده است. موسسه Apps Flyer در این رابطه بر روی افزایش 33 درصدی نصب اپ های متفرقه از طریق تبلیغات درون بازی های موبایلی تاکید دارد. این امر به معنای گسترش همکاری میان استودیوهای بازی سازی و برندهای مختلف است. یکی از منابع درآمدی اصلی بازی های موبایلی جذاب از طریق تبلیغات درون برنامه ای تامین می شود، با این حساب هرچه میزان تبلیغات درون برنامه ای بیشتر باشد، امکان عرضه بازی های مختلف به صورت رایگان نیز افزایش خواهد یافت. البته کاربران امکان خرید بازی ها و حذف نمایش تبلیغات را نیز دارند.
بازی های رایانه ای بازار بسیار مهمی را شکل می دهد. گوشی های هوشمند در طول یک دهه اخیر به طور مداوم از سخت افزارهای مناسب تری برخوردار شده اند. همین امر موجب توجه هرچه بیشتر استودیوهای بازی سازی به این پلتفرم گردیده است. شاید تا همین یک دهه پیش طراحی عنوان های بازی سنگین برای گوشی های هوشمند امر ساده انگارانه ای به نظر می رسید، اما امروزه به لطف توسعه قابل ملاحظه این حوزه بدل به واقعیت شده است. در این میان بازی های آنلاین طرفدارهای خاص خودش را دارد. بازی هایی نظیر فورتنایت و PUBG در صدر فهرست دانلود در مارکت های مختلف هستند. در این میان حتی حذف عنوان فورتنایت از پلی استور و اپ استور نیز باعث کاهش علاقه کاربران به چنین عنوان هایی نشده است. نکته جالب اینکه نمایش تبلیغات در عنوان های بازی آنلاین بسیار ساده و تاثیرگذارتر از نسخه های آفلاین است.