برند مک دونالد در مقیاس جهانی دارای شهرت بسیار زیادی است. بخش قابل ملاحظه ای از شهرت این برند ناشی از فعالیت مناسب در حوزه بازاریابی است. مک دونالد همیشه در زمینه حمایت از رویدادهای مهم و همچنین ارزش های اجتماعی پیشگام بوده است. کمپین بازاریابی این غول دنیای فست فود برای ماه نوامبر به نوعی به یک چالش شبیه شده است. این امر از ترکیب حمایت از آگاهی بخشی پیرامون سرطان و همچنین اهدای ساندویچ های مک ریب به طور رایگان به مشتریان تشکیل شده است. ساندویچ مک ریب یکی از سالم ترین محصولات منوی مک دونالد محسوب می شود. بدون تردید مشتریان همیشه از دریافت ساندویچ های رایگان استقبال می کنند، اما در کمپین جدید مک دونالد دریافت چنین هدیه هایی نیازمند بلند کردن ریش در طول ماه نوامبر و سپس اصلاح آنهاست.
بدون تردید چالش جدید مک دونالد برای هر فردی عجیب خواهد بود. بلند کردن ریش برای یک ماه و سپس اصلاح اش در ابتدا بی معنا به نظر می رسد. نکته مهم در این میان همکاری مک دونالد با موسسه No Shave November است. این سازمان خیریه در راستای آگاهی بخشی پیرامون انواع سرطان ها فعالیت دارد. بر این اساس مردم برای کمک به این سازمان 2 گزینه پیش روی دارند. گزینه نخست اعطای مبلغ دلخواه برای کمک به آگاهی رسانی پیرامون سرطان است. گزینه دوم هم بلندکردن ریش برای نشان دادن عوضویت شان در این چالش است. اجرای این کمپین از سوی مک دونالد در ماه منتهی به کریسمس همراه با ریسک های زیادی است. شاید مزیت اصلی انتخاب این زمان فرصت بیشتر مردم برای شرکت در چنین چالش هایی باشد. در غیر این صورت شاید از همان ابتدا کمپین مک دونالد با شکست مواجه می شد.
نکته جالب در این میان بازگشت ساندویج مک ریب پس از 7 سال به منوی مک دونالد است. این غول فست فود در ازای فروش هر مک ریب تمام مبلغ را به عنوان کمک به موسسه No Shave November اعطا خواهد کرد. همچنین به مشتریانی که در این کمپین مشارکت داشته باشند، مک ریب های رایگان هدیه داده می شود. این کمپین تا پایان ماه نوامبر ادامه خواهد داشت. نکته جالب اینکه محتوای تولیدی کاربران (UGC) در حجم وسیعی برای مک دونالد فراهم می شود.