مک دونالد به عنوان یکی از برندهای محبوب در بازار ایالات متحده جهت گیری واضحی برای حمایت از قربانیان نژادپرستی و خشونت پلیس در ایالات متحده دارد. بدون تردید تمام مردم دنیا در جریان ماجرای قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس قرار گرفته اند. این واقعه موجب بروز تظاهرات گسترده ای در نقاط مختلف جهان شده است. برند مک دونالد در حمایت از تمام قربانیان نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا اقدام به طراحی و بارگذاری ویدئویی کوتاه در توییتر کرده است.
مک دونالد در ویدئوی بازاریابی تازه اش اقدام به ذکر نام قربانیان انواع خشونت، به ویژه خشونت پلیس، در آمریکا کرده است. نکته جالب اینکه اغلب قربانیان سیاه پوست هستند بنابراین کمپین مک دونالد به طور واضح در تلاش برای محکومیت چنین گرایش هایی در سیستم پلیس ایالات متحده است.
کمپین مک دونالد در حمایت از تظاهرات ضدنژادپرستی چند روز پس از آغاز اعتراض ها به برندها نسبت به عدم واکنش به این اتفاق صورت گرفت. این امر موجب تردید برخی از کاربران در مورد انگیزه اصلی مک دونالد برای طراحی کمپین موردنظر شده است. پاسخ رسمی مسئولین بازاریابی مک دونالد تلاش برای طراحی کمپینی باکیفیت به منظور حمایت از قربانیان بود.
نخستین واکنش رسمی در محکومیت نژادپرستی در میان برندها از سوی نایک صورت گرفت. این برند در تمام دوران فعالیتش به خاطر بیان صریح انتقادات نسبت به نژادپرستی مورد تحسین قرار گرفته است. تجربه قتل جورج فلوید موقعیتی دیگر برای این برند به منظور بیان صریح ارزش هایش بود. پیام اصلی کمپین برند نایک دعوت از مردم برای مخالفت به «تظاهرات نسبت به فقدان هرگونه مشکل نژادپرستی در آمریکا» است.
نکته مهم درخصوص تظاهرات ضدنژادپرستی در ایالات متحده دامنه وسیع آن است. مک دونالد برای حمایت از مردم در این بازه زمانی به طور کامل از الگوی نایک استفاده کرده است بنابراین مشاهده شباهت میان کمپین این دو برند امری طبیعی خواهد بود.