انتظار مشتریان از کمپین های بازاریابی مربوط به کریسمس چیست؟ پاسخ این پرسش از سوی برندها تکلیف کمپین های شان را مشخص خواهد کرد. یکی از الگوهای کلاسیک در زمینه بازاریابی استفاده از رنگ قرمز برای سال نوست. برند لکسوس در کمپین اخیرش برای کریسمس از همین الگو پیروی کرده است. نمایش انواع هدیه ها، دورهمی های خانوادگی و بارش برف به خوبی حال و هوای کریسمس را نشان می دهد. کمپین جدید لکسوس تحت عنوان «دسامبر به یادماندنی» تمام المان های موردنظر را در کنار هم قرار داده است.
لکسوس در کمپین تازه اش بر روی امنیت محصولاتش در سال 2020 تاکید دارد. نکته مهم در این میان ایجاد تضاد میان انواع شرایط نامطمئن در سال 2020 و امکان بهره مندی از امنیت و ایمنی بالا در خودروهای لکسوس است. شاید این امر در ابتدا بسیار ساده انگارانه به نظر برسد، اما جذابیت بسیار زیادی برای مخاطب هدف دارد. امسال مراسم کریسمس در تمام کشورها به صورت متفاوتی برگزار می شود. شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار متفاوتی را رقم زده است. با این حساب جهت گیری بسیاری از برندها به سوی بازنمایی حس و حال عادی کریسمس امری طبیعی به نظر می رسد.
لیزا ماتراتزو، نایب رئیس بخش بازاریابی لکسوس، در مورد جهت گیری امسال این غول دنیای خودروسازی برای تولید محصولات تازه اینگونه اظهارنظر کرده است: «توجه اصلی لکسوس در بازاریابی کریسمس 2021 بر روی شرایط غیرعادی دنیاست. بسیاری از عادت های مردم برای کریسمس دستخوش تغییرات ناخواسته شده است بنابراین تلاش برای بازنمایی شرایطی مناسب، دست کم در کمپین های بازاریابی، جذابیت خاصی برای مشتریان خواهد داشت.»
یکی دیگر از کمپین های فرعی لکسوس برای کریسمس امسال بر روی مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان تمرکز دارد. بسیاری از دانشجویان در طول ماه های اخیر موفق به برگزاری مراسم فارغ التحصیلی نشده اند. شیوع ویروس کرونا فقط روند وضعیت کسب و کارها را به هم نزده است و بسیاری از مردم دیگر توانایی زندگی به شیوه عادی را ندارند. در این میان نمایش یک نمای به نسبت عادی از مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان با رعایت نکات بهداشتی احساس مناسبی در مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد.
مطلب مرتبط: کمپین لکسوس با محوریت اوریگامی
دسامبر امسال بدون شک در خاطر بسیاری از مردم باقی خواهد ماند. تعطیلات کریسمس یکی از بازه های زمانی مورد علاقه مردم برای پرداختن به سرگرمی های محبوب شان محسوب می شود. امسال اغلب مردم مجبور به ماندن در خانه یا دست کم لغو مسافرت های شان خواهند بود. این امر فرصت مناسبی برای بازاریاب ها به منظور نمایش جلوه هایی امیدوارکننده برای مشتریان به همراه دارد. اگر از علاقه مندان به عرصه بازاریابی باشید، به خوبی از جهت گیری بسیاری از برندها برای بازنمایی شرایط عادی کریسمس در کمپین های شان اطلاع دارید. برند لکسوس در این میان یکی از بهترین اقدامات را ساماندهی کرده است. هدف اصلی تیم بازاریابی این برند ایجاد احساس دلگرمی و اطمینان خاطر در مشتریانش است. این امر به طرز هوشمندانه ای با ارجاع به محصولات لکسوس همراه شده است.