صنعت تولید خودرو در طول سال های اخیر تحولات بسیار زیادی را تجربه کرده است. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر اقدام به بهبود وضعیت فعالیت شان و توسعه محصولات تولیدی خود کرده اند. این امر صرف نظر از مدیریت بهتر بحران های مالی مربوط به توسعه دامنه کسب و کار نیز هست. برند کیا موتورز در طول یک دهه اخیر مشکلات مالی بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. همین امر شروع سال 2021 را بدل به فرصتی برای تغییر شرایط از سوی تیم مدیریت این برند کرد. برند کیا موتورز در تازه ترین اقدام برندسازی اش نسبت به تغییر نام، لوگو و حتی شعار اصلی اش اقدام کرده است. بر این اساس دیگر پسوند موتورز در کنار نام این برند وجود نخواهد داشت. همچنین طرح تازه ای برای لوگوی این برند کره ای در نظر گرفته شده است. هدف اصلی از تغییر موردنظر گستردش دامنه فعالیت های برند کیاست. برند کیا در ادامه حضورش در بازارهای جهانی قصد تمرکز بر روی بازارها متنوعی را دارد. بنابراین تمایلی برای شناسایی به عنوان یک برند تخصصی در زمینه تولید صرف خودرو ندارد.
بازارهای تازه مد نظر کیا برای سال های پیش روی خدمات حمل و نقل الکتریکی، تولید خودروهایی با سوخت پاک و همچنین تولید دستگاه های هوشمند برای کمک به جا به جایی ساده مردم در مسیرهای مختلف است. بدون تردید در نگاه نخست زمینه تخصصی فعالیت کیا هنوز هم عرصه خودرو خواهد بود، اما دامنه تولیدات این برند نسبت به گذشته تنوع بسیار بیشری را شامل می شود.
هو سونگ سانگ، رئیس و مدیر اجرایی شرکت کیا، در مورد استراتژی تازه این برند اینگونه اظهارنظر کرده است: «چشم انداز ما حل مشکلات حمل و نقل با ارائه راهکارهای پایدار است. دامنه فعالیت شرکت کیا پس از چند سال توجه به بازارهای داخلی دوباره به بعد بین المللی باز خواهد گشت. ما از امروز چشم انداز تازه مان را در حوزه کسب و کار پیاده خواهیم کرد.» این اظهارنظر نقطه عطف تازه ای در فعالیت شرکت کیا محسوب می شود. برنامه اصلی کیا رونمایی از محصولات تازه اش در حوزه های مختلف برای سه ماهه نخست سال 2021 است. بنابراین غافلگیری های کیا برای مشتریانش ادامه دار خواهد بود.
مدیران ارشد شرکت کیا به تازگی تاییدیه های لازم برای تغییر نام و لوگوی این برند را دریافت کرده اند. بر این اساس دیگر خبری از نام کیا موتورز نخواهد بود، بلکه برای رعایت اختصار از نام کیا استفاده می شود. همچنین لوگو این برند نیز از طرحی مفهومی تر سود خواهد برد. این اقدام در راستای نمایش جلوه ای تازه و هماهنگ با فناوری های نوین از سوی برند کره ای اتخاذ شده است. شعار تبلیغاتی تازه کیا نیز جذابیت بالایی دارد. شعار «حرکتی برای الهام بخشی» از ماه آینده به عنوان شعار تبلیغاتی تازه کیا در کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدون شک مدیران کیا با استراتژی برندسازی شان ریسک های زیادی را پذیرفته اند. شاید تنها راهکار برای آگاهی از میزان موفقیت این برند اندکی صبر و شکیبایی برای مشاهده اقدامات بعدی کیا باشد.