برند IKEA یکی از کسب و کارهای شناخته شده در زمینه تولید انواع لوازم خانه است. بسیاری از مشتریان در بازارهای جهانی از محصولات متنوع این برند استفاده می کنند. این برند سوئدی از زمان تاسیس اقدام به انتشار کاتالوگ های رنگی برای فراهم سازی فرصت انتخاب بهتر کرده است. نکته جالب اینکه برخی از کلکسیوندارها شماره های مختلف کاتالوگ های این برند را جمع آوری کرده اند. اکنون براساس اعلام رسمی تیم مدیریت ارشد IKEA دیگر خبری از انتشار کاتالوگ های این برند نخواهد بود.
توقف انتشار کاتالوگ های IKEA پس از شیوع بحران کرونا مدنظر کارشناس های این برند قرار گرفت. این مسئله از مدت ها پیش یکی از اعتراض های اساسی نسبت به فعالیت این برند را شامل می شد. مسائل زیست محیطی در کنار تلاش برای معرفی کسب و کار به عنوان پیشرو در زمینه استفاده از فناوری های مدرن همیشه برای IKEA جزو اهداف اصلی بوده است. این امر با انتشار کاتالوگ های کاغذی هماهنگی نداشت بنابراین مواجهه با تصمیم جدید مدیران ارشد IKEA امر عجیبی نیست.
براساس گزارش رسمی IKEA با توقف روند چاپ کاتالوگ های این برند سالانه نزدیک به 200 میلیون نسخه چاپی صرفه جویی خواهد شد. این امر خبر خوشی برای طرفداران محیط زیست محسوب می شود. رویکرد جایگزین IKEA تلاش برای انتشار نسخه های دیجیتال کاتالوگ هایش است. این امر از مدتی قبل در بازارهای مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است بنابراین به احتمال زیاد در آینده نزدیک برندهای هرچه بیشتری در این زمینه مشارکت خواهند کرد.
برند IKEA در طول سال های اخیر به طور مداوم دغدغه های زیست محیطی داشته است. این امر اعتبار برند سوئدی در میان مشتریان را به شدت ارتقا داده است. توقف چاپ کاتالوگ ها یکی از اقدامات مهم بازاریابی این برند در طول چند سال اخیر محسوب می شود.