در حال حاضر اینستاگرام در سطحی بالاتر از تمامی شبکه های اجتماعی قرار داشته و تمامی افراد و برندهای مطرح نیز در این شبکه فعالیت دارند. درواقع این شبکه در حال حاضر بهترین مکان برای برندسازی بوده و لازم است تا مورد توجه همگان قرار گیرد. فراموش نکنید که بسیاری از افراد ناشناخته، به کمک این شبکه موفق شده اند تا برندهای شخصی قدرتمند و حتی جهانی ای را برای خود ایجاد کنند، با این حال با توجه به حضور تعداد افراد بسیار زیاد، رقابت در این شبکه نیز بسیار بالا رفته است. به همین خاطر بدون برنامه ریزی و رعایت اصول حرفه ای، شانس موفقیت بسیار پایینی را خواهید داشت. در این رابطه بررسی عملکرد افراد موفق، کاملا سودمند خواهد بود. درواقع آنها موفق به پیمودن مسیری شده اند که شما اکنون قصد قدم گذاشتن در آن را دارید. نکته ای که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که برای این امر که مطالب جامعیت لازم را داشته باشد، صفحات منتخب را از میان اشخاص و برندهای موفق انتخاب کرده ایم. در همین راستا و در ادامه به بررسی 8 اکانت منتخب، خواهیم پرداخت.
1-کایلی جنر
تعداد دنبال کننده: 146 میلیون نفر
کایلی جنر در حال حاضر جوان ترین میلیاردر خودساخته جهان محسوب می شود. وی با تکیه بر قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی، موفق به ثبت برند شخصی بسیار قدرتمندی برای خود شده است. وی اگرچه تحصیلات دانشگاهی ندارد، با این حال چندین برند در زمینه مد و زیبایی را ایجاد کرده و از این طریق در کنار تبلیغات، به ثروتی فوق العاده دست پیدا کرده است. اگر بخواهیم اصول موفقیت وی در اینستاگرام را در چند مورد خلاصه کنیم، بدون شک موارد زیر از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود. اولین عامل موفقیت وی را باید فعالیت اینفلوئنسر گونه وی دانست. درواقع اینستاگرام وی تنها مکانی برای تبلیغ محصولات نبوده و خود اولین نفری است که آنها را امتحان می کند. آموزش ترفندها و به اشتراک گذاشتن تجربه های شخصی، از دیگر مواردی است که باعث شده تا افراد دلیلی مهم برای دنبال کردن وی داشته باشند. همچنین او به خوبی از اهمیت فعال بودن در شبکه اینستاگرام آگاه بوده و برای این امر، از چند ادمین استفاده می کند. همین امر باعث می شود تا وی مجبور به حضور مداوم در این شبکه نباشد. در نهایت این امر که وی تک بعدی عمل نکرده و اتفاقات روزمره خود را نیز با مخاطبان به اشتراک می گذارد، از جمله دیگر عوامل موفقیت صفحه اینستاگرام او محسوب می شود.
مطلب مرتبط: برترین اکانت های تاثیرگذار در اینستاگرام کدامند؟
2-لگو
تعداد دنبال کننده: 4 میلیون نفر
لگو بزرگترین و یکی از باسابقه ترین برندها در زمینه تولید اسباب بازی محسوب می-شود. این برند با درک درست از نیازها و روند تغییرات بازار، موفق شده است تا پس از سال ها به عنوان تنها برندی در زمینه کاری خود محسوب شود که شهرت جهانی خود را حفظ کرده است. برای مثال تولید انیمیشن، از جمله جدیدترین اقدامات آن می شود که به علت جذابیت و کیفیت کار بالای آن، منجر به افزایش محبوبیت این برند شده است. این برند دانمارکی در اینستاگرام موفق به جذب مخاطبان مناسبی شده است که به علت سیاست های متفاوت و جذاب آن است. برای مثال لگو همواره چندعامل را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود رعایت می کند. نخستین عامل، ایجاد حس مثبت در مخاطب از طریق خلق تصاویر بامزه است.
همچنین آنها به علت سابقه کاری بسیار بالای خود، از تاثیر نوستالژی غافل نشده و در پست های آنها همواره می توان نمونه تصاویر قدیمی را نیز پیدا کرد. همچنین عدم تمرکز بر روی کودکان و نوجوانان باعث شده است تا امکان جذب حداکثری فراهم آید. درواقع شما نباید جامعه هدف خود را محدود کرده و لازم است تا مشتریانی از تمامی رنج های سنی را به نمایش بگذارید. این امر باعث خواهد شد تا افراد به این باور دست پیدا کنند که محصول شما، رده بندی سنی مشخصی نداشته و همگان می توانند از آن استفاده کنند. این امر در حالی است که تصور عموم در رابطه با اسباب بازی، وسایل سرگرمی کودکان است که لگو به خوبی موفق شده است که تا حدودی این تصور را درهم شکند.
نکته آخری که می توان از صفحه اینستاگرام این برند خلاق آموخت این است که باید از افراد مشهور در تمامی حرفه ها استفاده کرد. برای مثال در بازسازی فیلم دنیای ژوراسیک، این برند سری کامل اسباب بازی های خود را برای شخصیت های اصلی این فیلم فرستاده و یک مصاحبه و چند تصویر را از آنها تهیه کرده است. همین اقدام آنها با بازخوردهای فوق العاده ای همراه بوده و طرفداران بازیگران و فیلم ها را به سمت آنها کشانده است. در این رابطه اگرچه بازیگران و قهرمانان ورزشی محبوبیت بسیار بالایی را دارند، با این حال نباید تنها به این قشر خود را محدود کنید. درواقع هر فردی که میزان قابل قبولی شهرت را در جامعه دارد، لازم است تا مورد توجه شما قرار گیرد. این امر درست نکته-ای است که لگو در صفحه اینستاگرام خود رعایت می کند.
3-رنت د رانوی
تعداد دنبال کننده: 310 هزار نفر
یکی از برندهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و در همین مدت زمان کم، تعجب بسیاری از رقبا را برانگیخته است، رنت د رانوی است. این برند که در زمینه پوشاک بانوان فعالیت دارد، در حال حاضر سرعت رشد بسیار بالایی را تجربه می کند. با نگاهی به صفحه این برند متوجه رعایت درست تمامی اصول سئو خواهید شد. در کنار آن انتخاب یک شعار جذاب، از دیگر موارد مهم این صفحه محسوب می شود. درواقع عبارت کمتر خرید کنید و بیشتر زندگی نمایید، اگرچه در ابتدا برای یک برند پوشاک به این علت که به خرید کمتر تشویق می کند، کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که این جمله بیانگر کیفیت بالای محصولات این برند بوده و به همین خاطر خرید از آنها را به معنای کاهش نیاز به خریدهای مداوم عنوان می کند که خود لذت و راحتی بیشتر مخاطبان را به همراه خواهد داشت. از سیاست های جذاب دیگر این برند، عدم استفاده از عکاسان و مدل های مطرح است. این امر باعث می شود تا حتی یک مشتری و یا عکاسی که خواهان دیده شدن است، به صورت رایگان برای آنها به تولید محتوا بپردازند. این امر خود به ارتباط بیشتر مخاطبان و افزایش رضایت آنها منجر شده است. این شیوه کاملا متفاوت با سایر برندهایی است که تنها از مدل های خوش اندام و عکاسان خبره استفاده کرده و بسیاری بر این باور هستند که تصاویر آنها، با واقعیت موجود تفاوت های چشمگیری را دارد. پاسخ مداوم به سوالات متداول، به اشتراک گذاشتن جدیدترین اخبار پیرامون برند و نمایش تصاویر و فیلم های مشتریان با محصولات، از دیگر اقداماتی است که باعث ایجاد یک فضای دوستانه و ارتباطی فراتر از یک رابطه اقتصادی میان برند و مشتریان آنها شده است. پاک نکردن حتی بدترین نظرات و تهیه تصاویر با فرم های بدنی مختلف، باعث شده است تا افراد، محصولات برند را صرفا برای مدل های لاغر و خوش اندام تصور نکرده و با توجه قیمت مناسب محصولات آنها، فرآیند تبدیل مشتری برای این برند سرعت بسیار بالایی را دارد.
4-جوناتان جادلی
تعداد دنبال کننده:70 هزار نفر
وی از جمله افرادی است که کاملا با سایر موارد معرفی شده متفاوت بوده و عملا هیچ گونه برند و یا شهرت خارج از اینستاگرامی را ندارد. شاید بتوان سیاست ساده ولی مهم وی را صداقت کامل دانست. وی علاقه مند به حوزه تولید محتوا در زمینه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی بوده و در قسمت بیوگرافی صفحه خود از رویای خود که مطلب نویسی در سایت های مطرحی نظیر فوربس است، سخن به میان آورده است. وی از تمامی افراد خواسته تا به وی برای رسیدن به این رویا کمک کنند. اگرچه با مشاهده صفحه وی هیچ چیز منحصر به فردی را نمی توانید بیابید و تنها چند تصویر معمولی از وی وجود دارد، با این حال به علت صداقت و درخواست کمکی که وی مطرح کرده است، این صفحه با رشدی فوق العاده همراه بوده و پیش بینی می شود که وی به محض جدی کردن فعالیت های خود، به علت شهرتی که در حال ساخت آن است، بتواند طی کمتر از یک سال به یکی از پرطرفدارترین نویسنده ها تبدیل شود. برای باور به این امر که درخواست کردن از سایرین تا چه میزان می تواند تاثیرگذار باشد، تنها کافی است تا جریان شکل گرفتن صفحه تخم مرغی را مطالعه کنید که موفق شد تا رکورد تعداد لایک که در اختیار صفحه کایلی جنر بود را بکشند. درواقع ایده شکل گیری این صفحه بسیار ساده بوده و تنها یک تصویر ساده از تخم مرغ در آن وجود داشته است، با این حال به علت درخواست عجیب و جالب آنها از همگان برای کمک به محقق شدن یک رویا، این صفحه موفق شد تا به موفقیتی دست پیدا کند که بسیاری از برندها با صرف هزینه های گزاف و برنامه ریزی های مداوم، هنوز هم در رسیدن به آن ناکام مانده اند. به همین خاطر شما نیز در صفحه خود می توانید از این سیاست ساده ولی موثر استفاده کنید.
مطلب مرتبط: برترین ایده ها برای تولید پست در اکانت اینستاگرام برندها
5-تسلا
تعداد دنبال کننده: 6 میلیون نفر
شرکت تولیدکننده خودروهای باکیفیت برقی که موسس آن یکی از نوابغ عصر حاضر به نام ایلان ماسک است، در شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق شده است تا فراتر از حد انتظارات ظاهر شود. این برند به علت این امر که بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان محسوب می شود، در بازاری بدون رقیب بوده و پیش بینی می شود طی سال های آینده با کاهش سوخت فسیلی، این برند به رتبه یک برترین برندهای خودروسازی درآید. در صفحه رسمی این شرکت، می توان تعداد بسیار بالایی از ویدئو-هایی را مشاهده کرد که حاصل تجربه رانندگی با محصولات این برند است. تمرکز بر روی ویژگی های منحصر به فرد این برند و نمایش چهره متعجب و شگفت زده مخاطبان، از جمله مواردی است که باعث شده تا افراد این برند را در مقایسه با سایر خودروسازها، در جایگاهی بالاتر و متعلق به جهان آینده تصور کنند. درواقع در صفحه سایر برندهای فعال در زمینه خودروسازی، تنها تصاویر جذاب از محصولات و تاکید بر ویژگی هایی نظیر سرعت، راحتی و سایر مواردی است که کاملا رایج و تکراری محسوب می شود. با این حال تسلا بر روی تکنولوژی هایی تاکید دارد که کاملا نوآورانه محسوب شده و حتی نمونه مشابه آن نیز در سایر برندها وجود ندارد. به همین خاطر نباید در تلاش برای شبیه کردن خود با برترین برندهای موجود در حوزه کاری باشید.
6-ایربی ان بی
تعداد دنبال کننده: 4 میلیون نفر
بزرگترین سایت کرایه خانه در جهان، نام برندی است که در بدو ورود خود، صنعت هتلداری را با مشکلات بسیاری مواجه ساخت. درواقع آنها به خوبی و با استفاده از ابزار اینترنت، موفق به ایجاد یک تفاوت جذاب با سایرین شده اند. آنها در صفحه اینستاگرام خود تصاویری چشم نواز را از ساختمان های سراسر جهان منتشر می کند. اگرچه در نگاه اول ممکن است تصور کنید که این حجم از گسترده بودن مکان ها و تهیه تصاویر بسیار هزینه بر است، با این حال جالب است بدانید که آنها در این زمینه هیچ هزینه ای را صرف نکرده و از تصاویر ارسالی سایرین استفاده می کنند. رسیدن به چنین جایگاه سودآوری، به علت درک درست از این واقعیت بوده است که افراد تمایل به دیده شدن دارند. درواقع یک عکاس خوب، ممکن است نتواند به شهرت مدنظر خود دست پیدا کند. به همین خاطر با توجه به مخاطبان میلیونی این صفحه، نمایش تصویر همراه با تگ شدن آنها، خود باعث افزایش شهرت آنها خواهد شد. درواقع این سیاست، یک اقدام برد-برد محسوب می شود. شما نیز در اینستاگرام می توانید از این سیاست برای کاهش هزینه ها، استفاده کنید. به اشتراک گذاشتن یکسری اطلاعات جذاب تاریخی در رابطه با مکان های مشهور، از دیگر اقداماتی است که باعث شده تا دلیلی برای بازدید روزانه از این صفحه، به وجود آید.
7-نایک
تعداد دنبال کننده: 92 میلیون نفر
هیچ برندی را در زمینه تولید لوازم ورزشی نمی توان به اندازه نایک محبوب تصور کرد. استفاده مداوم از برترین ورزشکاران مرد و زن، باعث شده است تا محتواهای ارسالی این صفحه، با بازخوردهای فوق العاده ای همراه باشد، با این حال آنها برای خارج کردن فعالیت های خود از حالت تبلیغاتی، همواره به دنبال دلیلی برای ارسال تصاویر ورزشکاران با محصولات خود هستند. برای مثال آنها از تصویر رافائل نادال تنها به بهانه قهرمانی، رسیدن به فینال و یا تولد وی استفاده می کنند. این امر باعث می شود تا این اقدام آنها، دلیلی فراتر از نمایش محصولات داشته و پوشش اخبار ورزشی نیز محسوب شود. در آخر نایک تنها به تهیه تصاویر جذاب بسنده نکرده و مصاحبه های دیدنی، از دیگر اقدامات آنها در راستای جذب مخاطب بیشتر محسوب می شود.
مطلب مرتبط: 6 اکانت اینستاگرام با مطالب جذابی که همه برندها نیازمندشان هستند
8-انجمن بین المللی کریکت
تعداد دنبال کننده: 9 میلیون نفر
کریکت از جمله ورزش هایی محسوب می شود که به علت پوشش خبری مناسب و عملکرد مناسب فدراسیون آن، در چند سال اخیر با طرفداران بسیاری مواجه شده است. با این حال شروع کسب شهرت این پیج از یک تصور که شکار لحظه بسیار دقیقی محسوب می شد، آغاز شد. در این تصویر بازیکن مطرح، ویرات کوهلی در حال تمرین با یک هوادار سالخورده است که مورد توجه بسیاری قرار گرفت. درواقع این تصویر بیانگر تحقق رویای هواداری است که پس از گذشت سال ها هنوز موفق نشده بود تا در یک زمین حرفه ای به انجام ورزش مورد علاقه خود بپردازد. به همین خاطر شما با تحریک احساسات انسانی، می توانید زمینه رشد و در مرکز توجه قرار گرفتن را برای خود ایجاد کنید.