یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه ‎های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در دوران معاصر محسوب می‎ شود. تا پیش از ظهور شبکه‏ های اجتماعی کمتر کسی توانایی برقراری ارتباط سریع و مستقیم تصویری با دوستان و اعضای خانواده اش در فاصله‎ های مکانی طولانی را داشت. امروزه استفاده از شبکه‎ های اجتماعی بدل به عادت معمولی برای اغلب کاربران شده است. برندها نیز در این میان استفاده ‎های قابل توجهی از شبکه‎ های اجتماعی دارند. بازاریابی در این فضا یکی از نکات مهم برای موفقیت بلند مدت محسوب می ‎شود. ما در ادامه نگاهی کوتاه به مسیر طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی خواهیم انداخت.

شناخت مخاطب هدف

طراحی استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی صورت فشرده

نخستین گام برای تاثیر گذاری کمپین ‎های بازاریابی شناخت درست مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. دلیل این امر ناتوانی برای شناخت و سپس پیش ‎بینی درست سلیقه مشتریان است. اگر شما در تلاش برای ساماندهی کمپین بازاریابی برندتان هستید، نخستین گام شناخت درست مشتریان است.

وقتی ما شناخت درستی از مخاطب هدف‎ مان داشته باشیم، فرآیند تولید محتوا بسیار ساده ‎تر خواهد شد. امروزه اغلب مشتریان انتظار پیش ‎بینی درست سلیقه‎ شان از سوی برندها را دارند بنابراین ما باید عملکرد قابل توجهی در این حوزه داشته باشیم.

مطلب مرتبط: 9 استراتژی موثر بازاریابی شبکه های اجتماعی

آگاهی از تفاوت پلتفرم ‎های مختلف

بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی همیشه به یک شکل نیست. ما باید همیشه تفاوت ‎های شبکه‎ های اجتماعی با یکدیگر را مدنظر قرار دهیم. این امر به معنای طراحی یک استراتژی جامع بازاریابی و پرداختن به وضعیت هر شبکه اجتماعی خاص در دل آن است. بسیاری از برندها به هنگام طراحی استراتژی بازاریابی نسبت به تفاوت‎های شبکه‎ های اجتماعی با هم آگاهی ندارند . این امر در بلندمدت تاثیر منفی قابل ملاحظه ‎ای بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.

یکی از واضح‎ ترین تفاوت‎ ها در مورد شبکه ‎های اجتماعی مربوط به تفاوت میان تیک تاک و یوتیوب است. هر دو پلتفرم در نگاه نخست ویدئومحور هستند، اما یوتیوب با ویدئوهای بلند و تیک تاک با ویدئوهای کوتاه و فانتزی سازگاری بیشتری دارد.

تحلیل نتایج را فراموش نکنید

مهمترین بخش پس از پایان هر کمپین بازاریابی تحلیل نتایج است. وقتی ما در تلاش برای ارزیابی و نتیجه‎ گیری از فرآیندهای بازاریابی قبلی‎ مان هستیم، معیارهای معتبر مهمترین نقش را ایفا می‎ کند. استراتژی بازاریابی ما باید شامل معیارهای مشخص و واضح برای اندازه ‎گیری میزان موفقیت برندمان و همچنین فراهم ‎سازی شرایط مناسب در راستای تحلیل نتایج کلی باشد. در غیر این صورت تلاش‎ های مداوم ما در زمینه بازاریابی نتیجه دلخواه را در پی نخواهد داشت.

منبع : cofmag
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GIw5lPhf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه