در جديدترين به روز رسانی اينستاگرام شاهد نمايش پست هایی هستيم كه صفحات آنها در ليست دنبال شده های ما قرار نداشته است. در پايين اين پست ها، عبارت sponsored مشاهده می شود كه به معنای تبليغاتی بودن آنها است. در اين راستا کاربران می توانند تبليغات را مديريت نمايند. درواقع سه حالت در نظر گرفته شده است كه يا محتوا بيش از حد نمايش داده شده، ارتباطی به شما ندارد و در حالت آخر، به صورت كلی نمی خواهيد تبليغی را مشاهده كنيد.
اين مسئله بدون شك به افزايش درآمد اينستاگرام منجر خواهد شد. با توجه به اين امر كه از اين قابليت مدت زمان زيادی نگذشته است، نمی توان نسبت به واكنش كاربران، نظر دقيقی را اعلام كرد. با اين حال به نظر نمی رسد كه با مخالفتهای جدی همراه باشد. همچنين برای راهكار استفاده از اين بخش نيز بيانيه ای صادر شده است. درواقع اين اقدام می تواند كمكی برای رشد سريع تر حسابهای تجاری نيز محسوب شود. حال بايد ديد كه گام بعدی مديران اينستاگرام برای كسب درآمد چه خواهد بود.