اگر بخواهیم از سه شبکه اجتماعی مهم حال حاضر جهان نام ببریم، بدون شک اینستاگرام یکی از آنها خواهد بود. همین امر باعث شده است تا شاهد فعالیت برندها و افراد مطرح بسیاری باشیم. در این راستا اگرچه راهکارهای مختلفی برای موفقیت در استفاده تجاری از آن وجود دارد، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که سریع ترین آنها کدامند؟ علت اهمیت این موارد به این خاطر است که در کوتاه ترین زمان می توان خود را وارد رقابت با سایر برندهای مشابه کرد. در ادامه 5 مورد از سریع ترین راهکارها برای افزایش دنبال کنندگان اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.
1-تداوم در فعالیت ها
نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فعالیت های خود را با تداوم خوبی همراه سازید. در این راستا ضروری است تا از زمان شروع، هیچ گاه فعالیت خود را به تاخیر نینداخته و برطبق یک نظم زمانی، جلو بروید. برای این امر که بتوانید تعداد محتواهای کافی داشته باشید، توصیه می شود که به اقدامات خود تنوع بخشیده و ظرفیت ها را شناسایی نمایید. برای مثال برای یک برند حوزه تکنولوژی ممکن است به بیش از 5 پست در روز نیاز باشد، با این حال برای یک صنعت دیگر، این امر ممکن است به 2 عدد نیز کاهش پیدا کند. همچنین فراموش نکنید که تمامی پست های شما باید با هشتگ های مناسب همراه باشد تا افرادی که بیشترین تمایل را به حوزه شما دارند، سریعا جذب شوند.
مطلب مرتبط: اقداماتی ساده برای افزایش فالوور در اینستاگرام
2-همکاری با اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها در صدر توجه کاربران قرار داشته و به همین خاطر همکاری با آنها، سرعت رشد شما را به مراتب افزایش خواهد داد، با این حال فراموش نکنید که برای همکاری خود، سناریوسازی داشته باشید. درواقع بدترین نوع همکاری، تبلیغ مستقیم خواهد بود. برای مثال امروزه بسیاری از برندها با همکاری اینفلوئنسرها، چالش هایی را برگزار می کنند که برای انجام آن، خرید برند شما شرط اصلی خواهد بود. در نهایت توجه داشته باشید که شما با تنوع بالایی از اینفلوئنسرها مواجه هستید که در حوزه های مختلف فعالیت دارند. در این راستا بهتر است که مواردی را پیدا کنید که ارتباط لازم را دارند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه شبکه های اجتماعی بسترهایی رایگان هستند، با این حال این امر به معنای عدم اختصاص بودجه نبوده و لازم است تا برای موفقیت خود، هزینه نمایید.
3-استفاده از سایت
درج آیدی اینستاگرام شرکت در صفحه رسمی باعث خواهد شد تا شانس جذب مخاطبان بیشتری را داشته باشید. در این راستا فراموش نکنید که حتی در کارت ویزیت، بسته بندی محصولات و حتی تبلیغات خود نیز این مورد را ذکر کرده و با این اقدام، رشد خود را گسترش دهید. همچنین از تمامی کارمندان بخواهید که در صفحات خود، حداقل در یک استوری، صفحه شرکت را معرفی نمایند.
4-انتخاب بهترین زمان
فعالیت در شبکه های اجتماعی به معنای حضور 24 ساعته نبوده و شما باید بدانید که در چه زمان هایی از شبانه روز، فعالیت شما با بیشترین بازخوردها همراه خواهد بود. در این رابطه بررسی اقدامات برندهای رقیب نیز می تواند شما را به آگاهی نسبت به این موضوع برساند. ابزارهایی نظیر Iconosquare نیز امکان این امر را مهیا کرده و توصیه می شود که از آنها استفاده نمایید.
5-تشویق کاربران به تولید محتوا
اقدام بسیار پرفایده ای که می توانید انجام دهید این است که مخاطب را صرفا بازدیدکننده قرار نداده و آنها را به سمت تولید محتوا سوق دهید. بازنشر اقدامات آنها و ایجاد مسابقات مختلف، از جمله اقداماتی است که باعث ایجاد تمایل به چنین اقداماتی خواهد شد. اهمیت دیگر این اقدام، ایجاد وابستگی و افزایش وفاداری نسبت به برند شما خواهد بود. درواقع نباید تنها به جذب مخاطب جدید تمرکز داشته باشید. در این زمینه حفظ آنها نیز بسیار مهم است. به صورت کلی چنین اقدامی، جذابیت بالایی داشته و دلیلی برای دنبال کردن شما شکل خواهد گرفت.
مطلب مرتبط: چگونه تعداد فالوور های برندمان در اینستاگرام را افزایش دهیم؟
در نهایت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این موارد تنها 5 راهکار سریع بوده و برای موفقیت خود لازم است تا همواره به دنبال جدیدترین راهکارها باشید.