دنیای کسب و کار در طول چند ماه اخیر درگیر اتفاقات مربوط به شیوع ویروس کرونا بوده است. بیتردید بروز بحران مالی در کسب و کارهای مختلف نتیجه طبیعی چنین وضعیتی خواهد بود. برخی از برندها در راستای کمک به آسیبدیدگان در رابطه با ویروس کرونا و کمک به پیگیری از شیوع آن اقدامات قابل توجهی انجام داده اند. یکی از برندهای موفق در این زمینه هونداست. این شرکت ژاپنی با فعالیت مناسب در طول دهه های اخیر در بازارهای جهانی موفق به کسب اعتبار و شهرت بسیار زیادی شده است. این غول دنیای خودرو و موتورسیکلتسازی همیشه تعهدات بشردوستانه قابل توجهی داشته است. شاید یکی از دلایل موفقیت تیم بازاریابی هوندا در جلب توجه جهانی نیز همین نکته باشد. مدیران ارشد هوندا در راستای فراهمسازی شرایط مناسب برای مقابله با کرونا اقدام به ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در فرآیند بازاریابی شان کرده اند. بر این اساس کمپین های آتی این برند با هدف اطلاعرسانی در زمینه چالش های ویروس کرونا طراحی و منتشر خواهد شد.
کمپین اصلی هوندا برای آگاهیبخشی پیرامون ویروس کرونا تحت عنوان «قدرت امری بزرگتر» است. این کمپین در رسانه های ارتباطی مختلفی منتشر خواهد شد. محتوای اصلی آن نیز در زمینه بیان فرآیند کمک افراد مختلف به یکدیگر در راستای غلبه بر مشکلات گوناگون است. به این ترتیب مخاطب با مشاهده این کمپین انگیزه بیشتری برای همکاری با دیگران به منظور مدیریت و کنترل وضعیت ویروس کرونا پیدا می کند.
ویدئوی رسمی کمپین هوندا بر روی نمایش نحوه کمک این شرکت به سازمان های بهداشتی و تغییر کاربری برخی از خط های تولیدی برای ارائه لوازم بهداشتی از قبیل ماسک است. تیم بازاریابی هوندا کمپین موردنظر را ابتدا در شبکه های اجتماعی و سپس سایر رسانه ها منتشر خواهد کرد.
مطلب مرتبط: تغییر برنامه بازاریابی فورد در شرایط شیوع ویروس کرونا
بخش دیگری از تلاش های هوندا برای نمایش وضعیت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا مربوط به طراحی کمپینی تکمیلی از سوی تیم بازاریابی برند زیرمجموعه شان است. آکورا به عنوان برند زیرمجموعه هوندا در زمینه تولید خودروهای لوکس فعالیت دارد. فعالیت بازاریابی این برند در طول چند ماه گذشته بر روی ترغیب مخاطب هدف به استفاده کمتر از خودروهای شخصی و تردد در معابر اختصاص داده شده است.