در چند وقت اخیر شیوع ویروس کشنده کرونا، به صدر اخبار راه یافته و توجه جهانی را به خود جلب کرده است. این مسئله حتی بر روی کسب و کارها نیز تاثیر منفی داشته و منجر به بسته شدن بسیاری از کارخانه ها و نمایندگی های فروش برندهای مختلف شده است، با این حال شاید بهترین اقدام در هنگام بروز یک بحران، اطلاع رسانی درست و افزایش آگاهی ها باشد. در این رابطه گوگل اعلام کرده است که سرویس هشداری را برای این ویروس راه اندازی کرده است تا افراد به موثق ترین اخبار مرتبط با این بیماری دسترسی داشته و پایگاهی را برای کسب اطلاعات درست وجود داشته باشد.
همچنین در این سیستم، امکان مشاهده روند رشد کرونا نیز وجود دارد و این امر باعث می شود تا افراد بهتر بتوانند خود را در برابر آن حفظ کنند. در نهایت وجود تعدادی مقاله آموزشی برای افزایش آگاهی ها از نحوه مقابله، از دیگر ویژگی های این سیستم محسوب می شود. با این حال کمک های گوگل تنها شامل این اقدام نشده و مدیران این شرکت اعلام کرده اند که کمک 250 هزار دلاری به صلیب سرخ انجام شده است.
همچنین تعطیلی نمایندگی های گوگل در کشور چین و ادامه فعالیت با کارمندان حاضر در این کشور از طریق دورکاری، از دیگر تصمیمات گرفته شده این شرکت برای حفظ جان افراد در برابر این تهدید بوده است. حال باید دید که گوگل برای کمک بیشتر چه اقداماتی را در دستور کار خود قرار می دهد و برندهای دیگر چه برنامه ای را خواهند داشت.