با توجه به این امر که گوگل، برترین موتور جست و جوگر جهان محسوب می شود، طبیعی است که آمارهای سرچ افراد، مورد توجه حتی برندها قرار گیرد. درواقع یکی از منابع پیداکردن ترندها و موضوعات مورد توجه مخاطبان، توجه به این برند است. با نزدیک شدن به پایان سال، گوگل طبق سنت هرساله خود، فهرستی از محبوب ترین جست و جوها را در سال 2020 منتشر کرده که شامل دسته بندی های گوناگون است. در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت.
در این راستا انتخابات آمریکا و ویروس کرونا، بالاترین جست و جوها را به خود اختصاص داده است. تکراری ترین عبارت نیز درست به مانند هر سال عبارت سوالی «چگونه» است. در بخش اخبار ویروس کرونا، انتخابات آمریکا، ایران و بیروت به ترتیب بالاترین جست و جوها را به خود اختصاص داده است. در بخش هنرمندان تام هنکس، خواکین فنیکس و آمیتا پاچان بالاترین رتبه را به دست آوردند. شاید بتوان بزرگ ترین شگفتی فهرست امسال را در حوزه ورزشکاران دانست که نام رایان نیومن به چشم می خورد. وی راننده مسابقات اتومبیلرانی بوده و این امر به معنای محبوبیت بسیار بالای وی در سال 2020 است. در بخش فیلم همانطور که پیش بینی می شد، برنده جایزه اسکار، فیلم انگل موفق به کسب عنوان نخست شده است. در جایگاه بعدی 1917 و پلنگ سیاه قرار دارد. در بین بازی ها نیز بازی موبایلی به شدت محبوب این روزها با نام «در میان ما» بالاتر از سایر رقبا قرار گرفته است.
از نکات جالب توجه و امیدوارکننده فهرست امسال، توجه بیشتر افراد به مسائل زیست محیطی و بشردوستانه است. درواقع کمک به آتش سوزی استرالیا، کمک به سیاه پوست ها و کمک به مردم یمن، از جمله اصلی ترین ترندهای امسال است این امر در حالی است که تا سال گذشته چنین موردی به چشم نمی خورد.