در چند وقت اخیر از قابلیت حذف لایک در اینستاگرام به عنوان مهم ترین تغییر تاریخ این شبکه یاد شد، با این حال هنوز هم از همگانی شدن این امکان خبری نبوده و تنها چند کشور از آن بهره مند هستند. درواقع لایک را باید آفت بزرگ شبکه های اجتماعی دانست که باعث شده است تا تمرکز افراد بر روی جذب آن به هر طریقی، باشد. با این حال هدف مهم تر کیفیت مطالب بوده و افراد نباید خود را نسبت به این مسئله چندان نگران کنند.
به همین خاطر نیز پس از مشورت با تعدادی از روان شناس ها این اقدام در دستور کار قرار گرفت. هم اکنون شرکت مادر اینستاگرام به نام فیس بوک نیز این اقدام را در کشور استرالیا آغاز کرده است. با این اقدام افراد دیگر نگرانی نسبت به تعداد لایک ها نداشته و آن را معیاری برای برتری تلقی نخواهند کرد. بدون شک با این اقدام شاهد ارتقای سطح محتواها خواهیم بود، با این حال سوالی که مطرح است این است که مدیران ارشد فیس بوک و در رأس آن مارک زاکربرگ چه زمانی این آزمایش ها را به پایان رسانده و این امکان را در اختیار عموم قرار می دهند. بدون شک با این اقدام تمامی اپلیکیشن ها و سایت های فروش لایک های فیک که بسیاری از آنها از افراد کلاهبرداری می کنند، عملا از بین خواهند رفت. بدون شک پس از اجرایی شدن این طرح به صورت همگانی، به علت ارائه یک نوآوری منحصر به فرد باید شاهد رشد چشمگیر این دو شبکه باشیم.