تاثیر بازاریابی برای یک کسب و کار به قدری حیاتی است که هر فردی باید آن را یاد بگیرد. درواقع این امر می تواند باعث شود تا شما به جای کارمندی، به دنبال ایجاد کسب و کار برای خود باشید. در این زمینه اگر بدانید که چگونه برای یک محصول بازار مناسبی ایجاد کنید، طبیعی است که می توانید کسب و کار موفقی را هم داشته باشید. با این حال واقعیت این است که اکثر افراد در این زمینه با ضعف های بسیاری مواجه هستند و تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟
در این راستا اگرچه توصیه های مختلفی وجود دارد. با این حال تعدد موارد، باعث می شود تا احتمال انجام آنها به مراتب کم شود. در این رابطه با رعایت چند نکته، می توانید مهارت خود را به صورت مداوم افزایش دهید که در ادامه چهار مورد اصلی آن، بررسی خواهد شد.
مطلب مرتبط: مهارت های جدید بازاریابی در دهه پیش روی
1-روش های مختلف بازاریابی را یاد بگیرید
اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که تنها به یک روش بسنده نکنید. درواقع بسیاری از افراد سال های زیادی را با یک استراتژی معاملاتی سپری می کنند. این امر در حالی است که انتخاب شما باید براساس شرایط باشد و در جهان به شدت متغیر حال حاضر، طبیعی است که حتی در بازه زمانی کوتاه مدت، نیاز به اعمال تغییرات را داشته باشید. در این زمینه اقدام هوشمندانه این است که استراتژی های مختلف را یاد بگیرید تا در شرایط مختلف، بتوانید انتخاب های درستی را داشته باشید. در این زمینه فراموش نکنید که کسب اطلاعات شما باید همراه با مثال های مختلف باشد تا به خوبی با نحوه استفاده از آنها نیز آشنا شوید.
2-اطلاعات خود را از طریق داده ها بهروز نمایید
دیگر اقدامی که باید مورد توجه قرار دهید این است که اطلاعات خود را با استفاده از داده های مختلف، بهروز نمایید. درواقع یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که اطلاعات افراد بیش از حد قدیمی می باشد. این امر در حالی است که دانسته های شما در حوزه ای که فعالیت می کنید، باید کاملا جدید باشد. در این زمینه حتی ممکن است نیاز به بهروز رسانی مداوم، وجود داشته باشد. در کنار این مسئله نکته دیگر این است که منبع شما در این زمینه تنها باید اطلاعات باشد. درواقع کتاب و مقالات، به علت زمان چاپی که دارند ممکن است کاربرد لازم را نداشته باشد. این امر در حالی است که داده ها، جدیدترین اطلاعات را به شما نشان می دهد. خوشبختانه در این زمینه انواع نرم افزارها وجود دارد که ضمن کمک به پیدا کردن داده های موردنیاز، تحلیل ها را نیز انجام می دهد و این امر به ساده تر شدن هرچه بیشتر این اقدام، کمک کرده است. در این زمینه حتی ممکن است شما نیاز به استخدامی تیمی داشته باشید تا داده ها را بررسی و اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهند. این امر خصوصا برای مدیران پرمشغله که مدیریت یک شرکت جهانی را در اختیار دارند، کاملا حیاتی خواهد بود.
3-با پلتفرم های اصلی بازاریابی آشنا شوید
درواقع بازاریاب ها از ابزارهای مختلف استفاده می کنند تا سریع تر و دقیق تر بتوانند اقدامات خود را انجام دهند. در این زمینه شما نیز باید با این ابزارها آشنا شوید. برای مثال Marketo و HubSpot از جمله این موارد محسوب می شود. برای مثال مدیریت کمپین های مختلف، ابدا کار ساده ای نبوده و شما به یک ابزار کاربردی نیاز خواهید داشت. درواقع در هر حوزه ای، شما باید وسایل کاربردی آن را به خوبی بشناسید و نحوه استفاده از هر یک را یاد بگیرید.
مطلب مرتبط: بازاریابی موفق با 11 مهارت ضروری
4-از ترندهای جدید آگاه شوید
درواقع ترندها می تواند سکوی پرتاب شما باشد و به همین خاطر نیز باید به آن توجه ویژه نمایید. در این راستا مفهوم ترند، اتفاقاتی است که در یک بازه زمانی، توجهات زیادی را به سمت خود جلب می کند. برای مثال ممکن است این امر به خاطر یک رویداد ورزشی و یا حتی یک حادثه باشد. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود تا با یک جست و جوی ساده، با انواع ترندها آشنا شوید. در این زمینه نیز انواع سایت ها و نرم افزارها وجود دارد که شما را در پیدا کردن این موارد کمک می کنند.