برند کوکاکولا یکی از قدیمی ترین برندهای فعال در زمینه تولید نوشیدنی محسوب می شود. این برند میان مردم سراسر جهان طرفدارهای خاص خود را دارد. آنها از سال 1982 زیرشاخه ای به نام «دایت کوک» راه اندازی کرده است. این زیرشاخه در زمینه تولید نوشابه های رژیمی فعالیت دارد. ایده تولید نوشابه های رژیمی یکی از موفق ترین ابتکارات کوکاکولا در عرصه کسب و کار محسوب می شود.
کوکاکولا در طول دوران فعالیتش همیشه کمپین های تبلیغاتی بسیار موفقی را ساماندهی کرده است. در حقیقت یکی از بهترین مثال ها در زمینه تبلیغات برند، کوکاکولاست. آنها اخیرا کمپین تازه ای را در انگلستان رونمایی کرده اند. این کمپین به صورت انحصاری از سوی «دایت کوک» طراحی و اجرا شده است. محور اصلی آن نیز استفاده از عبارت های مشهور مورد استفاده در زمان ناتوانی افراد در زمینه یافتن کلمات مناسب است. همه ما تجربه فراموشی کوتاه مدت کلمات موردنیازمان در طول سخنرانی را داریم. اغلب اوقات افراد از کلماتی مشخص برای نمایش تامل شان بر روی یافتن کلمه مناسب استفاده می کنند. در کمپین تازه کوکا این نوع عبارت ها در مرکز توجه قرار دارد.
کمپین تازه کوکاکولا با همکاری آژانس تبلیغاتی Wieden + Kennedy طراحی شده است. این کمپین شامل دو تبلیغ تلویزیونی و هشت طراحی گرافیکی است. در همه این طراحی ها از عبارت هایی نظیر «خب، می دانی منظورم چیست»، «منظورم این است که» و سایر عبارت های کاربردی به هنگام ناتوانی در زمینه یافتن کلمات مناسب استفاده شده است.
کوکاکولا در زمینه پیشبرد اهداف خود برای کمپین تازه اش علاوه بر شبکه های اجتماعی، با محوریت اسنپ چت، سرمایه گذاری مناسبی بر روی الگوهای سنتی تبلیغات انجام داده است. نکته جالب اینکه اسنپ چت همکار تجاری رسمی کوکاکولا در این کمپین محسوب می شود.
کریس رابنز، مسئول تازه بازاریابی کوکاکولا در انگلستان و ایرلند، مدیریت کمپین تازه را برعهده دارد. به این ترتیب کریس نخستین تجربه بازاریابی رسمی برای کوکاکولا در دوران تازه مدیریتی اش را تجربه خواهد کرد. علت انتخاب محتوای عامیانه برای کمپین تازه تلاش برای غلبه بر روند رو به افول فروش نوشیدنی های رژیمی شرکت در اروپا عنوان شده است. در حقیقت محصولات دایت کوک در طول یک دهه اخیر محبوبیت خود را به شدت در میان مشتریان از دست داده است.
مطلب مرتبط: نگاهی به کمپین های تبلیغاتی برتر دنیا
کوکاکولا در مورد ماهیت کلمات مورد استفاده در کمپین تازه اش بر وجه عامیانه آنها تاکید دارد. هدف اصلی از این کمپین تقویت روحیه مشتریان در زمینه لذت بردن از تمام لحظات زندگی شان، حتی اوقاتی که در بیان کلمات موردنظرشان ناتوان هستند، است.
یکی از صحنه های اصلی ویدئوی تبلیغاتی کوکاکولا شامل نمایش یک خانم مسن در حال کار با گوشی هوشمندش است. وی در تلاش برای ارسال پیام صوتی در شبکه-های اجتماعی با استرس زیادی مواجه می شود. در این میان تبلیغ دوم کوکاکولا پخش می شود. به این ترتیب پیرزن موردنظر از عبارت موجود در تبلیغ کوکاکولا برای پیدا کردن کلمه موردنظرش در ارسال پیام صوتی استفاده می کند. به این ترتیب کوکاکولا ویدئو تبلیغاتی دوم خود را در ترکیب با ویدئو تبلیغاتی نخست به دست مخاطب می-رساند.
در انتهای این ویدئو تبلیغاتی نیز سرزندگی و شادی پیرزن موردنظر به چشم می آید. نخستین پرسشی که در این میان مطرح می شود، دلیل سرزندگی او در میانه 80 سالگی است. در اینجا کوکاکولا اقدام به تبلیغ اصلی برای دایت کوک می کند. به این ترتیب دلیل اصلی سرزندگی و شادابی پیرزن داستان استفاده از نوشابه دایت کوک به جای سایر نوشابه های قنددار و مضر عنوان می شود. به این ترتیب کوکاکولا به شیوه ای جالب به تبلیغ محصول خود می پردازد. روند این کمپین جذابیت بالایی دارد. کوکاکولا بر روی یکی از جزئی ترین تجربیات شخصی هر کدام از ما دست می گذارد. به این ترتیب در نگاه نخست جذابیت تبلیغ موردنظر برای افراد دوچندان خواهد شد. مشاهده یک فرد مسن در حال کار با گوشی هوشمند نیز جذابیت خاص خود را دارد. در نهایت هم کوکاکولا زمان اندکی به تبلیغ محصول خود اختصاص می دهد. به همین زیبایی یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی کوکاکولا در برابر دیدگان مخاطب قرار می گیرد.